Permalänk
Medlem

Skriva ut foton i butik?

Hej ni andra nattsländor,

Jag tänkte kika med er snabbt, går det fortfarande att komma in med en USB-sticka till en fotobutik och få bilder utskrivna på studs?
Det är nämligen så att jag lovat min Morfar att skriva ut ett par bilder åt honom nu i flera månader, och jag åker till honom imorgon mitt på dagen någon gång. Förr i tiden fanns det väl sådana där fotomaskiner som man kunde betala i direkt för att skriva ut från valfri media?

Sedan är en följdfråga,
eftersom att dessa bilder skall användas som tavla, måste jag tänka på någon speicllet bildförhållande eller så? (liggande bilder)

Tacksam för något som helst svar,

Permalänk
Medlem

Det finns fortfarande butiker som kan ta emot t.ex. USB-minnen etc. med bilder på. Vilka butiker i Stockholm vet jag inte, men i min närmsta stad är det nog iaf 3 st butiker som har den servicen. (Bilderna inom en timme..)

Tavelramar har ju sina mått, om du inte specialbeställer en förstås.. Men här är de vanligaste måtten.
http://www.tavelram.se/content/26-storlekar-ramar-foto

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

De flesta fotobutiker i Stockholm erbjuder denna tjänst. Tror Rajala har sådana maskiner, tro även Schönherrs, Fotokungen, Wibergs har dessa. För att inte tala om alla "1-timmes foto" som finns på diverse gathörn. Till och med Expert erbjuder detta tror jag.