Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tayyar:

Tror att det går att få annat en ligtning men detta är min Tf iallafall
Borde jag rolla bort lightning eller 9%dmg?
Skulle fire dmg göra stor skillnad för en fire wiz?

http://s24.postimg.org/g4kogx4px/Namnl_s.png

Nej det spelar ingen som helst roll om du har fire eller lightning vilken build du än kör. Rolla du om den till lika hög black damage som du har lightning damage kommer du få över 2400dps på den.

Kolla min som referens, du har 9%dmg så då kommer få ännu bättre. http://eu.battle.net/d3/en/profile/ElSvahnomano-2997/hero/269...

Skrivet av griid_83:

Helt oanvändbar?
Till en thunderfury med +lightning skills så är den super tycker jag.

Visa mig hur jag går tillväga för att dualwielda på min wizard e du snäll.

Permalänk
Medlem

Fick den här men vad ska man byta ut till vad. Antar att LoH blir CHD?

Visa signatur

PSN: Kurisumasu

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Nej det spelar ingen som helst roll om du har fire eller lightning vilken build du än kör. Rolla du om den till lika hög black damage som du har lightning damage kommer du få över 2400dps på den.

Kolla min som referens, du har 9%dmg så då kommer få ännu bättre. http://eu.battle.net/d3/en/profile/ElSvahnomano-2997/hero/269...

Visa mig hur jag går tillväga för att dualwielda på min wizard e du snäll.

Hur skulle jag veta vilken klass du spelade i, det sa du inget om.
Du sa bara att vapnet var oanvändbart, vilket det inte är till barb exempelvis.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Hur skulle jag veta vilken klass du spelade i, det sa du inget om.

Däremot står det att den droppade med int, antar att man kan dra slutsatsen att han högst trolligt inte spelar någon dual-wield klass. (Alla int klasser)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Graskloss:

Däremot står det att den droppade med int, antar att man kan dra slutsatsen att han högst trolligt inte spelar någon dual-wield klass. (Alla int klasser)

Visst kan man det! Men jag har varit med om att items droppt med icke main-stat, det har säkert du ockå upplevt för det händer faktst

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Visst kan man det! Men jag har varit med om att items droppt med icke main-stat, det har säkert du ockå upplevt för det händer faktst

Nja, nu efter att smartloot har kommit så har jag inte upplevt det nej, däremot har jag fått drops utan mainstat men det är ju en annan femma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Hur skulle jag veta vilken klass du spelade i, det sa du inget om.
Du sa bara att vapnet var oanvändbart, vilket det inte är till barb exempelvis.

Hahaha så du tycker att vapen med fel mainstat är bra att använda? Du skulle kunna vara mer uppmärksam innan du uttalar dig. Om du kollar på bilden så ser du att svärdet droppade med intelligence...

Skrivet av Graskloss:

Däremot står det att den droppade med int, antar att man kan dra slutsatsen att han högst trolligt inte spelar någon dual-wield klass. (Alla int klasser)

Exakt.

Skrivet av griid_83:

Visst kan man det! Men jag har varit med om att items droppt med icke main-stat, det har säkert du ockå upplevt för det händer faktst

Synd för dig då, aldrig hänt mig i RoS förutom då det droppat items som jag inte ens kan använda med klassen jag spelar. Till exempel när en Uhkapian Serpent droppade då jag spelade barben. På vapen får jag uteslutande rätt mainstat eller ingen alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Som doge säger så fungerar inte tex +10% dmg med annat än black damage, såvida Blizz inte har patchat det. Fick min TF med int, vit och lightning damage så jag valde IAS för högre dps. Bara att rolla om IAS mot något annat om det skulle visa sig att det är bättre för mig

Blizzard kommer att patcha detta i en kommande större patch, detta har de redan sagt i en s.k "bluepost" inlägg på deras forum. Dvs +% damage kommer fungera på ALLA elementaldamage OCH black damage.

Men än så länge fungera +% damage INTE med någon annat än BLACK damage.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Synd för dig då, aldrig hänt mig i RoS förutom då det droppat items som jag inte ens kan använda med klassen jag spelar. Till exempel när en Uhkapian Serpent droppade då jag spelade barben. På vapen får jag uteslutande rätt mainstat eller ingen alls.

Händer faktiskt lite då o då att man får helt fel mainstat. Chansen är LITEN men det händer ändå.

Jag har fått strength på både droppade items till munk och wizard....

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Blizzard kommer att patcha detta i en kommande större patch, detta har de redan sagt i en s.k "bluepost" inlägg på deras forum. Dvs +% damage kommer fungera på ALLA elementaldamage OCH black damage.

Men än så länge fungera +% damage INTE med någon annat än BLACK damage.

Har ett vagt minne av att jag läst det någonstans , jag var inte helt ute och cyklade alltså
Hoppas bara att den ändringen implementeras på befintliga vapen också, inte bara på nya items

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Händer faktiskt lite då o då att man får helt fel mainstat. Chansen är LITEN men det händer ändå.

Jag har fått strength på både droppade items till munk och wizard....

Japp, fick just maximus med str på min WD i en rift med en wiz.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Hahaha så du tycker att vapen med fel mainstat är bra att använda? Du skulle kunna vara mer uppmärksam innan du uttalar dig. Om du kollar på bilden så ser du att svärdet droppade med intelligence...

Exakt.

Synd för dig då, aldrig hänt mig i RoS förutom då det droppat items som jag inte ens kan använda med klassen jag spelar. Till exempel när en Uhkapian Serpent droppade då jag spelade barben. På vapen får jag uteslutande rätt mainstat eller ingen alls.

Varför måste du skratta och vara otrevlig för?
Du skrev inte vilken klass du spelade och jag tolkade fritt eftersom du skrivit att du spelat barb tidigare...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Hahaha så du tycker att vapen med fel mainstat är bra att använda? Du skulle kunna vara mer uppmärksam innan du uttalar dig. Om du kollar på bilden så ser du att svärdet droppade med intelligence...

Exakt.

Synd för dig då, aldrig hänt mig i RoS förutom då det droppat items som jag inte ens kan använda med klassen jag spelar. Till exempel när en Uhkapian Serpent droppade då jag spelade barben. På vapen får jag uteslutande rätt mainstat eller ingen alls.

Skrivet av Ralle_81:

Händer faktiskt lite då o då att man får helt fel mainstat. Chansen är LITEN men det händer ändå.

Jag har fått strength på både droppade items till munk och wizard....

Ja precis, inte ofta det händer, men det förekommer.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Fick äntligen min ring of royal grandour nyligen. Spelar uteslutande WD, den rollade SÅKLART med dex. Hände samma sak med polaren som spelar Wizard, han fick den med STR.

Undrar om det handlar om vilka man är i party med? Om man spelar i ett party med andra klasser så kanske lootsystemet räknar med att man ska kunna byta items sinsemellan och därför kan man få items med andra mainstats?

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojo:

Fick äntligen min ring of royal grandour nyligen. Spelar uteslutande WD, den rollade SÅKLART med dex. Hände samma sak med polaren som spelar Wizard, han fick den med STR.

Undrar om det handlar om vilka man är i party med? Om man spelar i ett party med andra klasser så kanske lootsystemet räknar med att man ska kunna byta items sinsemellan och därför kan man få items med andra mainstats?

Nej, det är 15 % chans att det inte är smart loot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Ja precis, inte ofta det händer, men det förekommer.

Visst förekommer det. Jag har fått en Maximus med dex. som mainstat när jag spelar Wizzard. Det är liksom 4 fel av 3 möjliga.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Graskloss:

Nja, nu efter att smartloot har kommit så har jag inte upplevt det nej, däremot har jag fått drops utan mainstat men det är ju en annan femma.

Fick då denna på min Fire Wiz här om dagen, min första Andariel's Visage.
Glad som jag blev, tills jag identifierade den och såg att det hade både fel +damage och fel main stat >.<
Så den fick hamna på min lightning munk ist.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Har ett vagt minne av att jag läst det någonstans , jag var inte helt ute och cyklade alltså
Hoppas bara att den ändringen implementeras på befintliga vapen också, inte bara på nya items

den skall implementeras på alla gamla vapen också, därför det kommer vara så stor patch. Annars hade nog Blizzad lagt det på en vanlig liten patch....

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

http://i.imgur.com/IlEpdaO.jpg

Fick då denna på min Fire Wiz här om dagen, min första Andariel's Visage.
Glad som jag blev, tills jag identifierade den och såg att det hade både fel +damage och fel main stat >.<
Så den fick hamna på min lightning munk ist.

Den var fin! (till munken då)
Hade gärna haft en sådan till min lightning barb med str. på.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

den skall implementeras på alla gamla vapen också, därför det kommer vara så stor patch. Annars hade nog Blizzad lagt det på en vanlig liten patch....

Det var dock inte säkert, utan något blizzard och alla andra hoppas på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Det var dock inte säkert, utan något blizzard och alla andra hoppas på

Aha, tyckte blueposten var ganska klar med att det skulle komma i kommande patch och gälla retroaktivt....

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Hedersmedlem

Nu var det i och för sig några dagar sedan, men whatever.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Varför måste du skratta och vara otrevlig för?
Du skrev inte vilken klass du spelade och jag tolkade fritt eftersom du skrivit att du spelat barb tidigare...

Jag tyckte det var komiskt att du ansåg att ett svärd med intelligence var "bra" för något annat än en wizard eller witch doctor. Jag har skrivit väldigt mycket även om större delen av det är under ett annat alias.

Fick av polaren som inte behövde den. Kul o ha bra gear både för arcane o fire builds nu

Provade lite snabbt T4 vilket gick galant i kombination med skölden som jag fick för nån dag sedan. Rätt bra o kunna blocka och jag förlorar bara 1k edps enligt diabloprogress.

Permalänk
Medlem

Då fick man en ny hjälm till crusadern

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Långt om länge så har jag väl fått ihop alla delarna till min pet-doctor nu

Permalänk
Medlem

<3

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av DOGE:

Jag tyckte det var komiskt att du ansåg att ett svärd med intelligence var "bra" för något annat än en wizard eller witch doctor. Jag har skrivit väldigt mycket även om större delen av det är under ett annat alias.

Det går ju att rerolla mainstat också..

Permalänk
Medlem

Hittade en ny Magefist som har AS 7% och vit 700 och ser man på dps så rerollar jag vit mot CHD, men har bara 349k hp. Känns nog lite som det är, men vad tror ni, gör jag rätt som behåller vit? Kan ju i.o.f.s. rerolla tillbaka.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Hittade en ny Magefist som har AS 7% och vit 700 och ser man på dps så rerollar jag vit mot CHD, men har bara 349k hp. Känns nog lite som det är, men vad tror ni, gör jag rätt som behåller vit? Kan ju i.o.f.s. rerolla tillbaka.

Rolla till chd spelar själv med 290hp har ingen problem på t1-3. Beror oxå på din armor och healing du kan ha 500 hp men om du inte helar tillräckligt mycket spelar det ingen roll hur mycket hp du har.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 4770k @ 3.5 Ghz Haswell MoBo : MSI Z87-S02 ATX GPU : MSI GeForce 770 2GB TwinFrozr Gaming Minne : A-data 16gb 2x8gb CL9 1600Mhz SSD : Samsung SSD Evo Basic 840 250GB HDD : 1TB WD Black 7200rpm 64MB COOLER : Noctua NH-U14S PSU: Corsair 650W Chassi : Nexus Prominent 9 (Svart) Optisk Enhet : Samsung 7200 RPM Skärm : Benq XL2720T & FP222W a

Permalänk

Fick igår Rolyal ringen , men typiskt att den har strength istället för INT. De andra statsen var bra dock. Skit bara att det kostar så mycket att rolla ringar:/

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED