Är mitt paket framme? (Cdon)

Permalänk
Entusiast

Är mitt paket framme? (Cdon)

Jag gjorde en beställning på Cdon.se för några dagar sedan och först så stod det "Varorna packas" i 2 dagar när jag klickade på "Mina sidor" och igår så stod det "Postad" när jag klickade där men nu så står det ingenting när jag klickar på "Mina sidor".
Däremot så är ordern "Postad" i orderhistoriken tillsammans med en äldre order jag har gjort, betyder detta att den är framme?

Då kanske ni tänker "Ja men kolla bara om du har fått ett SMS eller kolla i din mail", jag har just nu en massor med problem med min mail så det går tyvärr inte att kolla och jag har skrivit in mitt mobilnummer men jag har inte ens fått ett SMS om att ordern har sänts över huvud taget... (Vilket jag tror att man borde få?)

Svar uppskattas!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

"Med normal postgång ska försändelsen vara framme inom 2 arbetsdagar." - kundservicen på CDON

Källa: http://cdon.se/customer/customercase/add#search

Svaret syns under "Postad" när man klickat på frågan "När får jag min order?".

Permalänk
Medlem

No idea, men med kolli nummer + id så kan man plocka ut det ändå om jag minns rätt. OM det nu finns där.

Permalänk

Suck... det står på Cdon vad som menas med olika status på orderna.

Permalänk
Medlem

Det är endast för brev som man får reda på att det lämnats in till posten vad jag vet. Vänta tills du får ett sms från posten om att det är framme.

Permalänk
Medlem

fråga CDON supporten? de borde nog veta bättre än någon annan

Permalänk
Medlem

Cdon skickar alltid kolli-id till din mail, om du inte har tillgång till den får du helt enkelt vänta på att det kommer ett sms/brev att paketet är framme.

Permalänk
Entusiast

Hahaha...när man talar om trollen...Fick precis SMS:et, borde kanske bättra på mitt tålamod

Dock så tycker jag att alla butiker borde kunna ge sitt kolli-id på paketet genom deras hemsida som Alina till exempel, väldigt smidigt när man vill spåra sitt paket!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Serzarian:

Hahaha...när man talar om trollen...Fick precis SMS:et, borde kanske bättra på mitt tålamod

Dock så tycker jag att alla butiker borde kunna ge sitt kolli-id på paketet genom deras hemsida som Alina till exempel, väldigt smidigt när man vill spåra sitt paket!

CDON skickar ut kolliid på mail.
Det listas även på deras hemsida.
Om du någon gång inte får kolliidet så ska du kontakta CDONs support med order id så kommer dom ge dig kolliid.