valet av lumia 900 eller SIII

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt att SG3 känns roligare än Nokian i dagsläget. Om man nu kan stå ut med Android. Men jag hade väntat till de nya Apollo telefonerna med WP8. Kommer Q4 2012 (antagligen). Använder HTC Titan WP7.5.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Coolt att den visar tiden när den är avstängd...

On a more serious note så tycker jag inte att det är något större problem att trycka på powerknappen samtidigt som man tar upp telefonen så det där var fortfarande en väldigt värdelös punkt.

Jag som kommer från en Nokia N8 (har nu Lumia 800) får faktiskt hålla med klk om just skärmsläckaren (som var det ordet klk letade efter). Den var riktigt skön och man behövde aldrig ta i telefonen om den låg med skärmen uppåt på skrivbordet för att se om man missat samtal, fått meddelande osv.

Annars är det standarddravlet från klk, dvs för mycket swipeande, C++ gör apps superbra och kvalitén höjs genast med en faktor på 100 osv. Mycket imponerande att man kan känna ett sådant hat för en produkt man inte behöver köpa. Nu är ju visserligen communityt kring N9 fylld av liknande personer som klk, vilket var en av anledningarna till varför jag inte införskaffade mig en N9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Coolt att den visar tiden när den är avstängd...

On a more serious note så tycker jag inte att det är något större problem att trycka på powerknappen samtidigt som man tar upp telefonen så det där var fortfarande en väldigt värdelös punkt.

Hade samma funktion funnits på WP kan jag lova att du älskat den (även "double tap" för att väcka telefonen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Hade samma funktion funnits på WP kan jag lova att du älskat den (även "double tap" för att väcka telefonen)

Mja, låter som att det kan ha en betydande påverkan på batterilivet. Jag saknar notifierings LEDs lite dock..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Mja, låter som att det kan ha en betydande påverkan på batterilivet. Jag saknar notifierings LEDs lite dock..

Skickades från m.sweclockers.com

Med AMOLED så drar det inte jättemycket. Jag märkte ingen större skillnad på min N8 iallafall. Den stänger dessutom av skärmen helt när den är i fickan.

Permalänk
Skrivet av klk:

Double tap är en ganska mysig funktion, det kan jag lätt hålla med om. iallafall för den som själv äger telefonen. Sambon hade det på sin förra nokia (6600 fold), men det var lite väl vanebildande. Slutade med att hon dubbelknackade på mig istället för att fråga vad klockan var och så

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Jag är i samma sits som dig, eller var är nog rättare benämning. Men jag bestämde mig för att välja den vita lumia 900 när den kommer hit i juni. Dels för att s3ans skärm har för stor skärm. Jag hade innan Samsung Note en månad ungefär och vill inte gå tillbaka dit direkt igen. Känslan av att ha en mobiltelefon i byxfickan var... ohärligt konstant.

4.3" räcker för mig. Den snyggaste telefonen som kan matcha detta idag är Lumia 900. Förhoppningsvis släpper Samsung en S3 lite med 4.3". Då kommer jag vara den första i kön som bokar.

Permalänk
Medlem

S3 är ju mer avancerad och bättre på att vara mer en dator. Medan lumian fortfarande är en telefon med ett enklare system. I Windows phone finns det appar för att styra datorn, remote desktop, ssh och xbmc. Jag skulle provat båda systemen och valt det som känns bäst.

Permalänk
Medlem

Har nog bestämt mig för en lumia 900 endå. Hoppas bara den kommer den 31e annars blir de en s3 om de finns några kvar.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt köpa en lumia 900 när dom släpps i dagarna.

jag funderar lite på vad skillnaden mellan den vita och den svarta är (bortsett från färgen) jag har läst att det ska vara någon form av blank finish på den vita, stämmer detta?

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk

Att prata om hårdvara säger inte så mycket med tanke på hur sjukt bra WP7 flyter på, det är helt galet. iOS känns otroligt ryckigt jämfört med min Lumia 800, ännu värre är Android.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Erikn911:

jag funderar lite på vad skillnaden mellan den vita och den svarta är (bortsett från färgen) jag har läst att det ska vara någon form av blank finish på den vita, stämmer detta?

Ja den vita är är blank medan de andra är matta.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikn911:

Vit finns i alla fall i blank eller som det brukar stå "gloss" vet ej om den även existerar som matt i vitt. Jag skulle nog tagit en matt mest pga den lär va mindre hal och repor brukar uppstå lättare på blanka ytor.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem

Nokia har sagt att det helt enkelt är för svårt att ta fram vita telefoner i matt finish.

Här svamlar de dock på om hur fantastiska de vita Nokia telefonerna är...:)
http://conversations.nokia.com/2012/02/06/brilliant-white-how...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

Nokia Lumnia 900 absolut

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Avstängd

Skulle välja en SG3 men det pga. att jag äger en SG2 redan är väldigt nöjd med den Lite kassa batteritider i original rom men annars helt underbar. Bra skärm, bra kamera, väldigt skön att ha och göra med. Ganska kasst ljud dock om du inte gör med headset/hörlurar. Men hey... Den perfekta mobiltelefonen (precis som vilken annan sak som helst) existerar inte och vad man väljer för mobil beror helt på vad man har för preferenser.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Skulle välja en SG3 men det pga. att jag äger en SG2 redan är väldigt nöjd med den Lite kassa batteritider i original rom men annars helt underbar. Bra skärm, bra kamera, väldigt skön att ha och göra med. Ganska kasst ljud dock om du inte gör med headset/hörlurar. Men hey... Den perfekta mobiltelefonen (precis som vilken annan sak som helst) existerar inte och vad man väljer för mobil beror helt på vad man har för preferenser.

Har du testat Nokia Lumnia? Gör det innan du säger att SGS är bättre

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Han säger ju inte det han säger att han är nöjd med sin SII så han vågar rekommendera SIII tack vare det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

jag köpte faktist en s3 till slut endå... gjorde de kontant då mitt abonemang går ut runt jul så passar ja på att skaffa en apollo då eller liknande när man vet hur de går för wp etc.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Absurd:

Jag har haft både Lumia 800 och SGNote ett tag men sålde Lumian precis då den inte gav mig någonting som inte Noten gjorde bättre. Visst kanske den flöt aningen bättre i en del situationer, dock anser jag inte att flytet är det viktigaste med en telefon, men nu med ICS i en bra version så är flytet på Noten precis lika bra. WP7 är så nerlåst så jag orkade inte med det. Man kan inte byta ut komponenter, typ tangentbord och liknande, och jag saknade många appar.

Gränssnittet i övrigt gillar jag och det kan säkert fungera för många, men vill du kunna tweaka och så så är det nog Android som gäller. En stabil ICS-release gör väldigt stor skillnad mot GB och jag råder alla som inte testat Android sen GB eller tidigare att prova på nytt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Jag har haft både Lumia 800 och SGNote ett tag men sålde Lumian precis då den inte gav mig någonting som inte Noten gjorde bättre. Visst kanske den flöt aningen bättre i en del situationer, dock anser jag inte att flytet är det viktigaste med en telefon, men nu med ICS i en bra version så är flytet på Noten precis lika bra. WP7 är så nerlåst så jag orkade inte med det. Man kan inte byta ut komponenter, typ tangentbord och liknande, och jag saknade många appar.

Gränssnittet i övrigt gillar jag och det kan säkert fungera för många, men vill du kunna tweaka och så så är det nog Android som gäller. En stabil ICS-release gör väldigt stor skillnad mot GB och jag råder alla som inte testat Android sen GB eller tidigare att prova på nytt.

Men det är ju fortfarande en relativ bedömning som är upp till var och en att göra, ingen kan tala om för någon annan vad han ska ha, det känner användaren bäst själv om det är något för det han ska ha den till

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Absurd:

Men det är ju fortfarande en relativ bedömning som är upp till var och en att göra, ingen kan tala om för någon annan vad han ska ha, det känner användaren bäst själv om det är något för det han ska ha den till

Jo, men du skrev: Har du testat Nokia Lumnia? Gör det innan du säger att SGS är bättre . Jag har testat Lumia, och ägt den, och jag tycker fortfarande att Galaxy Note eller S2 är mycket bättre på de flesta sätt, framför allt de som jag tycker är viktiga. Jag skriver också hela tiden att jag anser osv. och säger inget om vad som passar andra. Jag gjorde till och med en poäng av att det mycket väl kunde passa andra men inte mig och att jag trots allt gillade gränssnittet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Jo, men du skrev: Har du testat Nokia Lumnia? Gör det innan du säger att SGS är bättre . Jag har testat Lumia, och ägt den, och jag tycker fortfarande att Galaxy Note eller S2 är mycket bättre på de flesta sätt, framför allt de som jag tycker är viktiga. Jag skriver också hela tiden att jag anser osv. och säger inget om vad som passar andra. Jag gjorde till och med en poäng av att det mycket väl kunde passa andra men inte mig och att jag trots allt gillade gränssnittet.

Ok, men det framgick aldrig att du hade ägt en

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Ok, men det framgick aldrig att du hade ägt en

Han skrev ju att han hade en Lumia men att han sålde den...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd

"Stå ut med" android, lär ju vara roligare än WP7 som är simplare än tråk IOS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hulle:

Han skrev ju att han hade en Lumia men att han sålde den...

/hulle.

Du har inte hängt med från början märker jag, från början framgick det inte att han hade gjort det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

"Stå ut med" android, lär ju vara roligare än WP7 som är simplare än tråk IOS

kan du göra

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Absurd:

Du har inte hängt med från början märker jag, från början framgick det inte att han hade gjort det

Det framgick av mitt inlägg, men inte det inlägg som du svarade på där jag i min tur svarade på ditt svar.