Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av fredl:

Impulsköpte en Note jag också, även fast jag egentligen behöver en W8 tablet (ej RT). Är dock inte så nöjd med det befintliga utbudet (2gb är för lite ram) så jag tänkte att man kan väl testa en Android. Senast jag körde android var 2.1 så förhoppningsvis är det inte lika uselt längre...

Kontantkort så verkar Telias halvårskort rätt bra i och med att det är en pott för ett halvår i stället för per månad. Rätt tänkbart att man på resa drar lite mer data.

Kan förmodligen få ett extra kort till mitt 3 abonnemang också. Har 10gb data på det.

Säg gärna till om och hur du lyckas lösa det med 3 abonnemanget. Har också 10GB via 3.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem

Om någon har en 100kr kupong på Netonnet som ni inte behöver får ni gärna skicka över den till mig. Blir en kaffemaskin trots allt

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Om någon har en 100kr kupong på Netonnet som ni inte behöver får ni gärna skicka över den till mig. Blir en kaffemaskin trots allt

Koderna gick väl ut igår om jag inte minns fel?

Nåväl har annars fri frakt kod på cdon du kan få om det skulle vara så att de säljer samma maskin?

Själv skulle jag haft tag på en cdon 50:- visa kod...

Permalänk
Medlem

Hej! köpte också en platta från telia, får den (idag) om någon har några frågor ang hur den verkar så är det bara att slänga iväg ett pm (egentligen present till flickvännen men hennes tekniska presenter är alltid öppnade och installerade innan så jag slipper sitta och kolla på i tre timmar när hon ska försöka starta den för första gången) (tex mobiltelefon)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peite:

Kingston SSDNow V300 SV300S37A 240GB för 586 kr på WeSellCD... står det på prisjakt men...
...Går inte att beställa då de verkar ha varit nåt fel

WeSellCD har gjort så i flera år. De sänker priserna på en produkt de inte har i lager, sen när det poängteras så skyller de på fel i systemet, och när den är tillbaka i lager så höjer de priset igen. Och man kan inte beställa medan de är slut i lagret.

Kontenta: WeSellCD är skräp, ta bort det där "fyndet".

Permalänk

Har någon fått 100:- rabattkoden från Cdon vid köpet av presentkort på deras julkalender?
När dyker den upp isf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoffaJaffer:

Har någon fått 100:- rabattkoden från Cdon vid köpet av presentkort på deras julkalender?
När dyker den upp isf?

Skulle dyka upp i vecka 2 så borde komma nu.

Permalänk
Medlem

Är ute efter ett headset och undrar om de här är prisvärda till det priset? Jag har läst bland annat Sweclockers recension av dem, och de gillade dem ju inte så mycket, men nu är de ju så billiga.

Permalänk
Medlem

Jag är ute efter ett riktigt prisvärt grafikkort. Budget runt 1500 kr. Gärna Asus, EVGA eller XFX, men absolut inget krav.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av visa:

Hej! köpte också en platta från telia, får den (idag) om någon har några frågor ang hur den verkar så är det bara att slänga iväg ett pm (egentligen present till flickvännen men hennes tekniska presenter är alltid öppnade och installerade innan så jag slipper sitta och kolla på i tre timmar när hon ska försöka starta den för första gången) (tex mobiltelefon)

Har du fått plattan? Min är framme på posten . beställde den mot postförskott. Kan du kolla hur den är osv så jag vet innan jag hämtar ut min.är inte så säker på den än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nassej:

Har du fått plattan? Min är framme på posten . beställde den mot postförskott. Kan du kolla hur den är osv så jag vet innan jag hämtar ut min.är inte så säker på den än.

Du måste väl ändå hämta ut din? Annars debiteras du väl för att du inte hämtar ut den?

Permalänk
Medlem

Varför måste jag hämta ut den? Kan ju bara be posten att returnera paketet? Det är så jag brukar göra iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nassej:

Varför måste jag hämta ut den? Kan ju bara be posten att returnera paketet? Det är så jag brukar göra iaf.

Brukar det inte varas å att man blir debiterad för outlöst paket! Dessa kostnader för expedition, emballage osv.....! Denna punkt står oftast med på diverse webshop under leverans/frakt/postförskott! Kanske bara skrämsel!

Permalänk
Medlem

Den där processorn var ju verkligen inte ett fynd.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Endast ett (1) Exemplar av Intel® Core i7-960 Processor
Socket-LGA1366, Quad Core, 3.2Ghz, 8MB, 130W, QPI: 4,8GT/sec, Boxed w/fan säljes hos Komplett.se

Cirka 1000:- billigare än de andra enligt Prisjakt. Kostar nu: 1.599:- | Annars runt: 2500:-

http://www.komplett.se/intel-core-i7-960-processor/587218?

Hur exakt är detta ett fynd?
Sitter man på en gammal 1366-socket så borde man satsa på att uppgradera moderkortet också, istället för att köpa "ny" CPU till en gammal arkitektur.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Hur exakt är detta ett fynd?
Sitter man på en gammal 1366-socket så borde man satsa på att uppgradera moderkortet också, istället för att köpa "ny" CPU till en gammal arkitektur.

Instämmer helt. Lägg en anmälan på inlägget och skicka ett PM till personen och fråga hur den tänkt sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoeffectZ:

Vore tacksam om någon kunde verifiera att Samsungplattan verkligen är olåst, i så fall blir det köp.

Jag fick min idag, kan bekräfta att den 100% fungerar med andra operatörer - kör just nu med mitt trekort.

Fungerar även som telefon - en "något" stor telefon när man håller den till örat.. *ASGARV*

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakademus:

KINGSTON SSDNOW V300 240GB 2.5" OEM
SATA3.0, 7mm, 450MB/450MB/s read/writmåste e, SandForce®

Endast 589:- måste väl ses som ett fynd?

http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?products_id=...

Rätt säkert något fel och tvivlar dom kommer skicka ut några.
Blir 717:- med faktura + frakt för dom som vill prova.

Permalänk
Keeper of Traditions

Härligt hur folk fortfarande inte fattat att man inte ska diskutera i fyndtråden... Heeeeeelt otroligt!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Härligt hur folk fortfarande inte fattat att man inte ska diskutera i fyndtråden... Heeeeeelt otroligt!

Dessa tog nog rekord dessutom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Hur exakt är detta ett fynd?
Sitter man på en gammal 1366-socket så borde man satsa på att uppgradera moderkortet också, istället för att köpa "ny" CPU till en gammal arkitektur.

Spelar ingen roll. Produkten är nedsatt med en bra marginal jämfört mot tidigare priser samt andra butiker. Sen spelar faktiskt inte nytt vs gammalt någon större roll i fynd-tråden. Eller kan du peka på någon sådan punkt i TS?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Det är kanske ett fynd på http://www.familjeliv.se/Forum-0-0/
Det är knappast ett på Sweclockers!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Spelar ingen roll. Produkten är nedsatt med en bra marginal jämfört mot tidigare priser samt andra butiker. Sen spelar faktiskt inte nytt vs gammalt någon större roll i fynd-tråden. Eller kan du peka på någon sådan punkt i TS?

Billigare än tidigare priser då den inte säljs idag längre! En utgående produkt från 2009!

De priser du ser på prisjakt är ett fåtal leverantörer som har kvar enstaka exemplar och säljer de dyrt om någon skulle behöva reservdelar. Knappast ett fynd för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Spelar ingen roll. Produkten är nedsatt med en bra marginal jämfört mot tidigare priser samt andra butiker. Sen spelar faktiskt inte nytt vs gammalt någon större roll i fynd-tråden. Eller kan du peka på någon sådan punkt i TS?

Fast det heter ju fyndtråden, inte billigare-än-normalt-tråden.

En gammal CPU från 2009 är knappast ett fynd bara för att den har nersatt pris. Dagens processorer för samma pris är betydligt bättre, och är därmed "bättre fynd", men ingen länkar massa 4670k / FX-8350 med normalpris i tråden för det.

Edit: Eller du kanske skulle klassa detta GTX 580 för 2000:- som ett fynd, eftersom det är 33% billigare än andra GTX 580? Struntsamma att man kan köpa ett bättre grafikkort pengarna, eller hur?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Priset för mest överdriva packning av en musmatta går till... cdon (Bra packning, definitivt så inte något klagande, det var bara lite oväntat, förväntade mig att den skulle komma i en rulle som de gamla steelseries musmattan).

CDON måste verkligen se över sin packning, saker som inte behöver någon vidare packning, kan packas på det sättet som din bild visar.

Medans ömtåligare saker som t.ex. en blu-ray film skickas i en kartongbit och levereras mosad (i värsta fall).

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Det är kanske ett fynd på http://www.familjeliv.se/Forum-0-0/
Det är knappast ett på Sweclockers!

Nyfiken på detta fynd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Det är kanske ett fynd på http://www.familjeliv.se/Forum-0-0/
Det är knappast ett på Sweclockers!

Dagens mest konstiga random.

Permalänk

Note 8 på Telia, är den slut? Hittar inte den! :/

Fan om den är slut alltså..

Edit. Den är slut..

Börjar bli lite typiskt att Telia rear ut produkter som jag själv är intresserad utav , då jag inte är på jobbet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueAssault:

Note 8 på Telia, är den slut? Hittar inte den! :/

Fan om den är slut alltså..

Edit. Den är slut..

Börjar bli lite typiskt att Telia rear ut produkter som jag själv är intresserad utav , då jag inte är på jobbet..

https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.d...

Beställ och vänta på att dom får in den igen. Gjorde själv det för några timmar sedan.

Permalänk
Medlem

http://www.ink66.com/datatraveler-100-g3-8-gb-hispeed-usb-max...

Tänkte beställa ett par stycken, då det är bra att ha Man kan ju bara köpa en per beställning så det blir ju 57 kr med frakten. Det borde väl ändå vara rätt värt?