Permalänk
Inaktiv

AE Effekt

Tjenare, tänkte höra om någon vet om hur man gör denna effekt eller vad den heter?

"Att bilden blir störd av något, nästan som lagg"

Permalänk
Inaktiv

Hittade de, Twitch

"Mod kan låsa/ta bort denna tråd"

Permalänk
Medlem

Du menar när skärmen flimrar?

Jag vet inte hur men har du Googlat på det?

Edit: Såg din senaste post, vad bra att du hittade lösningen

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Inaktiv

Slutresultatet

Skrivet av Rebbon:

Du menar när skärmen flimrar?

Jag vet inte hur men har du Googlat på det?

Edit: Såg din senaste post, vad bra att du hittade lösningen

Såhär vart slutresultatet iaf (om du är intresserad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168673:

Såhär vart slutresultatet iaf (om du är intresserad)

Z3J0kwloI9w

lite för hög kontrast på "strålen" samt (riktigt) dåliga artificiella skakningar i kameran...

men men :3

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jekean:

lite för hög kontrast på "strålen" samt (riktigt) dåliga artificiella skakningar i kameran...

men men :3

Jo tänkte ändra Kontrasten efter jag såg de på Youtube, men orkade inte (a)

Jaså, så dåliga? Använda bara Wiggler och tänkte inte så mycket på de! Hur hade jag kunnat göra det bättre?

Testade lite olika, men detta verkade passa bäst.
Frequently: 7
Magnitude: 3

Permalänk
Medlem

Kändes som kameraskakningarna saknar syfte och endast är där för att "se coolt ut"... men annars va effekten hyfsad!

Varför skakar det 2ggr när du går fram till grillen, men det skakar ingenting när du tänder eld på den?
Snarare att det borde bli kameraflicker utifrån kraften av strålen.

Sen släng bort musiken och fixa riktiga omgivningsljud och effektljud, filmen förmedlar ingen känsla alls just nu.

Tänk lite på varför effekten finns där, vad fyller den för syfte? Om du hade kombinerat med bra ljud och skippat musiken så hade det nog passat bättre.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Inaktiv

Tack för din feedback, uppskattas verkligen!

Skrivet av FlorrpaN:

Kändes som kameraskakningarna saknar syfte och endast är där för att "se coolt ut"... men annars va effekten hyfsad!

Varför skakar det 2ggr när du går fram till grillen, men det skakar ingenting när du tänder eld på den?
Snarare att det borde bli kameraflicker utifrån kraften av strålen.

Sen släng bort musiken och fixa riktiga omgivningsljud och effektljud, filmen förmedlar ingen känsla alls just nu.

Tänk lite på varför effekten finns där, vad fyller den för syfte? Om du hade kombinerat med bra ljud och skippat musiken så hade det nog passat bättre.

Ja det är en effekt som kallas för Twitch (Det va de jag hade tänkt testa med videon). Jo ljudet gör sjukt mycket, men har bara ett basic ljud packet och hittade inget som jag tyckte passade.. Ska försöka mer på nästa video

Har tänkt göra en mindre kort film senare och då blir det verkligen att tänka på sånt, du kan ju subscriba så ser du när jag lägger ut något mer.

Uppskattar verkligen din feedback!

Permalänk
Inaktiv

Tycker det hade räckt med skakning och lite "twitch" när grillen "tändes".
Det är "dumt" att använda effekter utan syfte bara för att det ser coolt ut.

Gillade annars effekten

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168673:

Ja det är en effekt som kallas för Twitch (Det va de jag hade tänkt testa med videon). Jo ljudet gör sjukt mycket, men har bara ett basic ljud packet och hittade inget som jag tyckte passade.. Ska försöka mer på nästa video

Har tänkt göra en mindre kort film senare och då blir det verkligen att tänka på sånt, du kan ju subscriba så ser du när jag lägger ut något mer.

Uppskattar verkligen din feedback!

OFT:

Vad för ljud paket?
Något du kan länka till / tipsa om vad man ska söka på?

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sony?:

OFT:

Vad för ljud paket?
Något du kan länka till / tipsa om vad man ska söka på?

Det heter "Designer Sound FX"

Permalänk
Medlem

Hoppar bara in lite snabbt och påpekar att "twitch" som du hittade inte är det enda sättet att uppnå den effekten. Personligen föreslår jag att du försöker göra det helt för hand.

I videoexemplet som du länkade till först har det sannolikt inte använt sig av twitch.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hapone:

Hoppar bara in lite snabbt och påpekar att "twitch" som du hittade inte är det enda sättet att uppnå den effekten. Personligen föreslår jag att du försöker göra det helt för hand.

I videoexemplet som du länkade till först har det sannolikt inte använt sig av twitch.

Tjo

Tänkte göra det men pallade inte sitta så länge för en sån liten effekt Även första gången jag gör något liknande så kul att lära sig ngt nytt
Men tack för din åsikt! ska göra det för hand nästa gång

Permalänk
Medlem

Man kan göra det i Sony Vegas, Med MBL och NewBluefx Motion Effects.

Dock mycket pilligare då man måste rgb-splitta via Sony Vegas.