UPDATE 24/05 2013
Grattis I efterskott! Ska bli djävligt kul att se slutresultatet
Tack så mycket! Kika nedan för en update!
Äntligen någon som gör något ballt med ett prodigy!
Tackar! Hoppas du gillar det du ser
Jag har alldeles för många idéer x) Och då känns det ju dumt att sno din
Men jag har ett helt vanligt vattenkylt bygge på g, tänkte att man får börja lite lugnt med vattenkylning innan man konstrar till det
Haha, många idéer känner jag igen! Man får nya idéer innan man hunnit slutföra de första
Vattenkylning är nice, hoppas du får till någon riktigt snyggt! Vad blir det för grejer?
glömde ju säga grattis till dig på fejjan, men bättre nu än aldrig :D!
Tackar så mycket! Exakt
Och nedan ser ni en liten update, hoppas ni gillar't!

UPDAAAAAAATE!
Moddning/ändring av frontpanelen - 24/05 -2013
UPDATE 24/5 - 2013
HEJ HOPP!
Hoppas allt står grymt till!
Som ni såg på bilden jag la upp den 22:a maj så fyllde jag år varpå jag fick hem ett paket samma dag. Ett paket med massa mesh från farsan, yeah! Tackar för det Detta betyder så klart att meshen ska användas till chassit på lite olika ställen, spännande!
Hade planer att släppa en stor update där jag använder all mesh men efter att jag satt och jobbade lite igår med projektet så blev jag så grymt nöjd och glad över resultatet så jag kände att jag måste dela med mig av detta direkt! Kunde inte vänta tills jag gjort resterande grejer haha.
Så här kommer det!
Gjorde en liten förändring på frontpanelen som fick utseendet att nå nya nivåer, om jag får säga det själv. Jag älskar utseendet av stål och mesh!
Get ready!
Som de flesta vet så har den svarta modellen av Bitfenix Prodigy en form av mesh i frontpanelen av svart färg. Den tillåter bättre luftflöde än om frontpanelen hade varit solid utan några som helst hål.

Eftersom jag gillar färgen och utseendet av stål så tyckte jag lite egen mesh skulle göra susen! Hade turen att jag kunde be om speciella mått på mesh-bitarna vilket farsan fixade, grymt bra!
Här ser vi då originalfrontpanelen (som jag skrapat lite för att testa) och en mesh-bit brevid.

Plockar av "meshen" som Prodigy har i fronten. Väldigt tunn och lätt typ av mesh, inga dunder-grejer här men de fyller sitt syfte!

Provmonterar vad som komma skall! So far looking good, måtten är perfekta!

Markerar hålen där monteringen ska ske i form av popnitar. Behövde borra med ett 2mm borr för att utöka hålet lite, men det var det inga problem med

Jag gör likadant med själva frontpanelen. Där jag markerade hålen på meshen borrade jag även i frontpanelen som är gjord av plast och här är hålen.

Frontpanelen med 4st uppborrade hål - ett i varje hörn.

Drar fram popnitarna för att montera! Ska bli spännande att se resultatet.

Frontpanelen med äkta 1mm rostfritt stål mesh! Återstår bara montering i chassit.

Och här kommer det slutliga resultatet! Jag blev så nöjd över det att jag bjuder på en extra högupplöst bild! Tycker det blev grymt snyggt, älskar utseendet av metall/stål och den lite industriella känslan.

Kommentera eller fråga gärna, blir glad när folk skriver!
Tack för ni läser och följer!
Ha det skitgött sålänge!
Tack på förhand
MVH
Nikkop