Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Hur vore det att skriva ut vilken produkt det gäller, och vilket pris det är?

Sen tycker jag personligen att jämförelse med "ordinarie pris" ska vara mot vad förmodat seriösa konkurrenter tar, inte vad just ordinarie priset påstås vara i samma butik...

Permalänk
Medlem
Skrivet av duckstar:

någon som vet om dessa minnen är bra? http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/internminne/ddr3...

Är ju väldigt billigt om inte annat!

Minnen som minnen, de är snabba men tänk på att de har rätt hög latens.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av duckstar:

någon som vet om dessa minnen är bra? http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/internminne/ddr3...

Är ju väldigt billigt om inte annat!

De är snabba, inte särskilt hög latens, låg volt, så du skulle kunna sänka hastigheten till 2000MHz och samtidigt sänka latensen, eller tvärtom, öka till2400 kanske.

Det jag är nyfiken på är hur låg volt man kan få ner om man kör dom i 1600MHz eller 1333, och hur låg latens man får i 1333MHz

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Layon:

De är snabba, inte särskilt hög latens, låg volt, så du skulle kunna sänka hastigheten till 2000MHz och samtidigt sänka latensen, eller tvärtom, öka till2400 kanske.

Det jag är nyfiken på är hur låg volt man kan få ner om man kör dom i 1600MHz eller 1333, och hur låg latens man får i 1333MHz

Och vad innebär det med latens? Har aldrig tänkt på något sådant förut när man köper minnen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av duckstar:

Och vad innebär det med latens? Har aldrig tänkt på något sådant förut när man köper minnen!

Hur ofta den uppdaterar, och för att få högre MHz så får man höja latensen tror jag.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

Nu är den äntligen i lager igen!
20% = F1430 koden gäller månaden ut.

Får inte koden att funka?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Får inte koden att funka?

Koden är F1340

Permalänk
Medlem

Kan man använda spotify koden på ett redan bef. konto om man köper ICA telefonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielc:

Kan man använda spotify koden på ett redan bef. konto om man köper ICA telefonen?

Det går alldeles utmärkt, gjorde det själv för ca ett halvår sedan.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Danielc:

Kan man använda spotify koden på ett redan bef. konto om man köper ICA telefonen?

Ja, men det måste vara ett icke-premiumkonto. Så om du redan betalat för premium så får du vänta tills premiumtiden löpt ut innan du använder koden.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Tusan också! Hade en i varukorgen men hade ingen bankdosa så kunde inte slutföra köpet :/
Får hoppas att den dyker upp igen!

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Toshiba STOR.E BASIC Extern Hårddisk 1 TB USB 3.0 för 606:-.

Alla kanske inte känner till det men elgiganten har prisgaranti på alla sina produkter, även mot företag med endast onlineshop (svenska företag endast, ej pixmania osv.)

D.v.s. gå till valfritt varuhus och visa den här länken från webshoppen som säljer disken för 606kr http://www.webbshoppen.se/PartDetail.aspx?q=p:4571140 och få den för samma pris.

Förstår om folk kanske tycker det är ett meckigt tips men min dam gjorde det precis och det var inga problem, så för dem som behöver en 1TB extern och har en pressad budget; håll till godo.

(Varför jag lägger upp det såhär är för att man från webshoppen behöver betala frakt och det blir då som billigast 685:-)

Prisgarantin gäller mot lokala butikskonkurrenter och inte mot internetbutiker. Glöm inte att ta med dig kvittot! Prisgarantin gäller inte vid köp på www.elgiganten.se

http://www.elgiganten.se/cms/s-.DCsGQVrJcAAAAEs6VIQkgaz/kundg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Prisgarantin gäller mot lokala butikskonkurrenter och inte mot internetbutiker. Glöm inte att ta med dig kvittot! Prisgarantin gäller inte vid köp på www.elgiganten.se

http://www.elgiganten.se/cms/s-.DCsGQVrJcAAAAEs6VIQkgaz/kundg...

Jag känner till detta, men jobbar på elgiganten och vi tar prisgaranti även mot svenska internetbutiker i mitt varuhus iallafall. Dustin, electroworld, netonnet, webshoppen, komplett, för att nämna några. Aldrig varit med om att vi nekat någon en prisgaranti mot en svensk onlinebutik.

Och som sagt, det var inga problem för damen min heller

Må väl.
- Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Jag känner till detta, men jobbar på elgiganten och vi tar prisgaranti även mot svenska internetbutiker i mitt varuhus iallafall. Dustin, elctroworld, netonnet, webshoppen, komplett, för att nämna några. Aldrig varit med om att vi nekat någon en prisgaranti mot en svensk onlinebutik.

Och som sagt, det var inga problem för damen min heller

Må väl.
- Mansion

Men säg goddag då. Här i Kalmar brukar de vara så kinkiga att de inte ens vill prigarantera mot andra butiker som inte ligger i Länet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Men säg goddag då. Här i Kalmar brukar de vara så kinkiga att de inte ens vill prigarantera mot andra butiker som inte ligger i Länet..

Haha, vilka ruttna säljare ni har i Kalmar då! Du får åka förbi Göteborg någon gång så skall du få se på service

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Skrivet av Mansion:

Jag känner till detta, men jobbar på elgiganten och vi tar prisgaranti även mot svenska internetbutiker i mitt varuhus iallafall. Dustin, electroworld, netonnet, webshoppen, komplett, för att nämna några. Aldrig varit med om att vi nekat någon en prisgaranti mot en svensk onlinebutik.

Och som sagt, det var inga problem för damen min heller

Må väl.
- Mansion

Hur blir det om jag hittar en vara som är nedsatt med låt oss säga 60%, matchar de fortfarande priset?
Hur fungerar det med fraktkostnaden?

Permalänk
Avstängd

Vad menar du ? Det gäller ju bara i butik.

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Vad menar du ? Det gäller ju bara i butik.

Nu citerade du inte så förstår inte riktigt om du menar mig eller inte men trodde det fungerade online också.
Min första fråga kvarstår dock, om jag visar att t.ex: Komplett har en produkt nedsatt med 60%, matchar de det priset?

Permalänk
Medlem

Om ni anger koden SMS i kassan får ni fri frakt också.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Nu citerade du inte så förstår inte riktigt om du menar mig eller inte men trodde det fungerade online också.
Min första fråga kvarstår dock, om jag visar att t.ex: Komplett har en produkt nedsatt med 60%, matchar de det priset?

Hade det varit jag eller någon utav mina kollegor så ja självklart, kan inte svara för alla säljare dock. Tydligen var ju säljarna i Kalmar ingenting att ha som kan läsas ovan t.ex. haha. Men generellt sett så spelar det ingen roll om det är en tillfällig nedsättning eller ordinarie pris, prisgarantin skall gälla ändå.

Och som ovan nämnde, prisgarantin gäller i butik, ingenting man kan få ut via nätet.

Sen är det även alltid 30 dagars öppet köp hos elgiganten, även vid bruten förpackning, med undantag för förbrukningsvaror som batterier, bläckpatroner etc. och abonnemang och dylikt. (Bara en notis, då jag inte tror alla uppfattat detta heller).

Må väl.
- Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Men säg goddag då. Här i Kalmar brukar de vara så kinkiga att de inte ens vill prigarantera mot andra butiker som inte ligger i Länet..

Jag kunde inte änns köpa ett par hörlurar på elgiganten i Kalmar för samma pris som dom hade på webben.
Var tvungen att beställa på webben för att hämta i butik. Gick till Mediamarkt istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Om ni anger koden SMS i kassan får ni fri frakt också.

Suck hade jag vetat det så hade det inte bara varit billigt utan asbilligt men nu har jag redan beställt.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

Suck hade jag vetat det så hade det inte bara varit billigt utan asbilligt men nu har jag redan beställt.

Maila och be dem lägga till den efteråt eller annullera ordern. De brukar kunna vara schyssta ibland med sådant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av jippey:

Logitechs trådlösa gamingmus, G602 för 590:- på Dustinhome

http://www.dustinhome.se/product/5010757125/logitech-g602-wireless-gaming-mouse-wr/

Lägsta på prisjakt 790:-

566 kr plus frakt med studentkonto

Edit: ja inkl frakt skulle det såklart stå som SUMITOMO påpekade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

566 kr plus frakt med studentkonto

566kr inkl frakt med studentkonto

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter233:

Samsung Galaxy Tab 3 8 GB wifi för 828:- med rabattkoden F1340.

http://www.icahemma.se/surfplatta-samsung-galaxy-tab-3-7-8gb-...

Duger den till att kolla 720p med?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tarado:

Duger den till att kolla 720p med?

Den klarar av att spela upp materialet, men dess upplösning är inte 720p så där tappar man ju lite.

http://www.techradar.com/reviews/pc-mac/tablets/samsung-galax...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiwiÄrGott:

Vad menar du med 3st? Det är ju bara ett USB minne för 79:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Vad menar du med 3st? Det är ju bara ett USB minne för 79:-

http://www.netonnet.se/art/dator/lagring/usb-minne/8gb-usb-mi... <---- Denna = 158:- // eller 79:- st

Permalänk
Medlem
Skrivet av nooooob:

Sony Vaio Pro 13, i5, 8gb, 128gb ssd,hd 4400, full hd
6990kr
Såg det i torsdagsreklamen(MediaMarkt)

Länk till denna? I på MMs hemsida finns bara en för 8500 med 4 GB minne, är det denna som avses? Jag kan nämligen inte öppna reklambladet i mobilen...
Någon som vet om erbjudandet gäller i alla butiker? Undrar speciellt ang butiken i Linköping.

Blev sugen på detta då jag är i extremt behov av en ultrabook till studier. Krav är att den ska vara tunn och lätt att släpa med sig, och vara stabilt byggd. Verkar som att denna uppfyller det.
Har dock tidigare mest tittat på ultrabooks med minst 256GB ssd, men de börjar ju på 10000kr. Eftersom att de flesta verkar ha 128GB utgår jag från att dett räcker ändå?
Övriga erfarenheter av datorn mottages tacksamt!

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo