Datorn startar om sig själv när jag startar vissa spel

Permalänk
Medlem

Datorn startar om sig själv när jag startar vissa spel

Hej,

Hårdvara:
Nätaggregat: OCZ ModXStream Pro 600W
Moderkort: Gigabyte GA-970A-UD3
Ramminne: Crucial DDR3 1333MHz 8gb + 2gb andra stickor (omstarten sker även utan dessa 2gb).
Grafikkort: PowerColor Radeon HD 7850
Hårddisk: WD 500gb 7.2k rpm (äldsta hårdvaran)

Mjukvara:
Ominstallerat Windows 7 och äkta licens, directX 11, etc. Inga upptäckta mjukvaruproblem.

Historia:
Uppgraderade datorn. Byggde ihop allting själv. http://pcper.com/images/reviews/644/13-Cables.jpg - kabeln längst upp vet jag inte vad den är till för då den inte får plats någonstans så den ligger löst. Men i alla fall. Spel som Diablo 3, 1.6, Blacklight RB, etc fungerar helt okej. Lite lagg ibland bland vissa sekvenser förutom i 1.6 som fungerar fläckfritt. Men när jag ska försöka pressa datorn lite och testa spel som Portal 2 och DIRT Showdown så startar datorn om sig. Som om nätagget inte klarar av strömförsörjning som krävs. Det har även skett vid ett tidgare skede av pillande att jag fick en blåskärm helt oprovocerat. Kan säkert ha haft något med drivrutiner att göra.

Temperaturen är mig veterligen på en väldigt bra grad och eftersom i princip allt är nytt i datorn förutom själva chassitet och hdd'n så blir jag väldigt orolig. Jag får inte ens en blåskärm när den startar om.

Övriga nya saker: G35 headset, G400 mus samt en ny skärm.

Permalänk
Medlem

Inga förslag? Kan lägga till att den här sidan laggar så in helvete också. Och det är bara den här sidan. Aja eftersom ingen på internet verkar vara kompetent nog så får jag lämna in den i en riktig butik. Tack ändå.