SweClockers drop!

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Missade med 10 sekunder kändes det som...

Slut!

Satan! Har alla femtio sålts nu alltså det är ingen mer batch på g?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Missade med 10 sekunder kändes det som...

Slut!

Ja, den lades upp 13:37 och jag tror all var borta 13:39-ish. Gick undan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Helt rätt! My bad! Tack för hjälpen!

När försökte du beställa? Jag fick en magkänsla av att de skulle uppdatera priset 13:37, vilket besannades

…och jag hann!

Permalänk

Har fortfarande inte fått mina Apple Earpods Gen 3 från Tele2's halloweenrea. En månad sedan jag la en order. De skyller ifrån sig hela tiden.

Permalänk
Medlem

Såg att google skickat mitt stadia paket. Det gick snabbare än förväntat, fler som fått sina skickade?

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Såg att google skickat mitt stadia paket. Det gick snabbare än förväntat, fler som fått sina skickade?

Yes, mitt framme nu på måndag

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Dinkefing:

Har fortfarande inte fått mina Apple Earpods Gen 3 från Tele2's halloweenrea. En månad sedan jag la en order. De skyller ifrån sig hela tiden.

Skyller ifrån sig med sådan därn jobbig fakta som att de faktiskt inte har några på lager men att de skickas ut så fort de kommer in? Söker du i tråden hittar du betydligt fler som fått vänta länge på de airpods de köpt.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av twit:

Skyller ifrån sig med sådan därn jobbig fakta som att de faktiskt inte har några på lager men att de skickas ut så fort de kommer in? Söker du i tråden hittar du betydligt fler som fått vänta länge på de airpods de köpt.

Du får gärna länka till dem jag har då inte läst att någon annan har haft strul med att få dem i den här tråden.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Dinkefing:

Du får gärna länka till dem jag har då inte läst att någon annan har haft strul med att få dem i den här tråden.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1144000/sok?searchid=a...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Celphish:

Nån som köpte airpods gen 3 från tele2's tillbehörsbutik (ingram micro) å har fått dem?

Jag köpte där, pengar drogs etc, men sen har jag inte fått något "din order skickats"-mail på snart en vecka. Mailade dem och de har inget leveransbesked att ge ännu, vilket känns konstigt?

Har för mig att det stod att de skulle få in dem 26/10 men kan sett fel...

Skrivet av Ulash:

Samma här... Jag hittade följande tråden i swedroid...

https://swedroid.se/forum/threads/apple-airpods-3-2021.196778...

Följer hans inlägg, han kan logga in och se Ingram Micros* lagersaldo osv.

Ingram Micro förser tillbehörsbutikerna för Tele2, Telenor och Tre enligt samma tråd.

Skrivet av Celphish:

Ah, shit va dåligt, de borde inte få göra så, idioter.

Tack för info, ska följa tråden.

Har ni fått era saker? En månad senare och de säger att läget är oförändrat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Jag gjorde. Fick mina 10/11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Fick mina 10/11 men det var nog bara tur. För typ 3 år sen hade tre någon deal för iPhone med abonnemang med gen 1 airpods på köpet. Tog typ 6 månader innan jag fick hem mina airpods den gången

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Kan vara så att det finns inte så många distributör till apple produkter och man får in x tusen antal enhet på vissa datumer som ska delas ut på olika åf, så det kan ta lite tid ibland. I don't know. ( actually I do...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Nope, ingram micro är inget företag jag någonsin vill ha att göra med nånsin igen.
Hoppas de kursar, efter ja fått mina lurar då.
De borde inte få sälja varor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Båda jag och min bror fick våra typ 2 veckor sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Jag fick mina förra veckan. Beställde 26/10 kl 12:45, skeppades iväg 21/11.

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RTX4060Ti, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Aorus Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lifeisgood:

Vill man testa på radiostyrda bilar men inte lägga en förmögenhet har tomtop rätt bra pris på ett par modeller från kinesiska wltoys just nu. Tittar man på pris i förhållande till kvalitet är det märket ett av de bättre. Finns otaliga tester på Youtube. Självklart kan de inte mäta sig med de största men då kostar det 10 gånger mer, minst.

Ordninarie priserna är givetvis ett skämt men just de här modellerna är billigare idag. Testar ni någon extra rabattkod, kolla noga så inte ordinarie priset ökar... Jag har inte hittat någon kod som funkar.

Bli inte heller avskräckta av frakten, den beräknas först i kassan och ligger på under en hundring.

Välj att skicka från Tyskland och ta billigaste färgen om det finns olika.

https://tomtop.com/p-rm12413gr.html 576 kr + frakt

https://tomtop.com/p-rm5683gr.html 540 kr + frakt

Tackar för det tipset, blev en 12428 för min del.

Har 3st 144001, 1st 124019 (nu brushless med toppfart på ca 110km/h) och en 104001 (också brushless) sen innan. Kan varmt rekommendera Wltoys.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X3D || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || Asus Radeon 7800 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Corsair RM850x V3 850W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miller:

Tackar för det tipset, blev en 12428 för min del.

Har 3st 144001, 1st 124019 (nu brushless med toppfart på ca 110km/h) och en 104001 (också brushless) sen innan. Kan varmt rekommendera Wltoys.

Jag köpte två crawlers, har en treåring så jag kanske kan hålla i liv en av dem en stund i alla fall?

Haha, för det priset kan man nog inte bli missnöjd, i svenska butiker finns ju bara skit tills man kommer till flera tusenlappar

Edit: är det värt att skaffa extra batterier och vad kostar de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag köpte två crawlers, har en treåring så jag kanske kan hålla i liv en av dem en stund i alla fall?

Haha, för det priset kan man nog inte bli missnöjd, i svenska butiker finns ju bara skit tills man kommer till flera tusenlappar

Edit: är det värt att skaffa extra batterier och vad kostar de?

Ja det är klokt att ha en extra att plocka delar ifrån Ångrar att jag inte köpte en till.

Batterier finns på hobbex, amazon, cdon, banggood. Men håll dig till 2S batterier med deans plug om du inte tänkt byta motor/esc/servo.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X3D || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || Asus Radeon 7800 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Corsair RM850x V3 850W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miller:

Ja det är klokt att ha en extra att plocka delar ifrån Ångrar att jag inte köpte en till.

Batterier finns på hobbex, amazon, cdon, banggood. Men håll dig till 2S batterier med deans plug om du inte tänkt byta motor/esc/servo.

2S = 2x3.7V Li i serie = 7.4V ?

Ska inte bränna något tänkte jag

Är det standardkontakter på sådana?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

2S = 2x3.7V Li i serie = 7.4V ?

Ska inte bränna något tänkte jag

Är det standardkontakter på sådana?

Ja precis, 3S har 11.1v osv.

https://www.hobbex.se/841267.html?gclid=Cj0KCQiAy4eNBhCaARIsA...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blev ju nästan mer frågor än svar där...

Jag har en hel del laddbara AA (NiMH), kör man 6 st blir det ju 7.2V 2500mAh

Fanns färdiga pack med NiMH för samma pris som det du länkade, men med dubbel kapacitet mot litium och lite lägre spänning

Sen fanns det LiPo för lite mer pengar...

Vilka är mest värda? Jag börjar nog med de som följer med såklart, men kul att veta mer och ha extra tänker jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vi kan få vänta, när jag köpte Airtags förra gången så tog det 5 månader innan jag fick dom.

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Vi kan få vänta, när jag köpte Airtags förra gången så tog det 5 månader innan jag fick dom.

Låter som man hinner tappa bort massa grejer under tiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dinkefing:

Den kommer att komma, men det tar ett tag. Väntade 3 månader på mina airtags =P

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Specias:

När försökte du beställa? Jag fick en magkänsla av att de skulle uppdatera priset 13:37, vilket besannades

…och jag hann!

Av nyfikenhet, har du fått något mer än "Order mottagen" än? Jag fick in en beställning 13:41 och ligger i den statusen ännu.

Har också funderat på hur bra deal det är. Sätter man ihop ett AMD-system med 5900x (vilket väl kan anses ha liknande prestanda som 12700KF) och motsvarande komponenter (inklusive montage) i övrigt så blir det som att grafikkortet kostar 3900-5100kr beroende på hur man gör med operativsystemet. Och det är ju ganska bra att få ett 3070Ti för runt 4-5k, men kanske inte trilla-av-stolen-bra? Jag kanske missar något i tänket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Av nyfikenhet, har du fått något mer än "Order mottagen" än? Jag fick in en beställning 13:41 och ligger i den statusen ännu.

Har också funderat på hur bra deal det är. Sätter man ihop ett AMD-system med 5900x (vilket väl kan anses ha liknande prestanda som 12700KF) och motsvarande komponenter (inklusive montage) i övrigt så blir det som att grafikkortet kostar 3900-5100kr beroende på hur man gör med operativsystemet. Och det är ju ganska bra att få ett 3070Ti för runt 4-5k, men kanske inte trilla-av-stolen-bra? Jag kanske missar något i tänket.

Hej du!

Jo mitt paket har blivit skickat. Fått kollinummer o h allt. Jag tror väl att rent utslaget så är det ett ruskigt bra pris. Tror det är svårt att intala sig själv att det här är en dålig affär.

Sen så har jag inte bestämt mig för om jag ska sälja just grafikkortet. Det är mest de andra komponenterna jag är i mest behov av, sitter just nu här på en snart 8 år gammal CPU.

Kanske lägger upp gpu:n här till det där Inet-priset. Får se lite om det finns intresse för det.

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Specias:

Hej du!

Jo mitt paket har blivit skickat. Fått kollinummer o h allt. Jag tror väl att rent utslaget så är det ett ruskigt bra pris. Tror det är svårt att intala sig själv att det här är en dålig affär.

Sen så har jag inte bestämt mig för om jag ska sälja just grafikkortet. Det är mest de andra komponenterna jag är i mest behov av, sitter just nu här på en snart 8 år gammal CPU.

Kanske lägger upp gpu:n här till det där Inet-priset. Får se lite om det finns intresse för det.

Tackar för svar, då får vi se om det blir något för mig eller om den avbokas för överbokning.

Sitter också på en 8 år gammal PC (i5 4670K) och även grafikkortet hade blivit ett lyft (1070), men den fungerar väl tills vidare i värsta fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Nope, ingram micro är inget företag jag någonsin vill ha att göra med nånsin igen.
Hoppas de kursar, efter ja fått mina lurar då.
De borde inte få sälja varor.

De lär ha fått en hel del ordrar pga 30% rabatt dagen innan lurarna börjar säljas.

Jag beställde: mån 25 okt. 21:26 och fick att de lämnat lagret: fre 5 nov. 11:12
Så jag var ganska tidig att beställa. Men när jag beställde mina airtags så tog det längre tid

Beställdes: ons 7 juli 13:36, leverans: tors 2 sep. 13:38

Så de ligger nog på väldigt många ordrar och får väll inte så många produkter.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samegubben:

Produkt: 3 månader Audible UK
Länk: https://www.amazon.co.uk/hz/audible/mlp/membership/premiumplu...
Kategori: Övrigt
Prisjakt:
Pris: 99p / 12 kr

I princip obefintligt utbud av svenska ljudböcker (Harry Potter på svenska finns dock), så detta tips är troligen inte intressant för alla. Däremot får man en "credit" per månad som kan användas för att köpa och behålla en ljudbok för alltid. Denna ljudbok kan laddas ned lokalt på datorer i .aax-format (vilket kan konverteras till .m4a/mp3 med följande mjukvara: https://github.com/audiamus/AaxAudioConverter).

Anger du sedan att abonnemanget var för dyrt som anledning när du säger upp prenumerationen, erbjuds du en extra credit utan några krav på förlängning. För 12 kr får du alltså i praktiken 4 ljudböcker som du får behålla för alltid.

Försöker nyttja detta erbjudande idag. Lägger till den i vagnen och då är priset 0.99 pund, fast sen när jag ska signera med bank-id blir priset 7.99 (ordinarie pris). Missar jag något?

Edit: Nevermind, jag kom ihåg att jag redan varit kund tidigare