[Web-Code] Live-stream modul (?!)

Permalänk

[Web-Code] Live-stream modul (?!)

Nu är jag nere i diket!

Efter en helg, och sömnlösa nätter, sitter jag nu därför med huvudvärk och grymt besviken över min begränsade IQ kring kodning i web-design! Hur något enkelt kan vara så svårt är mig en fråga. Sak samma,

Jag vänder mig därför till er med hopp om någon kunnig och vänlig själ sitter där ute med lite spare-time!

Hela idén och funktionallitet.

Jag vill åt en modul, som passar in på sidans side-bar. Som displayar live-streams som är online från Justin/Twitch ( till o börja med ) och när streamsen är offline så syns dom inte. Det som ska nämnas är att det funkar, tack vare API + PHP. MEN! Ju fler streams som slängs in i koden - ju tyngre blir sidan att laddas. Eftersom denne sitter på högersidan bland forum-topics så uppdateras också denne vid varje sid-byte när man navigerar sig.

Vi hade funderingar på hur vi skulle lösa det, och det var igenom att göra precis som i denne tråd, men då fick jag responsen av andra att det var riktigt knepigt att få till, skulle skapa chache, läsa på om AJAX, göra som @TroJa92 nämnde.

Alltså, det ska vara en simpel-text, som dyker upp när en live-stream går online och försvinner när den går offline. Antalet är väl på ca 20st. Texten ska länka till live-streamens hemsida / eller så att man kommer till själva streamen.

Hur sjutton löser man detta, och finns det färdigkodat - isåfall. Vart?

Tack på förhand,

Skype/Steam/Xfire: Tastyandy
IRC: #InWaves @ Quakenet
Mail: Tastyandy@inwaves.se

Mvh

Tastyandy

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Spara ner resultatet du får från "PHP + API" i en textfil som du sen inkluderar på sidan. När nästa sidrequest sker så kollar du hur gammal filen är och om den är äldre än X antal minuter så skapar du om den och annars laddar du bara textfilen och visar den.
Hade du haft en egen server så hade du kunnat köra ett cronscript som skapar filen var X:e minut. Om dina kodar inte klarar av detta så bör du se dig om efter andra. Detta förutsätter iofs att det inte är en massa tung javascriptkod som körs och det är det som slöar ner allt.