Permalänk
Avstängd

Tiger Theme! ( BYGG LOGGEN )

Hejsan! Tänkte att det var dags med en brudsbygge här på sweclockers och röra om lite bland grabbarna.
Bygget är på grunden av Tigern, just svart/orange .. och nu vet väl säkert alla att svart orange tema finns.. men ska göra det lite unikt, på något vänster för att inte likna alla andra.

Har även 3 sponsorer att tacka detta för:

Stylingwebben.se ( LEDS, Svart Sleeve )
Coolingstuff.se ( vattenkylning samt fläktar )
Knivbutiken.se ( " tiger" Sleeve )

Alla 3 mycket trevliga prickar, och lätt att ha och göra med.

Nu trotts allt har knappt något hänt utan ALLT sker så fort chassit kommer, så ska det rivas och möbleras.. var från början tänkt att jag skulle använda ett annat chassi som blev omlackerat invändigt.. men efter test montering på komponenter så lossnar lacken fruktansvärt lätt, och yttligare dagar blir utdragna med att sätta ihop rigget.
Nu är ett Chassi beställt Fractal Define R3 och bör in komma imorgon/fredag då äntligen får man pilla vidare!
Men tänkte att man kunde dra igång galleriet med alla prylar som ska in samt montering, mer händer när chassit är hemma.. samt ett separat galleri för "slut resultatet"

OBS! Inga super kvalitets bilder, grundliggare bilder ska givetvis tas fick ta med mobil kameran så länge då sambon är OERHÖRT snål med sin systemkamera, men har fått lov att få den lånad vid slutresultatet då jag tycker det är oerhört viktigt, framför allt vid en sponsring.

Tiger Theme! ( BYGG LOGGEN )

Permalänk
Medlem

4p, som du är medveten om, lite dåliga bilder och sedan inga specifika bilder på varje sak

Permalänk
Medlem

Vad blir det för komponenter i bygget ?

Permalänk
Medlem

What a f**k har du gjort med din cpu? Annars ska det blir riktigt kul att följa detta

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wully:

4p, som du är medveten om, lite dåliga bilder och sedan inga specifika bilder på varje sak

man tackar för det ! Nej precis tänkte öppna alla produkter när chassit kommer då fortsätter bilderna och den seriösare delen blir av .. Så energi ska läggas tänkte tjuv öppna lite för tillfället!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tunezz:

Vad blir det för komponenter i bygget ?

just nu ligger ingen fokus på high end produkter utan utseende i övriga burken, men har planer på att fortsätta till en riktig burk .
Just nu gtx 550 ti , i5 2310 , sedan ett oem mamma kort sedan misstaget att köpa en oem dator men inte fullt misslyckad den gör sitt jobb och kan nog smälta in .. Till lönen kommer ev ett nytt mamma kort med stöd för sli och 2 gtx 460 vattenkylda men sådant får jag ta från egen kassa vid mer "drag" sitter på tradera som en slok efter grafikkort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

What a f**k har du gjort med din cpu? Annars ska det blir riktigt kul att följa detta

haha jadu, blev själv små äcklad när jag skruva bort stockkylaren . I övrigt stått som gästdata på ett skrivbord i ett hem med 3hundar skyller ifrån mig lite på dom trotts alla ser att det är damm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wully:

nu kom update på specifika bilder hoppas kvalitén är bättre på sitt håll

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distilled:

nu kom update på specifika bilder hoppas kvalitén är bättre på sitt håll

Skickades från m.sweclockers.com

Trevligt

Permalänk
Medlem

Du hade nog kunnat anstränga dig lite mer när du sleevade SATA-kabel och 4-pinnaren :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

Du hade nog kunnat anstränga dig lite mer när du sleevade SATA-kabel och 4-pinnaren :/

Sata kabeln är sleevad med en stump som blev över, kan vara värd att notera .. är ingen expert på att sleeva första gången så skills finns inte men har mördat ett gammalt nätagg för " lärning " så får hoppas att skillsen blir bättre. värkar som krymp slangen är lite för stor med, får helt enkelt testa vidare.. men här döljs inget allt är rakt och ärligt

Permalänk
Medlem

Kul att se att det finns tjejer som är intresserade:)

Du får säga åt sambon på skarpen så du får låna en riktig kamera.

Ser bra ut kommer följas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Callema:

Kul att se att det finns tjejer som är intresserade:)

Du får säga åt sambon på skarpen så du får låna en riktig kamera.

Ser bra ut kommer följas.

Absolut, väntar nu på gpu block och grafikkorten.. nytt moderkort inkommer när det finns i lager.
Och tjockare slang , denna " vek" sig lätt.

Permalänk

fler helhets bilder tack! nice bygge 5/5

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RasmusKvist:

fler helhets bilder tack! nice bygge 5/5

Kommer komma fler helhelts bilder, tyckte inte det var mycket att fota nu i början.. Men sakerna rullar in nu så det är bara hämta och köra

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna länka den LED listen som du har använt?
Hur fick du coolinstuff till att sponsra dig med vattenkylning?:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xZeT:

Skulle du kunna länka den LED listen som du har använt?
Hur fick du coolinstuff till att sponsra dig med vattenkylning?:)

http://stylingwebben.se/products/view/slimmad-led-slinga LED slingan som jag använder.

Jag talade om mina ideer och planer, allt handlar om egna ord och ideer !

Permalänk

ser bra ut!

Visa signatur

i5 2500k 4.22GHz | GTX 1060 3GB | Kingston HyperX 8GB | GA-Z68P-DS3 | Antec 920 | Win 7 64bit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av verpassen:

ser bra ut!

Kommer mer ikväll, då 5850 åker in i burken med vattenblock, 240 radiator osv..

Stay Tuned!

Permalänk
Medlem

Ser ganska bra ut. Fick jag gnälla så är det väl kanske att det är lite fånigt med överklockning när man redan har feta prylar som kan maxa ur allt man behöver. Som att köra en F1-bil på 30väg med fart-hinder..

Bra bygge iaf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rmd:

Ser ganska bra ut. Fick jag gnälla så är det väl kanske att det är lite fånigt med överklockning när man redan har feta prylar som kan maxa ur allt man behöver. Som att köra en F1-bil på 30väg med fart-hinder..

Bra bygge iaf

Jag tänkte kräma ur 5850, det är ju inte ett " fett " kort men visst står det sig bra fortfarande.. men är efter i dagens läge ändå.
Men när nya moderkortet kommer och ram minnena, så blir det ju även ett 5850 till.. så får se hur det resulterar i prestanda sen, processorn kommer inte överklockas alls.

Permalänk

Allting va skitsnyggt förutom en sak :/ det är sleevningen.. :/ Skulle varit snyggare med enfärgat.. 4/5!

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jakob.ee.:

Allting va skitsnyggt förutom en sak :/ det är sleevningen.. :/ Skulle varit snyggare med enfärgat.. 4/5!

Lite avdammning okså efter sommar pausen !

Permalänk

Riktigt nice Själv håller ja på med ett sådant bygge också men alla grejjer har inte kommit än Tänkte höra hur blir färgen (om du nu använt uv?) om man använder UV på slangarna? Själv har jag köpt orange slangar med orange vätska.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk

Blev du sponsrad med vattenkylningen?, Bra jobb

Permalänk

Frän dator, allmänt bra album! Men vill gärna veta exakt vad alla komponenter heter helst i inledningen

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RasmusKvist:

Frän dator, allmänt bra album! Men vill gärna veta exakt vad alla komponenter heter helst i inledningen

Fixar det i inledningen, missat det .. inga speciella komponenter faktist men duger i ändamålen man har

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tartaros:

Blev du sponsrad med vattenkylningen?, Bra jobb

Jajamen, första bygget.. måste erkänna att jag själv tyckte det vart bra och cleant.. men glömde dock lacka fläkt kontrollern.. sticker ut lite med det vita.

Permalänk
Medlem

vet du vad som saknas?
ett svart moderkort, lack det ;D

ska du inte ha ett fönster?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gulbanan:

vet du vad som saknas?
ett svart moderkort, lack det ;D

ska du inte ha ett fönster?

Det var planeraingar på ett svart moderkort och inte detta fula gröna OEM, men pengarna sprack med månader av stora utgifter framöver.. så kunde leva med detta.. rullar komponenterna med detta så spar man . haha men annars förstår jag tanken för det var iden från början