Köpte Asus grafikkort... När kommer gratisspelen?

Permalänk
Medlem

Köpte Asus grafikkort... När kommer gratisspelen?

Jag köpte ny dator inkl ett Asus grafikkort för 1,5 vecka sedan och säljaren registrerade mig för gratis licencer på Assassins Creed 3 samt Borderlands 2.

Ni som har köpt Asus kort och fått gratislicenser, hur lång tid brukar det ta innan de dyker upp i brevlådan?

.

Permalänk

Köpte ett GTX 670 Asus modellen från Inet och jag fick med AC3 och Borderlands 2 i lådan.

Permalänk
Skrivet av ttcs:

Jag köpte ny dator inkl ett Asus grafikkort för 1,5 vecka sedan och säljaren registrerade mig för gratis licencer på Assassins Creed 3 samt Borderlands 2.

Ni som har köpt Asus kort och fått gratislicenser, hur lång tid brukar det ta innan de dyker upp i brevlådan?

.

du ska få med 2 nycklar med i lådan så laddar du ner dom nånstans och skriver in koderna

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem
Skrivet av ttcs:

.

Tror jag väntade en månad jag.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanssonGBG:

du ska få med 2 nycklar med i lådan så laddar du ner dom nånstans och skriver in koderna

Jag handlade i butik, så då ska de registreras av säljaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Tror jag väntade en månad jag.

Ok, då är det bara å vänta på ytterligare några veckor...

.

Permalänk
Skrivet av ttcs:

Jag handlade i butik, så då ska de registreras av säljaren.

nej det ligger lappar stora som ett (kuvär typ) inne i lådan och där ska det finnas en CD-key det är inget säljaren har nåt med att göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanssonGBG:

nej det ligger lappar stora som ett (kuvär typ) inne i lådan och där ska det finnas en CD-key det är inget säljaren har nåt med att göra.

Så här står det i alla fall på hemsidan:

Permalänk
Skrivet av ttcs:

http://www.thuresson.eu/slask/graff.jpg

ok sorry var så senast jag köpte ett grafik kort du får väl annars ringa eller gå in till butiken och be dom fixa det ifall dom inte har gjort det en.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ttcs:

Jag köpte ett Gigabyte kort från webhallen men det var samma erbjudande, tyckte det tog en lite väl lång stund även fast AC3 bara släpptes den 22:a så jag skrev ett litet e-mail till Webhallen och de konstaterade att koderna skulle skickas ut nästa dag och så jag fick dem igår. Det du kan göra är att vänta kanske en vecka och om inget dyker upp så kan du ringa/maila säljaren för att kolla så allting är rätt.

Edit: Jag fick två stycken kort som det står en kod på, du använder dessa koder på länken på korten (går till geforce.com) och så får du en serienyckel till steam för BL2 och en rabbatkod till ubisoft's store där man kan använda den för att köpa Assassins Creed 3 för 0kr(Jag fick även med Assassins Creed 2 när jag lade till AS3 på deras hemsida.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ttcs:

Sa du till dom att registrera det?

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Köpte ett EVGA GTX670 FTW Från Inet

Fick två stycken från dem, ser ut som ett pappers cd fodral
på dessa så är det som skraplotter, alltså man får skrapa fram koderna
och dra ner dessa spel från Steam.

//lexus

Permalänk
Webhallen

Koderna skickades i torsdags från oss.
Normalt sett ska de medfölja redan vid köpet men då nvidia, som står för koderna, råkade skicka dem till fel adress så var vi tvugna att hitta på en lösning och då har det, pga tekniska anledningar, blivit så att vi skickar ut koderna en gång i veckan via post till alla som köpt ett av de kvalificerade korten de senaste sju dagarna.

Tyvärr blev det också så att vi måste fortsätta köra på denna lösning nu när vi väl börjat.

Men som sagt: annars (vi har ju kört liknande kampanjer massor av gånger förut) så får man alltid koden tillsammans med den hårdvara man köper.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Koderna skickades i torsdags från oss.
Normalt sett ska de medfölja redan vid köpet men då nvidia, som står för koderna, råkade skicka dem till fel adress så var vi tvugna att hitta på en lösning och då har det, pga tekniska anledningar, blivit så att vi skickar ut koderna en gång i veckan via post till alla som köpt ett av de kvalificerade korten de senaste sju dagarna.

Tyvärr blev det också så att vi måste fortsätta köra på denna lösning nu när vi väl börjat.

Men som sagt: annars (vi har ju kört liknande kampanjer massor av gånger förut) så får man alltid koden tillsammans med den hårdvara man köper.

Det låter ju bra, då borde de dyka upp i början på veckan.

.

Permalänk
Medlem

Jag fick ett mail idag att jag ska hämta koderna i butiken, trots ovan inlägg och att de vid köp sa att de skulle postas??

.