Permalänk
Medlem

HPET High Precision Event Timer

När jag försöker att stängaav den i bios kan jag inte botaupp windows, jag kommer till windows loggan men inte längre..
Någon som vet varför?!

Vill värkligen stängav skiten då ja försöker minska inputlagg på datorn..

Frank

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

Tro mig, du kommer inte njuta av förbättringar om du skulle lyckas få stängt av det.

För övrigt så måste man (precis som med byte av SATA operating mode) vid byte av denna funktion installera om Windows för att det skall fungera över huvud taget.

Men slutsatsen är att det Inte är värt besväret.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | NH-L12S | Corsair Vengeance 2x16GB 6000Mhz CL30 | Samsung M.2 2TB | ASUS ROG STRIX B650E-I Gaming WIFI | ASUS RTX 4070 Super | Corsair SF750 | Fractal Design Ridge |

Permalänk
Medlem

EFTER OMINSTALLATION FUNGERADE DET BRA.. Men efter 1 reboot så vägrar den att boota med HPET avstängt.-..................

Skrivet av Jekean:

Tro mig, du kommer inte njuta av förbättringar om du skulle lyckas få stängt av det.

För övrigt så måste man (precis som med byte av SATA operating mode) vid byte av denna funktion installera om Windows för att det skall fungera över huvud taget.

Men slutsatsen är att det Inte är värt besväret.

Så om vi säger att jag gårin i bios avaktiverar det och formaterar om datorn då kommer det alltså vara avstängt vid nyinstallation och ja kommer kunna bootaupp normalt?.. Jag upplever att min mus inte är så responsiv som den borde vara, jag har tweakat massor med saker redan den är mycket bätre men tror det k an bli ännu bätre då jag mäter ganska höga DPC latency~~

EDIT: kommer jag kunna sättapå den sen för att kunna jämnföra skilladen?

EDIT2!: Nu har jag formaterat om datorn har mycket lägre dpc latency!

Visa signatur

ok