Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Aug 2006

HPET High Precision Event Timer

När jag försöker att stängaav den i bios kan jag inte botaupp windows, jag kommer till windows loggan men inte längre..
Någon som vet varför?!

Vill värkligen stängav skiten då ja försöker minska inputlagg på datorn..

Frank

ok

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Tro mig, du kommer inte njuta av förbättringar om du skulle lyckas få stängt av det.

För övrigt så måste man (precis som med byte av SATA operating mode) vid byte av denna funktion installera om Windows för att det skall fungera över huvud taget.

Men slutsatsen är att det Inte är värt besväret.

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Aug 2006

EFTER OMINSTALLATION FUNGERADE DET BRA.. Men efter 1 reboot så vägrar den att boota med HPET avstängt.-..................

Skrivet av Jekean:

Tro mig, du kommer inte njuta av förbättringar om du skulle lyckas få stängt av det.

För övrigt så måste man (precis som med byte av SATA operating mode) vid byte av denna funktion installera om Windows för att det skall fungera över huvud taget.

Men slutsatsen är att det Inte är värt besväret.

Så om vi säger att jag gårin i bios avaktiverar det och formaterar om datorn då kommer det alltså vara avstängt vid nyinstallation och ja kommer kunna bootaupp normalt?.. Jag upplever att min mus inte är så responsiv som den borde vara, jag har tweakat massor med saker redan den är mycket bätre men tror det k an bli ännu bätre då jag mäter ganska höga DPC latency~~

EDIT: kommer jag kunna sättapå den sen för att kunna jämnföra skilladen?

EDIT2!: Nu har jag formaterat om datorn har mycket lägre dpc latency!

ok