Permalänk
Avstängd

själv har man köpt en del på http://combatzone.se/

Permalänk

saxat från Sweclockers forumergler.

"§ 8
Brott

Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning."

det är enligt deras regler som du har godkänt när du skapade kontot förbjudet att uppmana eller sprida uppmaningar kring brott på forumet, och då du är minderårig så bryter du mot de reglerna som sweklockers satt upp då du planerar på att skaffa ett airsoft vapen, och sveriges rikes lag då du inte förens som du fyllt 18 på något lagligt sätt får använda ett airsoft vapen.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk

Jag kanske frågar åt någon kompis som är 18? Inget av det har ni en aning om. Ville bara kolla om någon hade köpt från airsplat.
och uppmanar inte till att göra några brottsliga handlingar.

Permalänk
Medlem

Beundrar att du lyckats hitta en då jag tom sökte på google och fick fram "ej i lager"
Men ja det är en sådan jag vill ha, men egentligen i krom.
Verkar dock dyrare än om man beställer härifrån: http://www.greekairsoft.gr/eshop/product.php?id_product=1262

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

saxat från Sweclockers forumergler.

"§ 8
Brott

Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning."

det är enligt deras regler som du har godkänt när du skapade kontot förbjudet att uppmana eller sprida uppmaningar kring brott på forumet, och då du är minderårig så bryter du mot de reglerna som sweklockers satt upp då du planerar på att skaffa ett airsoft vapen, och sveriges rikes lag då du inte förens som du fyllt 18 på något lagligt sätt får använda ett airsoft vapen.

Men det kan va hans föräldrar som köper åt honom? (troligtvis då han inte har ett kreditkort och kan inte betala från utländska sidor utan enbart inrikes)
Nej denna tråden strider inte mot någon regel, han har full rätt till att ha en soft air gun om han vill, men på hans föräldrars ansvar.

Anmäl tråden så får en moderator avgöra istället, case closed. Och håll er till topic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

Jag kanske frågar åt någon kompis som är 18? Inget av det har ni en aning om. Ville bara kolla om någon hade köpt från airsplat.
och uppmanar inte till att göra några brottsliga handlingar.

Tycker du det resonemanget håller såhär långt in i diskutionen?
Be din kompis fråga själv ist så slipper du problem med reglerna, för de har du redan accepterat vid skapandet som sagt.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B760M-BTF WIFI - Intel Core i5 14600K 3.5 GHz 44MB - Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT - Corsair 32GB (2X16) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair 2500X Chassi - Corsair RM750x Shift 750W - 2X Samsung 980 Pro M.2 NVMe SSD 1TB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nompario:

Tycker du det resonemanget håller såhär långt in i diskutionen?
Be din kompis fråga själv ist så slipper du problem med reglerna, för de har du redan accepterat vid skapandet som sagt.

Anmäl tråden istället för att skriva off-topic saker! Den finns av en anledning.
Det är dom som avgör om det bryter mot reglerna och inte användarna. Jag kan nästan till 100% säkerhet säga att hans föräldrar köper den åt honom eller är det som han säger.

Permalänk
Medlem

Okej lugn lugn lugn.. Han får visst använda ett airsoft-vapen om han är under 18 sålänge det är med förälder. Exempelvis kanske han vill träna målskytte, då är airsoft > luft > krut inget ovanligt avancemang. Även fast jag inte kan vittna om att kommer skjuta med föräldrarna, så ska vi inte kasta den svenska lagboken åt alla håll med egna åsikter!

Till topic igen: Jag rekommenderar Red Wolf Airsoft. handlat där två gånger och bara behövt tulla en gång. Hjälpsamma när en pistolen inte skickades, men jag fick den två dagar senare (från hongkong!). Säljer välkända märken till äckligt bra priser. Kan rekommendera http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/Gas_Pistols_SMG... Riktigt fin, tung med bra rekyl och blowback! Går igenom metall och hud så högsta försiktighet krävs!

Kolla bara så att vapnet INTE kan gå på TOP GAS, Green gas eller HFC134a, för då får du inte in den i landet. Skickar med UPS (enda negativa)

Till en annan i tråden: http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/Gas_Pistols_SMG... kit'a om den till chrome med tillbehör, men billigare än sådär är svårfunnet!

Visa signatur

Lian Li O11 White | Corsair RM850x | Asus Rog Strix B550-A | AMD Ryzen 5600X | Vengeance RGB SL White 32GB | Asus Rog Strix 3080 OC White | 980 Pro | 9x Corsair QL120 White |

Phanteks P300 White | FD Newton 600W | Asus P8Z77-V | Intel Core i7 3770K | 16GB DDR3 | MSI GTX 1060 6GB |

Fractal Design Node 304 | Corsair TX750W | Asus H77-I | Intel Core i5 3570K | 8GB DDR3 |

Permalänk
Skrivet av bhzz:

Okej lugn lugn lugn.. Han får visst använda ett airsoft-vapen om han är under 18 sålänge det är med förälder. Exempelvis kanske han vill träna målskytte, då är airsoft > luft > krut inget ovanligt avancemang. Även fast jag inte kan vittna om att kommer skjuta med föräldrarna, så ska vi inte kasta den svenska lagboken åt alla håll med egna åsikter!

Till topic igen: Jag rekommenderar Red Wolf Airsoft. handlat där två gånger och bara behövt tulla en gång. Hjälpsamma när en pistolen inte skickades, men jag fick den två dagar senare (från hongkong!). Säljer välkända märken till äckligt bra priser. Kan rekommendera http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/Gas_Pistols_SMG... Riktigt fin, tung med bra rekyl och blowback! Går igenom metall och hud så högsta försiktighet krävs!

Kolla bara så att vapnet INTE kan gå på TOP GAS, Green gas eller HFC134a, för då får du inte in den i landet. Skickar med UPS (enda negativa)

Till en annan i tråden: http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/Gas_Pistols_SMG... kit'a om den till chrome med tillbehör, men billigare än sådär är svårfunnet!

Tack ska kolla om jag hittar något där. Och dom skickar till sverige?, Gratis frakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

Tack ska kolla om jag hittar något där. Och dom skickar till sverige?, Gratis frakt?

Ja det gör dom. Frakten är inte gratis, men jag skulle säga att den är billig! Och så går det fort och deras kundservice snackar engelska. Sök på CO2 så hittar du det mesta, för dom är det omvänt, co2 är det ovanliga.

Visa signatur

Lian Li O11 White | Corsair RM850x | Asus Rog Strix B550-A | AMD Ryzen 5600X | Vengeance RGB SL White 32GB | Asus Rog Strix 3080 OC White | 980 Pro | 9x Corsair QL120 White |

Phanteks P300 White | FD Newton 600W | Asus P8Z77-V | Intel Core i7 3770K | 16GB DDR3 | MSI GTX 1060 6GB |

Fractal Design Node 304 | Corsair TX750W | Asus H77-I | Intel Core i5 3570K | 8GB DDR3 |

Permalänk
Skrivet av bhzz:

Jaså, är det nya regler? Jag har köpt flera gasdrivna (green gas) vapen från bla. kina och det har inte varit några problem, mer än att jag fått betala tull såklart.

Permalänk
Medlem

Beställ inte utomlands, punkt. Jag har köpt och sålt airsoftprylar i många år, jag har koll.

www.vapenbutiken.com

Enda stället som gäller för dig, och köp inte något med gas.

< Min visningsbild är jag, full US utrustning för Airsoft

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Jaså, är det nya regler? Jag har köpt flera gasdrivna (green gas) vapen från bla. kina och det har inte varit några problem, mer än att jag fått betala tull såklart.

Nuförtiden måste du ha licens för dom, och för att få licensen behöver du uppvisa behov. Och ingen kan nog uppvisa ett starkt nog behov för ett sånt när det finns Co2. Det blev licenskrav eftersom det blir ett helvetes tryck i vapnet, sen är det väl antändligt också? Vissa vapen är dock starkare med Co2

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

Garanterar att den är bra! Har en själv. man ska dock vara försiktig när man skruvar i gaspatronen då man kan skruva för hårt och gasen pyser ut. men det gör man bara en gång. Kan fixa lite bilder om det är intressant

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag brukar handla på frysen, mest för att jag bor i Jönköping där deras butik är belägen.
Sveriges största airsoft butik, har rätt bra priser med tycker jag.

http://www.frysen.nu/

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av bhzz:

Garanterar att den är bra! Har en själv. man ska dock vara försiktig när man skruvar i gaspatronen då man kan skruva för hårt och luften pyser ut. men det gör man bara en gång. Kan fixa lite bilder om det är intressant

Skrivet av AlexTheGamer:

Nej, gas är inget för nybörjare, har själv en KJW M9A1 med gas och det är alldeles för omständigt. Det är ett backupvapen under riktiga spel endast, tjänar inget annat syfte, att leka är dyrt då det kostar gas och magasinkostnad.

Visa signatur

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Nej, gas är inget för nybörjare, har själv en KJW M9A1 med gas och det är alldeles för omständigt. Det är ett backupvapen under riktiga spel endast, tjänar inget annat syfte, att leka är dyrt då det kostar gas och magasinkostnad.

Vad menar du med magasinkostnad?

Hur länge räcker en patron?
HÄR FINNS DET 5 PACK FÖR 200KR http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...
Hur länge räcker ett sånt?.

Permalänk
Skrivet av bhzz:

Garanterar att den är bra! Har en själv. man ska dock vara försiktig när man skruvar i gaspatronen då man kan skruva för hårt och gasen pyser ut. men det gör man bara en gång. Kan fixa lite bilder om det är intressant

Ja det skulle vara intressant hur är kvaliten? kan du ladda upp några bilder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

HÄR FINNS DET 5 PACK FÖR 200KR http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...

Varför ska du köra gasdrivet?
Skulle vara bättre och billigare för dig att köpa valfritt eldrivet vapen istället.

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

Ja det skulle vara intressant hur är kvaliten? kan du ladda upp några bilder?

Det kan jag ordna efter gymmet! Kvalitén är riktigt bra och fin, och gas är inte dyrt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av SpitZen:

Varför ska du köra gasdrivet?
Skulle vara bättre och billigare för dig att köpa valfritt eldrivet vapen istället.

Har en Heckler G36a eldriven tycker det är jävligt jobbigt att ladda vapnet... Därför vill jag köpa en stark pistol eller fjäderdrivet gevär
OFFTOPIC: Det finns snabbladdare hur funkar en sån? är det bara ett extra magasin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

Har en Heckler G36a eldriven tycker det är jävligt jobbigt att ladda vapnet... Därför vill jag köpa en stark pistol eller fjäderdrivet gevär
OFFTOPIC: Det finns snabbladdare hur funkar en sån? är det bara ett extra magasin?

Jobbigt att ladda batteriet eller jobbigt att mata magasinet med kulor?

Snabbladdare är som det låter en snabbladdare, som används för att mata in kulor i magasinet mycket snabbare, du fyller då ett normalstort magasin (60-70 kulor) på några sekunder, utan spill.

Man fyller snabbladdaren med kulor och sen matar man in kulorna i magasinet med snabbladdaren, istället för att peta in kulorna en och en i magasinet.

Har själv två stycken eldrivna Kalashnikovas, en AK-74M och en AKS-74U, båda från tillverkaren CYMA och båda helt i metall. Pangar på i runt 120 m/s original och är perfekta nybörjarbössor. Båda inköpta från http://vapenbutiken.com

Om jag beställer från utlandet så är det från WGC shop, men det är mest småprylar så som magasin, pistolgrepp och lite annat smått och gott, som går igenom tullen rätt enkelt.

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Jobbigt att ladda batteriet eller jobbigt att mata magasinet med kulor?

Snabbladdare är som det låter en snabbladdare, som används för att mata in kulor i magasinet mycket snabbare, du fyller då ett normalstort magasin (60-70 kulor) på några sekunder, utan spill.

Man fyller snabbladdaren med kulor och sen matar man in kulorna i magasinet med snabbladdaren, istället för att peta in kulorna en och en i magasinet.
http://img.rodastjarnan.com/airsoft-src-snabbladdare-6760-c1....

Har själv två stycken eldrivna Kalashnikovas, en AK-74M och en AKS-74U, båda från tillverkaren CYMA och båda helt i metall. Pangar på i runt 120 m/s original och är perfekta nybörjarbössor. Båda inköpta från http://vapenbutiken.com

Om jag beställer från utlandet så är det från WGC shop, men det är mest småprylar så som magasin, pistolgrepp och lite annat smått och gott, som går igenom tullen rätt enkelt.

Okej köper nog en snabbladdare.

Permalänk
Skrivet av Xaio:

Även om jag håller med dig så kan det lik väl va hans föräldrar som köper det åt honom. Och då är det helt enligt regler och lagar.

När vi ändå har en sån här tråd uppe, finns det någon billig metall pistol i krom att köpa? Gasdriven är ett plus! (kromen ska va i metall, hittar inte "KWC Desert Eagle CO2" i krom längre)

Njae, för att det ska vara enligt regler och lagar krävs det även att föräldrarna inte ska låta honom peta på pickan, sålänge dom inte är precis bredvid, och nästintill håller i den.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Njae, för att det ska vara enligt regler och lagar krävs det även att föräldrarna inte ska låta honom peta på pickan, sålänge dom inte är precis bredvid, och nästintill håller i den.

Och det kan du avgöra med den information som finns i denna tråd? Bra, gör en anmälan och se vad adminsen på forumet tycker för jag tror inte de håller med dig och ditt resonemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

Du kommer bli galen om du bara har 1 magasin till pistolen, vilket är 15-25 skott, så då kommer du vilja köpa fler magasin, då slutar det med att du köper en pistol för 1000kr, sen 3st extramagasin för 700kr, sen patroner för 200kr, sen kulor som passar pistolen på det.. oj då var vi uppe i över 2000kr nu.

Det är så ologiskt det bara kan bli att köpa en pistol om du inte är en seriös airsoftspelare. Som sagt dom är endast ämnade som backup vapen. Det finns uppenbara anledningar till det.

Btw för 2000kr får du en M4A1 i full metal som skjuter 100-120m/s med 5st 100 rds metal magasin, 9.6v batteri, foregrip och ett 4x Acog sikte.

Vad är mest värt?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Men det är ju i så fall hans föräldrars ansvar och inte ditt.
Och vad som skrivs i forumet är moderatorernas ansvar och inte ditt.

Knip igen nu, var så snäll.

Tråden handlar om airsoftköp, inget annat.

OnT: köp en kinabössa från jing gong. Grym kvalité till oslagbart pris.

Permalänk
Skrivet av anon179444:

Men det är ju i så fall hans föräldrars ansvar och inte ditt.
Och vad som skrivs i forumet är moderatorernas ansvar och inte ditt.

Knip igen nu, var så snäll.

Tråden handlar om airsoftköp, inget annat.

OnT: köp en kinabössa från jing gong. Grym kvalité till oslagbart pris.

Det finns dock väldigt mycket okunskap i ämnet, så jag upplyser mer än gärna vad som gäller, även om alla redan råkar veta vad som gäller.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

ehobbyasia.com
taiwangun.com
airsoftbutiken.se
vapenbutiken.se

Bra affärer, bra utbud och bra priser.
Skicka PM eller svara i tråden om du vill ha lite råd om köp osv.

En sak att tänka på är att inte köpa skit då du själv blir besviken när den går sönder och det inte finns en enda jävla del att köpa till den.
Och om du beställer från utlandet, se till att beställa med UPS (maila om dom inte specificerar vilka dom skickar med). Posten skickar INTE vapen & vapendelar.

US Affärer skickar inte till Sverige pga deras och våran tull. Kan även falla under ITAR, men det vet jag inte.

Och är du inte 18 så tänk för guds skull på hur du hanterar vapnet. Det skadar bara hobbyn och för oss som håller på med det om du blir tagen.
Har redan en negativ syn detta...