Permalänk
Medlem
Skrivet av matlo:

vad är det för grafikkort? liknar ett gammalt från 8800 serien

Det är ett 8800Gtx

Skrivet av Skrotnisse92:

Äntligen får man se ett riktigt snyggt phantom 410, länge funderat på just 410 modellen. Har du upptäckt något du ogillar med chassit?
Jag funderar på att köra ett blå/vitt tema men jag lutar åt allt möjligt. Diggar det vita verkligen.

Nej Är riktigt nöjd med detta chassiet, riktigt snyggt dessutom, men jag funderar på att modda det och sätta in ett extra fönster

Permalänk
Medlem

Snyggt!
Tror personligen Bitfenix chassit hade varit lite finare men man tycker olika

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Men har två frågor

Hur lyckas man få sponsorer?
Och varför så mycket fläktar? Med den hårdvaran hade det räckt med ett insug och ett utblås...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roobi:

Tjenare igen Nu har jag dragit igång datorn och kollat upp fläkthastigheten ,
Kör på 60% hastighet = ~1770rpm , Kan inte säga mer än att jag älskar denna kylaren.

Med original så låg jag på ca 50° idle och över 90-95° i load, Men nu med Acceleron ligger jag på 38° idle och 49° Load, kört Furmark Stress test på original klock, ska prova senare att klocka grafikkortet lite och se vad jag får för temperaturer

Edit! Klock = 670Mhz Gpu och 1100Mhz Minne , Temps = Idle 44° och Load 56° , Högre går inte att klocka då volten är låst

Originalfälktarna? jag kör på 35% som e minimum, låter lite mkt imo och ska nog flasha det till typ 20%

Permalänk
Medlem
Skrivet av xHenke:

Snyggt!
Tror personligen Bitfenix chassit hade varit lite finare men man tycker olika

Okej, jo så är det ju, och jag gillade detta mer pga hdd burarna och formerna

Skrivet av JAZIP:

Snyggt!
Men har två frågor
Hur lyckas man få sponsorer?
Och varför så mycket fläktar? Med den hårdvaran hade det räckt med ett insug och ett utblås...

Tackar Jag mailade runt till lite olika företag och förklarade mina idéer och visioner och kollade om de ville hjälpa mig med bygget genom att sponsra mig samtidigt som jag gör reklam åt företagen, men de flesta företag har slutat sponsra pga av att folk har fått grejer och såld det direkt...
Det är ett plus i kanten om du har något tidigare bygge att visa upp

Fläktar, Jo jag ville ha så mycket luftflöde som möjligt då jag kör fläktarna på ganska låg hastighet, därför körde jag på många fläktar

Skrivet av chainzaw:

Originalfälktarna? jag kör på 35% som e minimum, låter lite mkt imo och ska nog flasha det till typ 20%

Original fläktarna på Accelero kylaren ja, men jag har tänkt att jag ska byta ut fläktarna snart mot vita, har inte ens provat att sänka hastigheten då den är tyst nog som den är men jag ska prova sänka och dessutom kolla tempen

Edit! Oj , det vart lite tystare med 30% hastighet, får se senare hur det låter med andra fläktar

Permalänk
Medlem
Permalänk

mycket snyggt!! började direkt tänka på stormtrooper av nån anledning

Permalänk

Vitt^^ 4/5

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem

White Power? *Badom bom tiss*

Permalänk
Medlem

Otroligt bra jobbat!

Permalänk
Avstängd

blev ju bländad såhär kl 03.00 på natten xD.. Snyggt med kabeldragningen

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

du är en djurig datorbyggare

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av snickarkungen:

mycket snyggt!! började direkt tänka på stormtrooper av nån anledning

Hehe, Samma här nu när du sa det

Skrivet av freddechr:

Vitt^^ 4/5

Hehe

Skrivet av cAWPer:

White Power? *Badom bom tiss*

Hehe, det sa min Polare med , men jag tror inte det skulle bli så uppskattat om man använde det namnet

Skrivet av Tunezz:

Otroligt bra jobbat!

Tackar

Skrivet av xZistence:

blev ju bländad såhär kl 03.00 på natten xD.. Snyggt med kabeldragningen

Tackar

Skrivet av Sh4dy:

du är en djurig datorbyggare

Vad menar du ? ;P

Permalänk
Medlem

Du är skicklig;)

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk

Jäklar vad snyggt det blev!
Me gusta!

Visa signatur

3900X | ROG Strix B550-I | 2080 Ti | 3TB | 32GB | SF1000 | A4-H20 | Kraken 240 AIO
S22 | iPad Pro 12.9'' 3rd Gen (som agerar laptop)

Permalänk

Oerhört prydligt!

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

Du är skicklig;)

Skrivet av CRYSIS FOREVER98:

Me gusta!

Skrivet av bossibula10:

Oerhört prydligt!

Man tackar så mycket Såg nu att det var Del 1 vi var inne på, har ni kollat Del 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CRYSIS FOREVER98:

Me gusta!

Off Topic: Nämen här felanvänder vi memes så det står härliga till
On Topic: Väldigt snyggt

Permalänk

otroligt snyggt! vill se del2 det blir jobbigt men hade varit väldigt fint om du färgade alla skruvar vita ! kanske finns att köpa vet inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel Rapp:

otroligt snyggt! vill se del2 det blir jobbigt men hade varit väldigt fint om du färgade alla skruvar vita ! kanske finns att köpa vet inte.

Kolla del 2 http://www.sweclockers.com/galleri/9435-project-white-pc-bygg...
Jo det hade varit nice,