Permalänk

Krash och Låg FPS

Tjaa..

Har spelat BF3 sen det kom ut och har heltiden haft små problem men nu har jag nog satt rekord i att ha problem. Det går inte ens att spela längre.

Har tidigare fått 1 krash varje gång jag startar spelet men då har det bara varit att gå in och köra igen och det krashar inte mer förens jag startar om datorn och vill lir igen. Så det tycker jag inte har varit något större problem.

Nu så krashar det nästan hela tiden och när det inte gör det så har jag bara 5 fps. Spelar ingen roll om jag sänker det till low så har jag fortfarande 5 fps.

Någon annan som har haft liknande problem och har löst det?

Har ett Asus GTX 580 har tidigare kört det klockat till 900 och gissar på att det är därför det har krashat första gången man startar spelet men sen så har det rullat på. Nu har jag testat att kör det oklockat och klockat och inget funkar. Det går helt enkelt inte att spela längre.

Det funkade för ca 1-2 veckor sedan.

Detta med att det flyter dåligt, låg fps det problemet får jag även ibland i D3 men då har det hjälpt att starta om datorn vilket det inte gör nu heller.

Har förövrigt en gammal i5 750 @ 3.8

Kör även med de senaste drivrutinerna som jag kunde hitta till GTX 580 (301.42)

Tacksam för hjälp, Baronen

Permalänk

Har du testat att uppdatera punkbuster? Det hjälpte för mig, jag blev typ DC hela tiden..
Annars kan du testa powercycla ditt modem, vilket du gör genom att stänga ner modemet och dra ur alla kontakter och låta det vara så i minst 10 min (Hellst 1 timme), detta har hjälpt mig tidigare, har inga problem alls längre!
Hoppas detta hjälpte något!:)

Permalänk

Får det inte alls att funka.

När jag kommer in i spelet så har jag 3-5 fps och går inte alls att göra något. Någon som har haft liknande problem och löst det?

Har även uppdaterat punkbuster men det hjälpte inte.

Kan även tillägga att GPU:n jobbar i 99% så den försöker ju iaf.

LÖSNINGEN:

Att gå tillbaka till gamla drivrutiner. Vilket jag tycker är konstigt!