Permalänk
Medlem

mplayer

Jag kör mandrake linux på en PIII 600:a som jag bla tittar på Divx ibland på, men problemet är att om jag kör fullskärm så blir allt osynkat och den klagar på att processorn e för slö, så varje gång jag ska titta på divx så måste jag sänka upplösningen till 640x480 för att det ska gå synkat. Något Liknande inträffar alldrig i windows med mediplayer, så jag antar att det måste bero på att de skalar upp bilderna på olika sätt. Går det att ställa in på någe sätt?

Ett annat problem är att jag inte kan komplira det med gui, då klagar configure scriptet på att jag inte har gtk installerat fast jag har det och alla dev grejer, nån som vet nån lösning?

Visa signatur

[Nf7-s v2][Xp1700+ Tbred-B Jiuhb 2086@1.72vcore][Volcano 9@2500rpm][512mb twinmos pc2700][Abit siluro G4 ti4200 64mb][Ibm 120gxp 120gb, 2x80gb]ICQ:39526420 MSN/mail:per.bjore@telia.com I intend to live forever or die in the attempt. Kör Civic -92 sohc VTEC

Permalänk
Medlem

Vilket vo använder du? xvidix fungerar perfekt, även i fullskärmsläge på min 400 mhz dator. Har du gtk-1.2-dev installerat? gtk-2 är inte kompitabelt med gtk-1.2. Om du har gtk-1.2-dev installerat, men inte hade det när du körde ./configure för första gången, prova att ta bort källkoden och packa upp den igen, någon gammal skit kan finnas kvar.

Permalänk

testa o använda xine annars, körde de på min 500 Mhz, funkade perfa....
http://xinehq.de/

Visa signatur

The Source is strong I can feel IT!

Permalänk

Troligtvis använder du fel video output. Om du har ett NVIDIA-kort och dess drivrutiner korrekt installerade borde du använda dig av -vo xv.

Visa signatur

Hmm Gentoo?

Permalänk
Medlem

Xv och x11 klarar som sagt fullskärmsläge, några andra vanliga och bra är framebuffer (fbdev) som inte klarar det.. Det beror även på ditt grafikkort.

Visa signatur

http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html
"Tot kto samoiltushi infarmator tot kto sam ne ponjal sto on rasskasoval"

Permalänk
Medlem

Okej det är ett inbyggt sunkigt Ati mach64 Utah på 4mb

Visa signatur

[Nf7-s v2][Xp1700+ Tbred-B Jiuhb 2086@1.72vcore][Volcano 9@2500rpm][512mb twinmos pc2700][Abit siluro G4 ti4200 64mb][Ibm 120gxp 120gb, 2x80gb]ICQ:39526420 MSN/mail:per.bjore@telia.com I intend to live forever or die in the attempt. Kör Civic -92 sohc VTEC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lynxen
Okej det är ett inbyggt sunkigt Ati mach64 Utah på 4mb

Jag har också ett Ati mach64 på 4mb i min dator. vo xvidix fungerar bra.

Permalänk
Medlem

Den hittar inte xvidix för mig

Visa signatur

[Nf7-s v2][Xp1700+ Tbred-B Jiuhb 2086@1.72vcore][Volcano 9@2500rpm][512mb twinmos pc2700][Abit siluro G4 ti4200 64mb][Ibm 120gxp 120gb, 2x80gb]ICQ:39526420 MSN/mail:per.bjore@telia.com I intend to live forever or die in the attempt. Kör Civic -92 sohc VTEC

Permalänk
Medlem

Du måste vara root eller ha chmod +s `which mplayer` för att kunna se med -vo xvidix. Xvidix är nuförtiden en del av mplayer. Jag vet inte om det alltid varit så, så om du har en gammal version av mplayer, uppgradera.

Permalänk
Medlem

funkar inte här varesig jag är root eller inte.. med Xvidix alltså..