TELE2 kräver 40.000 för 3GB mobil-data

Permalänk
Medlem

Blir så jävla trött på alla dessa gnällposter som dyker upp när folk inte har vett nog att faktiskt kolla igenom vad fan det är för avtal de har skrivit på.

Det är ingen form av lurendrejeri, det står jävligt klart och tydligt vad saker kostar. Att denna liraren anser sig för fin för att läsa igenom ett jävla avtal och tycker det är så mycket vettigare att gråta ut om det istället är bara för jävla patetiskt. När i helvete skall folk lära sig att acceptera fel från deras sida utan att känna ett tvång att skylla ifrån sig på de stora stygga företagen som inget hellre vill än att ruinera alla deras kunder och försätta dme i personlig konkurs?

Kunden gjorde fel, kunden vet att den gjorde fel men kunden vill inte stå för sin sida av avtalet. Det betyder inte att företagget på något sätt gjort fel bara för att kunden är en idiot.

Skrivet av Palme_570:

Håller med att det är hans eget fel.. men tycker ni håller med tele2 för mycket samtidigt.. tycker ni att de är ok att gamla trogna kunder får straff för att de inte binder om en tjänst de redan har ? Även tecknade abonnemang borde förändras i vissa avseenden och ni pratar om att läsa igenom villkoren när det är ett abonnemang han haft sen tidigare och då användes inte datatrafik i den skalan att de var en intressant punkt.

Får straff? Hur menar du att kunden får ett straff? Kunden har ett abonnemang och det enda tele 2 gör är att följa priserna som står uppställda i kundens avtal. Det rä inget jävla straff, det är motsatsen till avtalsbrott. Det kunden försöker få till är däremot just ett avtalsbrott för att KUNDEN varit för lat/korkad/blind+döv+stum/borta eller liknande för att kunna läsa igenom ett jävla avtal.

Och sen ha mage att komma krälande med någon jävla offermentalitet istället för att stå för sina misstag? patetiskt säger jag bnara.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

själv sätter jag gränsen i telefonens inställningar..Nu slår all mobildata av när jag nått gränsen för vad som ingår varje månad

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Håller med att det är hans eget fel.. men tycker ni håller med tele2 för mycket samtidigt.. tycker ni att de är ok att gamla trogna kunder får straff för att de inte binder om en tjänst de redan har ? Även tecknade abonnemang borde förändras i vissa avseenden och ni pratar om att läsa igenom villkoren när det är ett abonnemang han haft sen tidigare och då användes inte datatrafik i den skalan att de var en intressant punkt.

Brukar ju annars bli så att gammla *trogna* kunder får billigare pris... vet att morsan har haft sitt abbonemang sedan urminnes tider.. eller ja 90-talet iaf
Tror hon har väldigt billigt när det gäller att ringa ingen aning vad 3G/4G etc kostar.

Men vilket företag som helst som tar 15kr per megabyte det är ocker !!
dom borde skämmas att ha sånna priser år 2012 !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Intressant.
Det fula i denna kråksången är att priset ligger orimligt högt. Det är så långt ifrån rimligt att det är pinsamt.

Jag köper absolut om det handlar om att ringa/surfa utomlands enligt roamingavtal. Där kan tele2 inte stå för vad operatörerna i det landet pysslar med.
Men i sverige. I tele2s nät. Där de tar kanske några hundra för 10000 megabyte. Max 10 öre/Mb. Och sen påstår att 15:-/Mb är rimligt.

Nu är det dock ett gammalt abbonemang han har, från förr i tiden när surf på mobilen var något nästan inga gjorde, då var priset på 15kr/Mb rimligt. Det är helt hans eget fel att han användt ett gammalt abbonemang. Om man t.ex. köper en dator från 90 talet, och bara får en hårddisk på ett par Mb, tycker du att det är orimligt? Borde de åkt tillbaka i tiden och uppgraderat utrymmet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Brukar ju annars bli så att gammla *trogna* kunder får billigare pris... vet att morsan har haft sitt abbonemang sedan urminnes tider.. eller ja 90-talet iaf
Tror hon har väldigt billigt när det gäller att ringa ingen aning vad 3G/4G etc kostar.

Men vilket företag som helst som tar 15kr per megabyte det är ocker !!
dom borde skämmas att ha sånna priser år 2012 !!

De tar så mycket för att man billigt då kan överväga och köpa t.ex. 1 gb mobilsurf för 69 kr i månaden. Då slipper man en räkning på 15 000 kr.

Bara för kunden att LÄSA och välja.

Edit: såg nu att Tele2 har 3gb surf för 89 kr i månaden. Hade ju varit trevligt för honom om han läst så hade hans räkning varit 39 911 kr billigare.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Telenor har inte helt fritt.. De har en "godtycklig gräns" som de kan begränsa dig emot en viss mast om de tycker att du använder för hög procent av trafiken på den eller om den har hög belastning och du är en datahogger.

Den godtyckliga gränsen är 15 GB har jag för mig (Det var det iaf i julas då jag täcknade ett abbo hos dem)!

Kanske beror på var man befinner sig, för jag använde ca 30-50 GB i månaden via telefonen nu i somras och det var alltid från samma mast, detta resulterade inte i sänkt hastighet.

Angående abonnemanget i fråga: Visst var det klantigt att inte kolla upp vad data trafiken kostade med det gamla abonnemanget men det gör inte tele2 bättre, att låta fakturan rusa iväg till 40000 kr för en månad utan ens en varning är katastrofalt dåligt skött och deras MB pris är rent ocker inget annat.

Permalänk
Medlem

Det är inte Tele2 som har gjort fel någonstans, om han inte kollar vad som står i avtalet får han bita i det sura äpplet helt enkelt och stå sitt kast.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Angående abonnemanget i fråga: Visst var det klantigt att inte kolla upp vad data trafiken kostade med det gamla abonnemanget men det gör inte tele2 bättre, att låta fakturan rusa iväg till 40000 kr för en månad utan ens en varning är katastrofalt dåligt skött och deras MB pris är rent ocker inget annat.

Jag håller med om att det är dåligt att de inte varnar vid väldigt höga summor, men på vilket sätt är 15kr per MB ocker? Det är som sagt flera gånger ett äldre abonnemang, förut hade i princip alla mobilabonnemang/kontantkort det priset på datatrafik. De säljer inga abonnemang med det priset på datatrafik nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Såvitt jag vet är det bara Telenor som har det så.

Telenor har inte kvar det. Om man kollar deras nuvarande användaravtal så står det att man får (Pot med Surf 149) obgränsat surf upp till 15Gb i måndaden alltså ungefär 0,5gb om dagen. Eller deras dyrare abonemang pot med surf 249kr så får du 150Gb i månaden.
Så det är inte lika bra längre som det var för 6 månader sedan. De har även lagt till ett hinder för internet-delning där detta bara ingår om man har det dyrare abonnemanget. Detta är synd eftersom att det var precis det jag gjorde med min mobil innan jag fick "riktigt" internet.
DOCK ska sägas, verkar inte detta gälla befintliga abonnemang då jag inte fått något brev om att detta ändrats i mitt nuvarande. + att allt fungerar normalt för mig.

Permalänk
Medlem

Alla smartphones som jag känner till varnar varje gång man aktiverar 3g om att höga trafikavgifter kan tillkomma (denna varning går att aktivt välja bort efter första läsningen). Om han bara hade läst varningen och kollat upp sina kostnader INNAN han hade kört på i en månad, så hade problemet inte funnits. Han kan vara arg hur mycket han vill, men det är sig själv han ska rikta den störst ilskan på, att skylla ifrån sig hjälper inte...

Permalänk
Medlem

Precis som de skriver i kommentarerna till blogginlägget, eller vad det råkar vara, är hans vän en imbecill. Att surfa mobilt utan att utreda vad man får betala och eventuellt vilka övriga kostnader som tillkommer är ren idioti. Personligen anser jag han vara skyldig till att betala, och kan ta av hatten om tele2 kommer fram till något förmildrande.

Permalänk
Sötast

Hej, min vän köpte en bil igår utan att kolla priset.
Nu visar det sig att säljaren vill ha pengar för den!

Detta är absurt!

Permalänk
Medlem

Härligt med alla som tycker " att man får skylla sig själv" "stå sitt kast" osv. Ni hade alltså inte gnällt om ni blivit debiterade 40 lax för 3GB data? Ni hade såklart betalat och sett glada ut. Tele2 har inte gjort fel juridiskt sett nej, men moraliskt är det helt ute och cyklar.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Inaktiv

Skulle aldrig ha något annat än Telia, Kanske lite dyrare men man får det man betalar för!

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Jag håller med om att det är dåligt att de inte varnar vid väldigt höga summor, men på vilket sätt är 15kr per MB ocker? Det är som sagt flera gånger ett äldre abonnemang, förut hade i princip alla mobilabonnemang/kontantkort det priset på datatrafik. De säljer inga abonnemang med det priset på datatrafik nu.

Gammalt abonnemang eller ej, att ta ut ett pris som är minst 150 gånger högre än vad han hade fått med ett nytt abonnemang är ocker.

Skrivet av Aiwzor:

Telenor har inte kvar det. Om man kollar deras nuvarande användaravtal så står det att man får (Pot med Surf 149) obgränsat surf upp till 15Gb i måndaden alltså ungefär 0,5gb om dagen. Eller deras dyrare abonemang pot med surf 249kr så får du 150Gb i månaden.
Så det är inte lika bra längre som det var för 6 månader sedan. De har även lagt till ett hinder för internet-delning där detta bara ingår om man har det dyrare abonnemanget. Detta är synd eftersom att det var precis det jag gjorde med min mobil innan jag fick "riktigt" internet.
DOCK ska sägas, verkar inte detta gälla befintliga abonnemang då jag inte fått något brev om att detta ändrats i mitt nuvarande. + att allt fungerar normalt för mig.

När ändrades detta? Uppdaterade mitt abonnemang med Telenor den 28e juni och har fortfarande den obegränsade surfen samt internet delning med surf 149kr. Använde nämligen 30-50 GB i månaden nu i somras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Håller med att det är hans eget fel.. men tycker ni håller med tele2 för mycket samtidigt.. tycker ni att de är ok att gamla trogna kunder får straff för att de inte binder om en tjänst de redan har ? Även tecknade abonnemang borde förändras i vissa avseenden och ni pratar om att läsa igenom villkoren när det är ett abonnemang han haft sen tidigare och då användes inte datatrafik i den skalan att de var en intressant punkt.

Kunde som ringer upp Kundtjänst och skriker och är otrevliga får sällan ta del av någon goodwill.
Säger inte att den här kunden gjort så, jag har ingen aning, men det är ett förvånansvärt vanligt scenario...

Skrivet av pecill:

Härligt med alla som tycker " att man får skylla sig själv" "stå sitt kast" osv. Ni hade alltså inte gnällt om ni blivit debiterade 40 lax för 3GB data? Ni hade såklart betalat och sett glada ut. Tele2 har inte gjort fel juridiskt sett nej, men moraliskt är det helt ute och cyklar.

Så du utgår från att alla är lika dumma som TS vän? De flesta som skriver något stil med att han får skylla sig själv har förmodligen lite mer koll än ingen alls på sina avtal...

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rydisen:

Känns ju iofs som att de kan ha utelämnat viss information om hans abbonemang etc. Möjligt att jag halvt drar tillbaka om att de ska halvera summan.

Angående telenor så stod det ju i texten att de hade kollat på telenor och de hade minsann gratis surf på alla sina avtal.

Men Telenor har han ju bara gjort en jämförelse med, räkningen är ju fortfarande hos TELE2, så varför skulle Telenor dra av halva den räkningen?!

Skrivet av Vlademil:

Grejjen är att om ett gäng med kvällstidningar gillar storyn och det blir en jävla uppståndelse kring det hela kan nog Tele2 få för sig att makulera den fakturan.

Inte om han själv har gjort fel, det sker endast om det visar sig att TELE2 skulle ha gjort något fel

Permalänk
Medlem

Är lite både och i frågan, visst killen får skylla sig själv. Mn måste ju ha sovit under en sten de senaste 10 åren för att ha missat hur det hela fungerar.

Fast å andra sidan, som någon påpeka så finns det 3gb surf i månaden för 89:-, är det då rimligt att kräva någon på dessa pengar bara för han inte kopplade på den tjänsten?
Uppenbarligen så har ju inte Tele2 haft en faktisk kostnad på 40 000 eftersom dom kan sälja samma mängd för 89:-.....

Roaming så hade scenariot varit ett annat då en 3e part varit berörd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Roaming så hade scenariot varit ett annat då en 3e part varit berörd.

Lustigt nog är roaming-kostnader numera reglerade, åtminstone inom EU

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

När får vi ett svar från trådskaparen?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Du får hänvisa dom till PTS med följande text.

Från och med juli 2010 ska operatörerna automatiskt tillämpa en spärr som slår till när man når en gräns på 50 euro exklusive moms. Med gällande växlingskurs från den 1 juli 2012 innebär detta ca 553 kr inklusive moms. Kunden ska få ett meddelande när summan börjar närma sig 50-euro-gränsen, eller en volym som motsvarar den summan. Om kunden inte meddelar att denne vill fortsätta använda datatjänsten utöver gränsen, ska tjänsten spärras. Spärren ska vara gratis.

Spärren tillämpas även för kontantkort. Det är mycket viktigt att tänka på att om man tar bort spärren kan räkningen snabbt komma upp i mycket höga belopp, då priserna för dataroaming ofta är höga.

Alltså tjänsten ska spärras när man når upp till ca 500:- om inte kund har medgivit att man vill surfa för mer än det.

Så tele2 har gjort fel.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ToJa92:

Såvitt jag vet är det bara Telenor som har det så.

Förstår inte vart Tele2 gjort fel?

För övrigt så har väll i princip alla Svenska operatörer hutlösa priser på data. Har man dessutom ett äldre kontantkort så finns inget maxtak per dag på data(som exempelvis 3s kontantkort har). Vidare har inte Tele2 några kontantkort längre, utan det är numera Comviq som har dessa. Har man "Comviq Standard" så kostar det max 6kr/dag för de första 100MB man använder. De har dessutom möjlighet att spärra kortet om man använder mer än 20GB på en månad. Där kostar 1MB 99 öre, vilket leder till 3000 * 0.99 = 2970kr för 3GB data.

EDIT: Insåg nu att detta inte handlade om kontantkort, men ett gammalt abbonemang har även det hutlösa priser på datatrafik.

Telenor har endast upp till 15GB per månad, och ja detta gäller "Fri Surf" paketen. Sedan sänker de din hastighet till under 0.5mbiteller om det var 0.05.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Men Telenor har han ju bara gjort en jämförelse med, räkningen är ju fortfarande hos TELE2, så varför skulle Telenor dra av halva den räkningen?!

Såg nu att jag hade skrivit fel. Inte lätt sådär på morgonkvisten!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Glad att jag har telenor, så fort jag överskrider 800kr så får jag sms, perfekt när man är utomlands

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vinylens:

Du får hänvisa dom till PTS med följande text.

Från och med juli 2010 ska operatörerna automatiskt tillämpa en spärr som slår till när man når en gräns på 50 euro exklusive moms. Med gällande växlingskurs från den 1 juli 2012 innebär detta ca 553 kr inklusive moms. Kunden ska få ett meddelande när summan börjar närma sig 50-euro-gränsen, eller en volym som motsvarar den summan. Om kunden inte meddelar att denne vill fortsätta använda datatjänsten utöver gränsen, ska tjänsten spärras. Spärren ska vara gratis.

Spärren tillämpas även för kontantkort. Det är mycket viktigt att tänka på att om man tar bort spärren kan räkningen snabbt komma upp i mycket höga belopp, då priserna för dataroaming ofta är höga.

Alltså tjänsten ska spärras när man når upp till ca 500:- om inte kund har medgivit att man vill surfa för mer än det.

Så tele2 har gjort fel.

Glöm inte rubriken:

Citat:

Hur skyddas jag mot höga räkningar när jag surfar med min dator eller mobil i ett annat land?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Gammalt abonnemang eller ej, att ta ut ett pris som är minst 150 gånger högre än vad han hade fått med ett nytt abonnemang är ocker.

Nej det är det inte, ocker är att utnyttja någons trångmål. Kollosal idioti och arrogans är inte ett trångmål, det är en födelsedefekt. Kan rekommendera t.ex. http://sv.wikipedia.org/wiki/Ocker eller en ordbok innan du bestämt slår fast att saker är ocker...

Ett exempel för att förtydliga: Att flyga runt i öknen och sälja vattenflaskor till döende eremiter för 100 kr/flaska är ocker eftersom du utnyttjar deras utsatta ställning för att skaffa dig förmåner.
Att sälja mineralvatten på flaska för 30:-/0.5l när tillverkningskostnaden ligger på något öre är inte ocker, det är en smart affär.

Skrivet av vinylens:

Du får hänvisa dom till PTS med följande text.

Från och med juli 2010 ska operatörerna automatiskt tillämpa en spärr som slår till när man når en gräns på 50 euro exklusive moms. Med gällande växlingskurs från den 1 juli 2012 innebär detta ca 553 kr inklusive moms. Kunden ska få ett meddelande när summan börjar närma sig 50-euro-gränsen, eller en volym som motsvarar den summan. Om kunden inte meddelar att denne vill fortsätta använda datatjänsten utöver gränsen, ska tjänsten spärras. Spärren ska vara gratis.

Spärren tillämpas även för kontantkort. Det är mycket viktigt att tänka på att om man tar bort spärren kan räkningen snabbt komma upp i mycket höga belopp, då priserna för dataroaming ofta är höga.

Alltså tjänsten ska spärras när man når upp till ca 500:- om inte kund har medgivit att man vill surfa för mer än det.

Så tele2 har gjort fel.

Vilket väl ändå gällre datatrafik vid roaming t.ex. utomlands och inte är tilämpbart här.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

En intressant härva pågång, ska bli intressant att se hur "Billiga" TELE2 löser det.

http://www.johnniefromtheblog.com/2012/08/tele2-charge-5000e-...

Skriver om att "få TELE2 att se dumma ut om de inte erkänner att de gjort fel"

Ursäkta mig men vem fan är det som ser dum ut. Pappskallen som surfat 3 gb utan att ta reda på vad det kostar. Sådan brist på respekt mot Tele2 att hävda att det är dem som gjort fel och att de ska dra in betalningen och låtsas som ingenting. Pinsamma människor som inte står för deras egna fel. Försöker bara lägga skulden på andra.

Tele2 har alltid varit suveräna enligt mig. betalar 69 kr i månaden för 1 gb surf och det har aldrig vart något problem med det.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Inaktiv

Jag vill bara klargöra att givetvis skall man kolla upp kostnaderna för sitt abonnemang, jag är helt med på det och det är inte det som är grejen här. Problemet i fråga är hur en operatör kan tillåta att en avgift banar iväg till 40.000.- utan att det finns någonsorts spärr eller saldonotifiering. Hos andra leverantörer, till exempel Telenor får man ett SMS när man passerat 500.- i förbrukade avgifter. Det förvånar mig att så många i tråden försvarar TELE2’s missbrukande av denna okunskap. Vem som helst kan ju förstå att detta är ett misstag som uppstått för kunden inte förstått att mobildata medför extra kostnader, dock tycker jag inte det rättfärdigar att ett företag på fullaste allvar skickar ut en faktura på 40.000 för ynka 3GB datatraffik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Jag vill bara klargöra att givetvis skall man kolla upp kostnaderna för sitt abonnemang, jag är helt med på det och det är inte det som är grejen här. Problemet i fråga är hur en operatör kan tillåta att en avgift banar iväg till 40.000.- utan att det finns någonsorts spärr eller saldonotifiering. Hos andra leverantörer, till exempel Telenor får man ett SMS när man passerat 500.- i förbrukade avgifter. Det förvånar mig att så många i tråden försvarar TELE2’s missbrukande av denna okunskap. Vem som helst kan ju förstå att detta är ett misstag som uppstått för kunden inte förstått att mobildata medför extra kostnader, dock tycker jag inte det rättfärdigar att ett företag på fullaste allvar skickar ut en faktura på 40.000 för ynka 3GB datatraffik.

Jag har Tele2 och jag kan sätta ett saldo-tak på en viss summa? Sen står det dessutom när man aktiverar mobil-data att "vid aktivering av mobildata kan det tillkomma höga datakostnader" eller något liknande. Företaget i fråga har väl all rätt att skicka en faktura på det som kunden har förbrukat.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel nu... Finns det inte en spärr inom EU att kostnaden inte kan gå över 60€ eller nåt utan att man aktivt gör ett medvetet val och accepterar så att man kan surfa vidare? För mig funkar det så att jag får ett sms där det står att jag har nått min max gräns (500kr) och att jag måste göra si och så för att fortsätta? Det skall tydligen vara lag på att det är såhär för alla inom hela EU. Kommer inte varningen kan man bestrida fakturan har jag för mig