Permalänk
Medlem

Arkad! - Mitt första projekt

Välkomna till mitt första arkad bygge!

En arkadmaskin är något jag alltid velat haft. Så efter timtals efterforskning på nätet så har jag äntligen kommit igång. Arkaden kommer ha en gammal PC i sig och emulera MAME.

Kommer uppdatera projektet så ofta jag kan med nya bilder och info. Så är det något ni undrar så är det bara att fråga!

Inköpt:

1x 19x1220x2440 MDF-board/beijer
1x 12x1220x2440 MDF-board/beijer
3m regel/beijer
3/4" chrome T-molding/www.t-molding.com

Kommer fylla på listan under projektets gång.

Arkad! - Mitt första projekt

Permalänk
Medlem

Kommer definitivt följas! Kan bli riktigt bra ha gärna med en lista på alla delar du köper tillsammans med priser mm, har också varit i tankarna med o bygga mig en arkadmaskin I dagsläget har jag ett mitx system i ett gammalt NES

Vad har du tänkt o köra på för hårdvara?

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

Kommer definitivt följas! Kan bli riktigt bra ha gärna med en lista på alla delar du köper tillsammans med priser mm, har också varit i tankarna med o bygga mig en arkadmaskin I dagsläget har jag ett mitx system i ett gammalt NES

Vad har du tänkt o köra på för hårdvara?

Det var kul att höra ja det var en bra ide! Kan skriva ner delarna jag köpt med pris och inköpsställe. Det borde du göra! Och glöm inte att lägga ut bilder här då så jag också får se ;). Har en gammal PC som jag tänkte slakta, har inte riktigt hunnit kolla vad det är i burken. Men den ska förhoppningsvis rå på gamla arkad spel och diverse emulatorer.

Permalänk
Medlem

underbart! älskar arkadbyggen! en dag KOMMER jag också bygga ett!

"inköpslistan" är en underbar ide! jag undrar alltid vart ni hittar alla knappar och brytare och usb kotrollers =P

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Ska bli trevligt att se vad som händer

Permalänk

Kul! Jag är fascinerad av alla hemmabyggen som byggs här på swec, en dag måste jag nog göra ett själv

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem

Projektet står lite stilla just nu, har haft väldigt mycket på jobbet på sistone. Men ska försöka komma med en uppdatering nu i helgen

Permalänk
Medlem

Har det hänt något mer?, jag är ju nyfiken då jag själv börjat rota i det här med arkadbyggen.

Vilken skärm har du valt (ska du välja) och varför?

Permalänk
Medlem

Tja!

Händer det något i projektet? Vi är nyfikna!

Z

Visa signatur

Nya Datorn:M/B:ASUS B550-F|CPU:AMD Ryzen 9|RAM 64GB|Disk:2x1TB M.2|GPU:Radeon 5500xt 8GB|Chassie:Fractal Design Define R7|Skärm:48"4K LG|
Server:M/B:Asus M4N78 SE|GPU:GF8600GT|CPU:AMD Phenom2 X4 2.8Ghz|RAM:8Gb|B]SSD[/B]:Corsair Force 3 120GB|Chassie:Fractal Design Define R2|
HTPC:M/B:MSI 880gma-e45|GPU:ASUS Radeon HD 7770|CPU:AMD Athlon2 X6 3,2Ghz|RAM:Corsair XMS3 12GB|SSD:OCZ 64gb|OD:Samsung Bluray|Chassie:Chieftec Hi-Fi HM-02SL

Permalänk
Medlem

Nyfiken då jag är i startgroparna för ett liknande projekt! Snyggt jobbat! Mer bilder!!!

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE