Permalänk
Medlem

Hörlurar Galaxy S3

Tja.

Är ute efter ett headset ( utan mic ) till min Galaxy S3. Det ska dunkas mycket hiphop och jag letar efter ett sound med riktig bas. Inte sån här fake kantig. Har haft beats by dre studio hd. Var väldigt nöjd med dessa men basen var inte exakt det jag letade efter.

Läser mycket att man kan få bättre ljud till mindre pris då man betalar för namnet..

Tips någon? Det är stora hörlurar över öronen

Tack på förhand

Permalänk
Avstängd

Naturlig bas eller Boostad-fake-bas ?

Permalänk
Medlem

Tycker om djup bas, typ low som i passiv baslåda i bilen

Permalänk
Medlem

Du borde kolla in BOSE hörlurarna, de är väldigt sköna och leverar ett bra ljud. Finns i många olika prisklasser.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Sennhesier CX880 starkt. Bra tryck i basen, men behåller ändå ett väldigt neutralt och klart ljud. priset varierar mellan ca 600-900kr beroende på vart du handlar.

Ett annat, lite dyrare alternativ är Sennheiser IE60, något dyrare men dom är otroligt grymma.

EDIT: Om du nu vill ha bra ljud så ladda även ner PowerAMP från Play butiken. bästa musikspelar-appen för android utan tvekan.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera JVC xtreme explosives som jag själv använder
Ger mycket bra bas

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem

http://www.audiowave.se/horlurar/On-ear?product_id=86
Har dessa till min S2, Volymknapparna funkar ej men det gör inte så mycket, grym djup bas, inte så punchig men de utklassar mina g930's ljudmässigt.

Permalänk
Medlem

Han ville ha "stora hörlurar över öronen", inte IEMs som några av er rekommenderar.

Om du verkligen bara är ute efter en helsikes massa bas är Sony XB500 ett alternativ. Om du vill ha en all-around hörlur med mycket sub bas kolla M-Audio Q40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Han ville ha "stora hörlurar över öronen", inte IEMs som några av er rekommenderar.

Om du verkligen bara är ute efter en helsikes massa bas är Sony XB500 ett alternativ. Om du vill ha en all-around hörlur med mycket sub bas kolla M-Audio Q40.

Tackar. Har läst review på sony o de skrivs att det är sjuk bas. Blir antatligen ett par sånna

Permalänk
Medlem

Sony verkar vara slut överallt, har beställt de på 4 ställen som dem hade dem på lager så får jag ett mail " levereras i februari".. några andra liknande?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av karemzo:

Sony verkar vara slut överallt, har beställt de på 4 ställen som dem hade dem på lager så får jag ett mail " levereras i februari".. några andra liknande?

Jao, problemet med XB500 och XB700 är att de inte tillverkas mer, Sony har ersatt dem med XB600 och XB800. Saken är dock den att de flesta verkar gilla de äldre modellerna bättre vilket ju är jäkligt synd. Här är ett exempel på XB500 vs XB600: https://www.youtube.com/watch?v=lLX-IcuLqy8

Och här är samma kille som jämför XB700 med XB800: https://www.youtube.com/watch?v=SP2E1mY3R4w

Så jag skulle försöka få tag på ett par XB700 före XB600.

Permalänk
Medlem

Tja igen. Det blev ett par XB700.

Fyfan så nöjd jag är! Tackar Wh1sp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av karemzo:

Tja.

Är ute efter ett headset ( utan mic ) till min Galaxy S3. Det ska dunkas mycket hiphop och jag letar efter ett sound med riktig bas. Inte sån här fake kantig. Har haft beats by dre studio hd. Var väldigt nöjd med dessa men basen var inte exakt det jag letade efter.

Läser mycket att man kan få bättre ljud till mindre pris då man betalar för namnet..

Tips någon? Det är stora hörlurar över öronen

Tack på förhand

vad är ett headset utan mick för något?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av karemzo:

Tja igen. Det blev ett par XB700.

Fyfan så nöjd jag är! Tackar Wh1sp!

Ifall du vill ha bättre/kraftigare ljud kan du lägga in en customrom på din mobil. Samsung har lagt in en begränsning i mjukvaran som gör att ljudet är både tamt och lågt. (har dock inte testat nyaste stock Jelly Bean, men förmoder att problemet kvarstår).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Behövs ingen Custom rom, appen Volume+ räcker för att man skall bli döv ....

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av karemzo:

Tja.

Är ute efter ett headset ( utan mic ) till min Galaxy S3. Det ska dunkas mycket hiphop och jag letar efter ett sound med riktig bas. Inte sån här fake kantig. Har haft beats by dre studio hd. Var väldigt nöjd med dessa men basen var inte exakt det jag letade efter.

Läser mycket att man kan få bättre ljud till mindre pris då man betalar för namnet..

Tips någon? Det är stora hörlurar över öronen

Tack på förhand

roota din mobil som jag gjorde, du får med ett program som gör att man kan ändra saker i ljudenheten, och jag har sjukt grymt bas i headsetet som medföljde moiblen.

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av the squonk:

Behövs ingen Custom rom, appen Volume+ räcker för att man skall bli döv ....

Men den appen funkar väl inte bra med Jelly Bean? Har aldrig testat, kör alltid custom men bra att veta ju.

Utvecklaren skriver så här:

"Volume+! The only app that allows you to save/load your own custom EQ settings!
PLEASE DON'T RATE BADLY BECAUSE OF JELLY BEAN INCOMPATIBILITY! THIS IS GOOGLE'S DOING, NOT MINE, I'M TRYING MY BEST TO GET IT WORKING BUT HAVE HAD NO LUCK SO FAR. PLEASE TRY AND BE A BIT MORE PATIENT."

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Citat:

The EQ settings aren’t the problem, it’s getting it to affect System sounds that’s proving tricky. It already works fine on Jelly Bean for Music, just not for ringtones, messages, etc. Once it works for system sounds it will work for everything.

http://androidaudiohacks.com/?p=544

Så, för att lyssna i lurar skall appen duga fint ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

DENON AH-D1100 har löjligt mycket bas. Du kan provlyssna på Hifiklubben.http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/horlurar/denon_...

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av morxy49:

vad är ett headset utan mick för något?

Ett par hörlurar

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Min samsung kör [ROM][4.1.2] [XXELK4] [Sotmax Jelly Bean Ultimate Stock V8] GT-i9300

Jag använder POWERAMP för att lyssna på musik. Jag köpte hörlurarna två dagar sen och redan idag är jag döv.