Vad göra med PS3 förutom spel?

Permalänk
Keeper of Traditions

Vad göra med PS3 förutom spel?

Hej hopp,

Fick nyss tag i ett billigt PS3, den äldre varianten med 60GB hårddisk, och undrar nu lite vad man kan göra förutom att spela på det.

Spela film streamat från datorn har jag gjort och det funkar väl bra, det hade dock varit kul med lite apps eller liknande. Kollade runt lite på marknaden men där fanns inte mycket att hämta, beror det på att jag befinner mig i europa och inte USA?

Kan man kanske använda sig av nån proxy för att få tillgång till fler "appar"?
Amazon instant video hade varit trevligt, men det var tydligen bara tillgängligt i USA.

Lite bra förslag hade uppskattats!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Kanske är borttaget nu för tiden men förr kunde man ha något slags linux på PS3 och till det lär det ju finnas "appar" eller program som det annars kallas.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Slänga den o skaffa xbox?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kanske är borttaget nu för tiden men förr kunde man ha något slags linux på PS3 och till det lär det ju finnas "appar" eller program som det annars kallas.

Jo, detta vet jag om, men den möjligheten ska väl ha uppdaterats bort om jag inte minns fel.

Skrivet av Rasmus117:

Slänga den o skaffa xbox?

Varför skulle jag självmant nedgradera mig så brutalt?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Slänga den o skaffa xbox?

Vad kan du göra med en Xbox då förutom spel?

Permalänk

Folda!
Vet inte ifall funktionen finns kvar men det borde den göra
Folding@Home

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 5700X3D, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell G2724D

Permalänk
Skrivet av Pepperflame:

Folda!
Vet inte ifall funktionen finns kvar men det borde den göra
Folding@Home

Jodå, den finns kvar, bara att tanka hem Life With Playstation.

Visa signatur
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Pepperflame:

Folda!
Vet inte ifall funktionen finns kvar men det borde den göra
Folding@Home

Jo, visst, det kan man ju göra... Men det ger ju inte mig så mycket nöje direkt.

Jag tänkte mer på appar för film- och musikstreamning.

Eftersom utbudet på marknaden är så otroligt klent kanske det går att installera andra appar på något annat sätt?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Går att sätta upp connection med din dator via din router så du kommer åt dina filmer på datorn från ditt ps3

Visa signatur

||PC: Asus M5A78L LE||Amd fx 8320 ||Asus DirectCUII TOP R9 280X||Antec DF-35||Corsair TX650w||500 GB WD caviar blue 7200rpm HDD||Samsung 830 120 GB SSD ||8 GB DDR3|| TABLET: Nexus 7

Permalänk
Medlem

Har för mig du kan köra Spotify via ditt ps3 också, så du har både musik och film via ps3t, en renodlad liten gaming-htpc alltså

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av wgustavsson:

Går att sätta upp connection med din dator via din router så du kommer åt dina filmer på datorn från ditt ps3

Jo, om du läser första inlägget så ser du att jag redan streamat filmer från datorn

Skrivet av Zaptoit:

Har för mig du kan köra Spotify via ditt ps3 också, så du har både musik och film via ps3t, en renodlad liten gaming-htpc alltså

Skickades från m.sweclockers.com

Jao, jag har läst något om detta. Det kändes dock som ett väldigt meckande för att få ihop det, hade vart skönt med en riktig "app" för det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Gå in på youtube och kolla på musik film den stöder flash kankse lite små spel ochså men youtube funkar men käver internet. Äger ett ps3

Permalänk
Medlem

PS3 är ju en acceptabel bly-ray-spelare, så det är ju alltid ett alternativ.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem

Mitt tips vore att dra en downgrade på firmwaren till 3.55
Sen steg 2 är att dra in lite emulatorer samt dra in linux dual boot så har du en rolig liten maskin att ha i vardags rummet.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av damoloni123:

Gå in på youtube och kolla på musik film den stöder flash kankse lite små spel ochså men youtube funkar men käver internet. Äger ett ps3

Var inne på youtube förut och det gick väl sådär... Alla videoklipp spelades upp i lägsta möjliga upplösning av någon anledning.

Hela webbläsaren känns lite halvdan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Var inne på youtube förut och det gick väl sådär... Alla videoklipp spelades upp i lägsta möjliga upplösning av någon anledning.

Hela webbläsaren känns lite halvdan.

Vanliga webläsaren är riktigt usel så ha ps3an för att webba i tvsoffan är inte ett bra alternativ om du inte drar in customfirmware/linux boot.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av hoan:

Vanliga webläsaren är riktigt usel så ha ps3an för att webba i tvsoffan är inte ett bra alternativ om du inte drar in customfirmware/linux boot.

Nae, hade inte tänkt att surfa med den, det gör jag bättre på datorn. Men däremot att titta på youtube kunde varit trevligt att göra på TV'n, med PS3.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Varför skulle jag självmant nedgradera mig så brutalt?

HAHAHAAHA made my day

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ströbröd:

HAHAHAAHA made my day

Okej.... Du kan väl gå och trolla någon annans tråd, är du snäll.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Finns väl inte så mycket du kan göra med ps3'an som du inte kan göra med din PC?! Koppla in din PC till tv'n och köp en xbox 360 kontroll, och njut av riktiga spel i stället i äkta HD i 60+ fps och inte nåt uppskalat skit i 30fps..

Det du kan göra med ps3'an är väl att ha den som brevpress?! Eller som en sängvärmare under vintern? Kanske som en avfuktare i källaren?!

Polare har en ps3'a och att kolla på youtube är ju skämtet...320p överallt, en pixel som ändrar färg typ...

Enda som går an är väl gran turismo spelen....men det kommer 360+ps3 emulatorer till hösten för PC, så konsolerna dansar väl sin sista vals numera.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Du kan byta min Slim konsol mot din 'Phat' då jag verkligen vill ha en.
Tycker den första gen är bra mycket snyggare!

Visa signatur

Citera.

Permalänk

Om det är 60GB varianten du fått tag i är väl den även bakåtkompatibel med Playstation 2 spelen?

Skrivet av Exigo:

Du kan byta min Slim konsol mot din 'Phat' då jag verkligen vill ha en.
Tycker den första gen är bra mycket snyggare!

Och så är den bakåtkompatibel med Playstation 2 spelen.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Okej.... Du kan väl gå och trolla någon annans tråd, är du snäll.

På vilket sett är det att trolla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ströbröd:

På vilket sett är det att trolla?

Läs lite om vad ordet trolla (internettroll) betyder så inser du. Alla kan inte tycka xbox är den bästa konsolen då skulle sony konka.
Edit såg fel får skylla på trötthet

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SideWinder86:

Finns väl inte så mycket du kan göra med ps3'an som du inte kan göra med din PC?! Koppla in din PC till tv'n och köp en xbox 360 kontroll, och njut av riktiga spel i stället i äkta HD i 60+ fps och inte nåt uppskalat skit i 30fps..

Det du kan göra med ps3'an är väl att ha den som brevpress?! Eller som en sängvärmare under vintern? Kanske som en avfuktare i källaren?!

Polare har en ps3'a och att kolla på youtube är ju skämtet...320p överallt, en pixel som ändrar färg typ...

Enda som går an är väl gran turismo spelen....men det kommer 360+ps3 emulatorer till hösten för PC, så konsolerna dansar väl sin sista vals numera.

Det finns gott om PS3-exklusiva spel som jag ville spela, och när jag hittade en konsoll så pass billigt så slog jag till. Jag tycker vanligtvis också att PC är bra mycket bättre, men där finns inte spel som Killzone, Uncharted och God of War, tyvärr.

Sen, angående Youtube, så måste det ju gå att få högre upplösning på något sätt, det vore ju väldigt konstigt annars.

Hade du inget bättre, kanske du inte hade behövt skriva någonting alls? :S

Skrivet av Exigo:

Du kan byta min Slim konsol mot din 'Phat' då jag verkligen vill ha en.
Tycker den första gen är bra mycket snyggare!

Jao, det tycker jag också, så tack men nej tack

Skrivet av Swedish Berserk:

Om det är 60GB varianten du fått tag i är väl den även bakåtkompatibel med Playstation 2 spelen?

Jo, tyvärr tror jag det är en amerikansk PS3'a, så då får man nog importera spel från USA först, även blu-ray är väl regionslåst har jag för mig.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Spelen är regionsfria, även vissa blu-ray filmer.

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Shamzin:

Spelen är regionsfria, även vissa blu-ray filmer.

Jo, PS3 spelen är regionsfria, men inte PS2 spelen väl?

Sen har det väl med PAL och NTSC att göra också, kan dock väldigt lite om detta...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Jo, PS3 spelen är regionsfria, men inte PS2 spelen väl?

Sen har det väl med PAL och NTSC att göra också, kan dock väldigt lite om detta...

Helt korrekt.

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Läs lite om vad ordet trolla (internettroll) betyder så inser du. Alla kan inte tycka xbox är den bästa konsolen då skulle sony konka.

Du vet att det inte var ströbröd som skrev att han skulle köpa ett Xbox, eller hur?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |