Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Mar 2009

Shogun 2

Hej

Jag köpte precis spelet och har datorn i sign, tänkte bara fråga borde jag inte kunna maxa detat spelet i max utan problem för det med aa och annat laggar de

MOBO: ASUS Maximus VIII Hero           CPU: i7 6700k @ 4,6Ghz
RAM: Corsair 8194x2 2,6Ghz                 GPU: GTX 1070 ASUS
SSD: Samsung 840 EVO 0.5TB             HDD: Western Digital 2.5TB   
BOX: Fractal Design R4                           NÄT: 850W Corsair Modulärt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Shogun 2 är väldigt tungdrivet, tyvärr.

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Kampanjkartan är tyngre än själva stridsdelen. Jag får 25-30 på kampanjkartan men mycket högre i striderna (50+). Med nästan högsta inställningar (har stängt av några saker som t.ex. DOF, mest för att jag inte gillar det i spelet). Har Nvidiakort i och för sig, men Shogun 2 är AMD-sponsrat så det är nog ingen direkt fördel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Mar 2009

Men tror ni det skulle bli bättre om jag sänkte och drog igång vsync ;3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby
Registrerad
Apr 2010

Vilken upplösning har du?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

utav de senaste total war spelen, empire och napoleon, så är shogun 2 det mest optimerade och flyter på bra
, iaf på min burk med allt på max(förutom upplösningen då min tv bara stödjer 1920x1080) och jag har då i5 2500k(clockad till 4,2ghz), 1 radeon hd 6970 och 8 gig ram(1600ghz).
i empire och napoleon så skulle det bli kaos om jag slog på för mycket AA, det är på gränsen att jag kan köra på samma inställningar som jag kör på i shogun 2.
men shogun 2 flyter på mycket bra som sagt, enda gångerna det kan bli lite segt är när det är EXTREMT mycket trupper i rörelse på samma gång, thats it.

keep your friends close but your enemies even closer

Trädvy Permalänk
Skribent
Adam Syrén
Plats
Hemma
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Grusburk:

Hej

Jag köpte precis spelet och har datorn i sign, tänkte bara fråga borde jag inte kunna maxa detat spelet i max utan problem för det med aa och annat laggar de

Med nya patchen flyter det mycket bättre, nu spelar jag dock fall of the samurai, men när jag kör benchmark med mina egna inställningar får jag 77fps average.
GTX 470 - 750Mhz o en 1055T klockad till 3,7Ghz.

Inställningarna är 1680x1050, allt på high förutom texture quality och unit quality, de är på ultra.
Kör MLAA, skillnaden i kvalité är försumbar, men det äter mycket mindre prestanda.
Sedan kör jag med lite kul grejer som heat haze o HDR, tror det var någon mer men har glömt
16x AF också.

Självklart Dx11 och shader 5.

EVGA GTX 1080 Ti | 4790K @4,8GHz | Fractal Design Celsius S24 | ASUS MAXIMUS VI IMPACT | 16GB DDR3 @2400Mhz | Corsair SF450 | 3TB HDD | 120 & 1050 GB SSD | Fractal Design Define Nano S | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & Philips 50PFT4009/12 | Windows 10 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Du kan prova sänka Unit Details ett steg nedåt från Ultra. Det tar av någon anledning överdrivet mycket prestanda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Guteklockaren:

Vilken upplösning har du?

1680x1050

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Ska inte vara något problem att köra max inställningar och ha schysst framerate i striderna med den specen och upplösningen. Jag kan få hack om jag zoomar in nära en massiv strid med många enheter klumpade i ett område, men gör jag inte det så flyter det på bra. Har du provat med CF avstängt?