Permalänk
Medlem

Läge för ultrabook?

Hej!
Jag var sugen på en ultrabook som är snabb, lätt och smidig att ta med till plugget. Budgeten ligger på 10 000 kr. Jag vill ha bra med portar, tyst, ssd och bra batteritid.

Har kollat runt en del och har än så länge fastnat för Samsung 530U3C-A02
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1207824

Men det finns ju olika modeller med vissa skillnader som jag undrar om ni kan hjälpa mig med att reda ut:

Hur stor är skillnaden mellan Intel HD Graphics 4000 och 3000? Jag skulle gärna kunna spela Diablo III eller Starcraft II, men det är snarare plus i kanten än ett krav.

Vilka är för/nackdelar med ssd jämfört med hybrid med både ssd och mekanisk hårddisk som t.ex. Samsung 530U3C-A01 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1207823) har?

Och sist men inte minst, vet ni om det är på väg nyare modeller av ultrabooks inom kort som man borde vänta på eller kan jag passa på att införskaffa mig en dator nu under sommaren?

Permalänk
Medlem

Du får tyvärr ingen SSD med i priset, men istället får du ett grafikkort som är bättre än Intels integrerade: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1275229
Dessutom en väldigt bra skärm.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Du får tyvärr ingen SSD med i priset, men istället får du ett grafikkort som är bättre än Intels integrerade: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1275229
Dessutom en väldigt bra skärm.

Jag kom att tänka på den med. Ska du spela så är den snäppet bättre men ingen ultrabook kommer ge någon drömprestanda i Diablo 3 eller StarCraft 2.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av loocka:

Hej!
Jag var sugen på en ultrabook som är snabb, lätt och smidig att ta med till plugget. Budgeten ligger på 10 000 kr. Jag vill ha bra med portar, tyst, ssd och bra batteritid.

Har kollat runt en del och har än så länge fastnat för Samsung 530U3C-A02
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1207824

Men det finns ju olika modeller med vissa skillnader som jag undrar om ni kan hjälpa mig med att reda ut:

Hur stor är skillnaden mellan Intel HD Graphics 4000 och 3000? Jag skulle gärna kunna spela Diablo III eller Starcraft II, men det är snarare plus i kanten än ett krav.

Vilka är för/nackdelar med ssd jämfört med hybrid med både ssd och mekanisk hårddisk som t.ex. Samsung 530U3C-A01 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1207823) har?

Och sist men inte minst, vet ni om det är på väg nyare modeller av ultrabooks inom kort som man borde vänta på eller kan jag passa på att införskaffa mig en dator nu under sommaren?

För dom pengarna skulle jag inte satsa på den om det vorde jag iaf.
Utan satsat på tex nya asus ux32vd och bytt hybrid disken till en ssd och kanske stoppat i en till sticka med ram. Den datorn har även ett diskret grafikkort så den kan du spela d3 och sc2 på.
Eller kanske samsung 9000 serien som har bättre skärm än du tittat på samt är snyggare och smidigare.
Det har precis kommit nya ultrabooks för ungefär en månad sen iom ivy bridge releasen, så det dröjer ett tag innan det kommer fler.
Vet inte om det kanske kommer några nya när windows 8 kommer det återstår att se.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk

Jag skulle nog rekommendera att du kikar på denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1275229

Asus UX32VD R4002V

Har lite bättre grafikdel än HD4000 och mycket bättre upplösning än de du länkade

edit: någon hann före

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 5700X3D, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell G2724D

Permalänk
Medlem
Skrivet av loocka:

Hur stor är skillnaden mellan Intel HD Graphics 4000 och 3000? Jag skulle gärna kunna spela Diablo III eller Starcraft II, men det är snarare plus i kanten än ett krav.

Vilka är för/nackdelar med ssd jämfört med hybrid med både ssd och mekanisk hårddisk som t.ex. Samsung 530U3C-A01 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1207823) har?

Och sist men inte minst, vet ni om det är på väg nyare modeller av ultrabooks inom kort som man borde vänta på eller kan jag passa på att införskaffa mig en dator nu under sommaren?

Intel HD 4000 är väl ungefär 20 till 100 procent snabbare beroende på titel. Räkna med 50% åtminstone.

Hybrid med SSD och Hårddisk är nästan lika snabb som en normal SSD i vanligt bruk (så fort den har "lärt" sig vilka filer som ska läggas på SSD-delen) men vad jag har sett så är uppstarten som en vanlig HDD.

Det enda riktigt intressanta är väl Ultrabooks med Haswell men de kommer inte förrän nästa vår. Däremot råder jag dig att personligen känna på de olika datorerna och se vilka du gillar. Dessutom ska du inte hänga upp dig vid att datorerna har ett dedikerat grafikkort. GT 620m är något bättre, men kommer fortfarande inte att kunna driva spel på någon högre detaljnivå. Se till annat som kan vara viktigare först och jämför mellan olika alternativ.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk

Samsungen är snygg men begränsad, kan inte uppgraderas och saknar dessutom bakbelyst tangentbord.

Asus UX32VD som så många nämner uppfattar även jag som ett betydligt bättre alternativ. Kompakt, liten och fin men kan uppgraderas till skillnad från så många andra ultrabooks. Kommer med en hårddisk med en liten SSD integrerad. Tycker du att den är för långsam går det att sätta in en SSD ganska lätt.

Det är stor skillnad på HD 3000 och HD 4000, den senare är mer än dubbelt så snabb. Det är faktiskt den största skillnaden i Ivy Bridge - inte den vanliga CPUn som bara är 20 - 25 % snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aenarian:

Intel HD 4000 är väl ungefär 20 till 100 procent snabbare beroende på titel. Räkna med 50% åtminstone.

Hybrid med SSD och Hårddisk är nästan lika snabb som en normal SSD i vanligt bruk (så fort den har "lärt" sig vilka filer som ska läggas på SSD-delen) men vad jag har sett så är uppstarten som en vanlig HDD.

Det enda riktigt intressanta är väl Ultrabooks med Haswell men de kommer inte förrän nästa vår. Däremot råder jag dig att personligen känna på de olika datorerna och se vilka du gillar. Dessutom ska du inte hänga upp dig vid att datorerna har ett dedikerat grafikkort. GT 620m är något bättre, men kommer fortfarande inte att kunna driva spel på någon högre detaljnivå. Se till annat som kan vara viktigare först och jämför mellan olika alternativ.

Varför är Haswell det enda riktigt intressanta? En i7a ULV (används i ultrabooks) på 1.9 GHz lär väl räcka gott och väl för dom flesta sysslor.... rätt mig om jag har fel...

Resten, minne, dedikerad grafik , SSD har inget med Haswell att göra. Men visst skall man vänta till det bästa kommer får man aldrig köpt något...

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen! Det verkar vara bra alternativ, MEN:

Skrivet av Aenarian:

Hybrid med SSD och Hårddisk är nästan lika snabb som en normal SSD i vanligt bruk (så fort den har "lärt" sig vilka filer som ska läggas på SSD-delen) men vad jag har sett så är uppstarten som en vanlig HDD.

Jag vill att den ska vara snabbstartad. Hur är det förresten om man ska byta disk till SSD, måste jag pilla i den själv, formatera och ha mig? Blir inte garantin ledsen i ögat då?

Jag är lite tveksam till att inte ha nätverksanslutning i ärlighetens namn, känns inte lika stabilt att bara kunna köra på trådlöst för jag tycker det känns begränsat. Vad gör jag då om det inte finns tillgång till trådlöst nätverk? Pilla med en sunkig adapter som jag förhoppningsvis har kommit ihåg att ta med eller köra wifi hotspot från mobilen? Nja alltså...

Jag kan nog leva med en dator utan bakgrundsbelyst tangentbord. Vad ska jag sitta i mörkret för ändå?

Vad gäller grafik och skärm är det mer intressant med bra betraktningsvinkel och upplösning så att det går bra att kolla på video snarare än att lira spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loocka:

Tack för tipsen! Det verkar vara bra alternativ, MEN:

Jag vill att den ska vara snabbstartad. Hur är det förresten om man ska byta disk till SSD, måste jag pilla i den själv, formatera och ha mig? Blir inte garantin ledsen i ögat då?

Jag är lite tveksam till att inte ha nätverksanslutning i ärlighetens namn, känns inte lika stabilt att bara kunna köra på trådlöst för jag tycker det känns begränsat. Vad gör jag då om det inte finns tillgång till trådlöst nätverk? Pilla med en sunkig adapter som jag förhoppningsvis har kommit ihåg att ta med eller köra wifi hotspot från mobilen? Nja alltså...

Jag kan nog leva med en dator utan bakgrundsbelyst tangentbord. Vad ska jag sitta i mörkret för ändå?

Vad gäller grafik och skärm är det mer intressant med bra betraktningsvinkel och upplösning så att det går bra att kolla på video snarare än att lira spel.

Beställde nyss http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/153980-asus_zenbook_u...
ska göra recension av den när den kommer med video och köra även ett par tester så får se
troligtvis till slutet av veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loocka:

Tack för tipsen! Det verkar vara bra alternativ, MEN:

Jag vill att den ska vara snabbstartad. Hur är det förresten om man ska byta disk till SSD, måste jag pilla i den själv, formatera och ha mig? Blir inte garantin ledsen i ögat då?

Jag är lite tveksam till att inte ha nätverksanslutning i ärlighetens namn, känns inte lika stabilt att bara kunna köra på trådlöst för jag tycker det känns begränsat. Vad gör jag då om det inte finns tillgång till trådlöst nätverk? Pilla med en sunkig adapter som jag förhoppningsvis har kommit ihåg att ta med eller köra wifi hotspot från mobilen? Nja alltså...

Jag kan nog leva med en dator utan bakgrundsbelyst tangentbord. Vad ska jag sitta i mörkret för ändå?

Vad gäller grafik och skärm är det mer intressant med bra betraktningsvinkel och upplösning så att det går bra att kolla på video snarare än att lira spel.

Tror det följer med en adapter till några av ultrabooksen för nätverks kabel. Tror asus skickar med en liten adapter. Annars finns det ju usb anslutningar man kan köpa.
Asus nya ultrabooks har ju riktigt bra skärmar med bra betraktnings vinklar på. Några har haft problem med back light bleeding på sina men får man det så går det alltid att byta ut den.
Att sätta i en ssd i ux32vd bryter inte garantin men det är ju lite pilligt. Men inte direkt svårt och finns många youtube videos på hur man gör. Om man inte har tummen mitt i handen är det inga problem alls. Ux32vd är ju att föredra över ux31a eftersom du kan både uppgradera ram och hårdisk på ux32vd men inte på ux31a.

Skrivet av maikzen:

Beställde nyss http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/153980-asus_zenbook_u...
ska göra recension av den när den kommer med video och köra även ett par tester så får se
troligtvis till slutet av veckan.

Det där är ju förra generationens ultrabook och har funnits i över ett år nu tror jag.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0l!d:

Tror det följer med en adapter till några av ultrabooksen för nätverks kabel. Tror asus skickar med en liten adapter. Annars finns det ju usb anslutningar man kan köpa.
Asus nya ultrabooks har ju riktigt bra skärmar med bra betraktnings vinklar på. Några har haft problem med back light bleeding på sina men får man det så går det alltid att byta ut den.
Att sätta i en ssd i ux32vd bryter inte garantin men det är ju lite pilligt. Men inte direkt svårt och finns många youtube videos på hur man gör. Om man inte har tummen mitt i handen är det inga problem alls. Ux32vd är ju att föredra över ux31a eftersom du kan både uppgradera ram och hårdisk på ux32vd men inte på ux31a.

Det där är ju förra generationens ultrabook och har funnits i över ett år nu tror jag.

Förra årets processor, årets modell..
Zenbook har ju inte funnits i över ett par månader... -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av maikzen:

Förra årets processor, årets modell..
Zenbook har ju inte funnits i över ett par månader... -.-

AHhh såg fel
Ja då är det ju iaf lite vettigare än att ge sig på förra modellen som hade en hel del problem. Jag har en själv så vet hur jobbigt tangentbordet och pekplattan samt den totalt värdelösa skärmen kan vara.

Fast hade det varit jag hade jag iaf lagt på någon tusenlapp för att få ivy brdige och intel4000 grafik ist. Är ändå inte så stor pris skillnad och prestandan är värd pengarna iaf enligt min mening.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0l!d:

AHhh såg fel
Ja då är det ju iaf lite vettigare än att ge sig på förra modellen som hade en hel del problem. Jag har en själv så vet hur jobbigt tangentbordet och pekplattan samt den totalt värdelösa skärmen kan vara.

Fast hade det varit jag hade jag iaf lagt på någon tusenlapp för att få ivy brdige och intel4000 grafik ist. Är ändå inte så stor pris skillnad och prestandan är värd pengarna iaf enligt min mening.

HD 4000 e 20% snabbare än HD 3000, man har 25-30fps på Diablo III med den och 35fps med HD 4000, läste jag.
Inte värt enligt mig :> sen bara att uppdatera ram och hårddisken

Ska du köpa något dyrare så tkr jag att du ska satsa på dem högre än 900p upplösning så du får något mera utav det

Permalänk
Skrivet av Z0l!d:

AHhh såg fel
Ja då är det ju iaf lite vettigare än att ge sig på förra modellen som hade en hel del problem. Jag har en själv så vet hur jobbigt tangentbordet och pekplattan samt den totalt värdelösa skärmen kan vara.

Fast hade det varit jag hade jag iaf lagt på någon tusenlapp för att få ivy brdige och intel4000 grafik ist. Är ändå inte så stor pris skillnad och prestandan är värd pengarna iaf enligt min mening.

Pekplattan är dock fixad på gamla zenbook sen länge, var bara de första batcherna som hade problem med det, dock är tangentbordet ingen höjdare, men fortfarande helt okej Skärmen är ju väldigt bra för att vara ultrabook, även om den nya är mycket bättre.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maikzen:

HD 4000 e 20% snabbare än HD 3000, man har 25-30fps på Diablo III med den och 35fps med HD 4000, läste jag.
Inte värt enligt mig :> sen bara att uppdatera ram och hårddisken

Ska du köpa något dyrare så tkr jag att du ska satsa på dem högre än 900p upplösning så du får något mera utav det

Ja precis och det får du när man går upp till ivy bridge och http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/153988-asus_zenbook_u...
Det är ju 3200kr till vilket man kan diskutera om det är värt eller inte. Men det tycker jag med tanke på skrämen, ivy bridge och diskret grafikkort.
Men sen beror det ju som alltid på vad man vill ha och om man tycker det är värt det.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Pekplattan är dock fixad på gamla zenbook sen länge, var bara de första batcherna som hade problem med det, dock är tangentbordet ingen höjdare, men fortfarande helt okej Skärmen är ju väldigt bra för att vara ultrabook, även om den nya är mycket bättre.

Vet du någonstans var det finns en svensk recension av UX32A hittar ingenstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Pekplattan är dock fixad på gamla zenbook sen länge, var bara de första batcherna som hade problem med det, dock är tangentbordet ingen höjdare, men fortfarande helt okej Skärmen är ju väldigt bra för att vara ultrabook, även om den nya är mycket bättre.

Inga multitouch grejer funkar på min iaf. Och betraktnings vinklarna på skrämen är sämst. Minsta lilla up och ner och färgerna blir totalt bonkers.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Skrivet av maikzen:

Vet du någonstans var det finns en svensk recension av UX32A hittar ingenstans.

Nej, det vet jag inte, dock pratade jag om UX31E Varför måste det vara en svensk förresten?

Skrivet av Z0l!d:

Inga multitouch grejer funkar på min iaf. Och betraktnings vinklarna på skrämen är sämst. Minsta lilla up och ner och färgerna blir totalt bonkers.

Har för mig att det finns en mjukvaru-uppdatering som fixar det, och sen släpptes två olika sorters touchpads, där den senare ska vara avsevärt bättre.
Om uppdateringen inte hjälper så reklamera den, då den inte funkar som den ska?

EDIT: Här är den, har för mig att Elantech Touchpad är den första, sämre och Sentelic Touchpad är den bättre. Är osäker, men har för mig att du kan se i enhetshanteraren vilken du har.

http://www.asus.se/Notebooks/Superior_Mobility/ASUS_ZENBOOK_U...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Jag måste rätta mig själv - skrev tidigare att HD 4000 är mer än dubbelt så snabb som HD 3000. Det var nog att ta i, men det är ca 50% snabbare enligt den här sidan:

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Nej, det vet jag inte, dock pratade jag om UX31E Varför måste det vara en svensk förresten?

Har för mig att det finns en mjukvaru-uppdatering som fixar det, och sen släpptes två olika sorters touchpads, där den senare ska vara avsevärt bättre.
Om uppdateringen inte hjälper så reklamera den, då den inte funkar som den ska?

EDIT: Här är den, har för mig att Elantech Touchpad är den första, sämre och Sentelic Touchpad är den bättre. Är osäker, men har för mig att du kan se i enhetshanteraren vilken du har.

http://www.asus.se/Notebooks/Superior_Mobility/ASUS_ZENBOOK_U...

Jag har sentelic.
Har provat allt. Installerat om den femtielva ggr uppdaterat den och yada yada yada men vägrar funka.
Allt är på som det ska men det fungerar ändå inte.
Vilket är rätt synd eftersom multitouch är grymt skönt att ha på en laptop.
Men som sagt är inte bara touchen jag inte gillar. Skärmen är inte alls bra och måste vara rätt exakt för att färger osv inte ska bli fel. Och tangentbordet är verkligen inte alls kul att skriva på.
Men sen ska jag väll inte klaga för jag har inte betalt för den heller utan lånat den, för den inte användes och jag har sålt min stationära, så behöver något förutom htpcn.
Hade tänkt skaffa en ultrabook nu när alla kom i sommar men känner inte riktigt att någon av dom har det jag vill faktiskt.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Skrivet av Z0l!d:

Jag har sentelic.
Har provat allt. Installerat om den femtielva ggr uppdaterat den och yada yada yada men vägrar funka.
Allt är på som det ska men det fungerar ändå inte.
Vilket är rätt synd eftersom multitouch är grymt skönt att ha på en laptop.
Men som sagt är inte bara touchen jag inte gillar. Skärmen är inte alls bra och måste vara rätt exakt för att färger osv inte ska bli fel. Och tangentbordet är verkligen inte alls kul att skriva på.
Men sen ska jag väll inte klaga för jag har inte betalt för den heller utan lånat den, för den inte användes och jag har sålt min stationära, så behöver något förutom htpcn.
Hade tänkt skaffa en ultrabook nu när alla kom i sommar men känner inte riktigt att någon av dom har det jag vill faktiskt.

Okej, men om det finns möjlighet till det så borde du försöka reklamera, jag har inte haft några problem alls med multitouchen, så verkar som att det är något fel just på din, och skärmen kan jag inte säga att jag haft några större problem med heller. Tangentbordet är inte direkt toppen, men tycker det funkar, även om jag skulle föredra att ha tangentbordet på den nya zenbooken.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0l!d:

Tror det följer med en adapter till några av ultrabooksen för nätverks kabel. Tror asus skickar med en liten adapter. Annars finns det ju usb anslutningar man kan köpa.
Asus nya ultrabooks har ju riktigt bra skärmar med bra betraktnings vinklar på. Några har haft problem med back light bleeding på sina men får man det så går det alltid att byta ut den.
Att sätta i en ssd i ux32vd bryter inte garantin men det är ju lite pilligt. Men inte direkt svårt och finns många youtube videos på hur man gör. Om man inte har tummen mitt i handen är det inga problem alls. Ux32vd är ju att föredra över ux31a eftersom du kan både uppgradera ram och hårdisk på ux32vd men inte på ux31a.

Dem verkar ju väldigt läcker och jag tror nog det lutar åt ux31a så slipper jag köpa till saker och pilla.
Jag tänker mig att datorn är bra nog utan att uppgradera, och vid det laget den inte är det lär jag säkert köpa ny dator
Men jag ska nog försöka klämma på den modellen först och se om styrplattan håller måttet.

Permalänk
Medlem

om du kan tänja lite på kraven och inte måste ha en ultrabook så är ju asus n56 ett bra alternativ. Du får bra med prestanda men ändå är den ganska behaglig att dra med sig, skaffa själv en sådan för 2 veckor sedan och är super nöjd!

http://www.inet.se/produkt/1969469/asus-n56vz

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

om du kan tänja lite på kraven och inte måste ha en ultrabook så är ju asus n56 ett bra alternativ. Du får bra med prestanda men ändå är den ganska behaglig att dra med sig, skaffa själv en sådan för 2 veckor sedan och är super nöjd!

http://www.inet.se/produkt/1969469/asus-n56vz

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Nej, det vet jag inte, dock pratade jag om UX31E Varför måste det vara en svensk förresten?

Har för mig att det finns en mjukvaru-uppdatering som fixar det, och sen släpptes två olika sorters touchpads, där den senare ska vara avsevärt bättre.
Om uppdateringen inte hjälper så reklamera den, då den inte funkar som den ska?

EDIT: Här är den, har för mig att Elantech Touchpad är den första, sämre och Sentelic Touchpad är den bättre. Är osäker, men har för mig att du kan se i enhetshanteraren vilken du har.

http://www.asus.se/Notebooks/Superior_Mobility/ASUS_ZENBOOK_U...

Elantech är den bättre, Sentelic den sämre.

En fördel med de datorerna som har Sentelic är att vissa 128GB-modeller levererades med en SSD från ADATA istället, vilken är bättre än den SanDisk som kom med resten.

Tyvärr är tangentbordet, oavsett modell, inte helt klockrent. Trodde inte att det skulle vara så illa, men efter att ha provat de nyare så känner jag mig inte riktigt lika nöjd med min(den äldre modellen). Undrar om man kan köpa det nya tangentbordet som reservdel och montera i en äldre? Det vore något.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Elantech är den bättre, Sentelic den sämre.

En fördel med de datorerna som har Sentelic är att vissa 128GB-modeller levererades med en SSD från ADATA istället, vilken är bättre än den SanDisk som kom med resten.

Tyvärr är tangentbordet, oavsett modell, inte helt klockrent. Trodde inte att det skulle vara så illa, men efter att ha provat de nyare så känner jag mig inte riktigt lika nöjd med min(den äldre modellen). Undrar om man kan köpa det nya tangentbordet som reservdel och montera i en äldre? Det vore något.

Jo, har börjat lessna på den sen jag kände på nya också :C Ska se om man kan sälja den gamla för ett okej pris för att köpa en ny, vill också ha nya skärmen och grafikkort

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |