Permalänk
Medlem

Enkel speldator, i Stopmotion!

Jag och http://www.sweclockers.com/profil/axelind fick oss en uppgift i skolan, en stopmotionfilm! Samtidigt som herr Axelind skulle bygga en dator till sin kusin!
Laddar inte upp så mycket bilder utan hänvisar till filmen istället, det var ju ändå den som skulle användas

Länk till slutgiltiga filmen! http://www.youtube.com/watch?v=ObzUxB7c6z0

Delarna som inhandlats.
NZXT Source 220
Be quiet! Pure Power 430w
ASUS GT 640 2GB
Asrock A55- DGS m-ATX
AMD A4-5300
Corsair VENGEANCE 1866 MHz CL9
Samsung 840 128gb Basic
320GB Hitatchi deskstar

Enkel speldator, i Stopmotion!

Visa signatur

Släpbar: MSI GX740. Intel Core i5@2,4GHz, Radeon HD5870m, 8Gb 1333 MHz.
Razer Imperator, Razer Goliathus.

Permalänk
Medlem

Oerhört fint detta Robert, men om ni har frågor angående datorn så får jag ta och hänvisa till mig själv och inte till Herr Roabey då det är min dator för tillfället.

Som sagt denna dator var till min 11 åriga kusin som behövde en dator för surf och lättare spel, så inget prestandatjat nu killar

Permalänk
Medlem

byt processor kylare sen är you good to go, tummen upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av annddyy:

Som jag sa, datorn skall användas till surf och minecraft av en 11 åring så den kommer nog inte bli så varm. Totalt 5 fläktar i med.

Hans föräldrar hade en budget på 4 000, och det får man ju respektera , om dom hade varit villiga att lägga 4500 typ så hade han fått vattenkylning.

Som jag skrev i kommentaren innan...Inget prestanda tjat nu killar

Men om den skulle bli fär varm utav att spela minecraft så går det ju alltid att byta kylare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av annddyy:

Var ju som sagt en dator till surf och minecraft, känns VÄLDIGT overkill att köra på något annat än stockkylare i detta fallet, men ja, visst du är inte ensam om att hata stockkylare..

Visa signatur

Släpbar: MSI GX740. Intel Core i5@2,4GHz, Radeon HD5870m, 8Gb 1333 MHz.
Razer Imperator, Razer Goliathus.

Permalänk
Medlem

Tro de eller inte. MC tar ganska mycket på datorn. Det är en liten framtid försäkring. Men upp till var och en. Ps stockkylarna låter förjävligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av annddyy:

Tro de eller inte. MC tar ganska mycket på datorn. Det är en liten framtid försäkring. Men upp till var och en. Ps stockkylarna låter förjävligt

Fast vid standardklock och spelande med ett GT640 så kommer aldrig processorn behöva jobba 100% och således kommer inte fläkten heller gå på maxvarv. Stockkylaren är faktiskt helt okej om man jämför med t.ex. referenskylare på grafikkort.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem
Skrivet av annddyy:

Jävla tjatande om stock kylaren? Har han lagt upp ett galleri på den eller? Nej , han har lagt en länk till våran stop motion film när vi bygger datorn och bilderna var bara för att man skulle få en överblick på grejorna.

Om du läser lite längre upp så kan du se att hans budget bara var 4 000 och då kunde jag inte köpa en annan kylare, ljudmässigt så låter datorn okej, inte för högt men medlmåttligt, dock så tror jag inte att han är en sån enthusiast så att han bryr sig om ljudnivån. Han är en 11 årig kille som vill ha en dator till Minecraft, och min kompis dator från 2006 klarar minecraft, samt lol, samt css, samt csgo. och den har stockkylare, 2 gig ram, 2 kärnig athlon prolle pissgraffe och är dåligt ventilerad.

Så jag tror inte att denna dator kommer ge upp på grund utav värme. Luftflödet är grymt i den, så istället för att kommentera om stockkylaren så kan ni ju göra ett utlåtande om filmen?

Ha en bra dag alla SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelind:

Jävla tjatande om stock kylaren? Har han lagt upp ett galleri på den eller? Nej , han har lagt en länk till våran stop motion film när vi bygger datorn och bilderna var bara för att man skulle få en överblick på grejorna.

Om du läser lite längre upp så kan du se att hans budget bara var 4 000 och då kunde jag inte köpa en annan kylare, ljudmässigt så låter datorn okej, inte för högt men medlmåttligt, dock så tror jag inte att han är en sån enthusiast så att han bryr sig om ljudnivån. Han är en 11 årig kille som vill ha en dator till Minecraft, och min kompis dator från 2006 klarar minecraft, samt lol, samt css, samt csgo. och den har stockkylare, 2 gig ram, 2 kärnig athlon prolle pissgraffe och är dåligt ventilerad.

Så jag tror inte att denna dator kommer ge upp på grund utav värme. Luftflödet är grymt i den, så istället för att kommentera om stockkylaren så kan ni ju göra ett utlåtande om filmen?

Ha en bra dag alla SweClockers

ett jävla gnäll på folk som inte kan se skillnad på tips och tjatande, det var ett framtids tips, har man 200 kronor över och vill uppgradera i fortsättningen så är en ny kylare alltid bra, jag tyckte filmen vart tuff och hela albumet såg ok, därför jag poängsatt de. ja men din polares dator är säkert skitdålig, och klarar MC, dock äter MC ram minnen och en burk har lätt för bli varm, så sluta gnäll om din/hans dator och se skillnad på lite hjälpsamma tips eller tjat!

Permalänk

SSD till en elvaåring? För de pengarna kunde ni ha köpt en ny cpu fläkt som han innan nämnde.
Annars, trevligt bygge

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Medlem
Skrivet av SatellitPer:

SSD till en elvaåring? För de pengarna kunde ni ha köpt en ny cpu fläkt som han innan nämnde.
Annars, trevligt bygge

Ja bara för att han är 11 betyder väl inte att hans dator skall vara långsam? SSD är så billigt i dagsläget så vi slog till på en sån, fick även rabatt på den. Om hans datorn nån gång skulle bli överhettad så köper vi ju en ny kylare och sätter in...fattar inte varför alla nämner den stock kylaren, det är bara 1 grej i detta galleriet som alla hakar upp sig på. Bry er inte om den, jag visste att det skulle bli ett tjat om den...min pappa har haft stockkylae i sin dator sen 2007, funkar fortfarande perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av annddyy:

ett jävla gnäll på folk som inte kan se skillnad på tips och tjatande, det var ett framtids tips, har man 200 kronor över och vill uppgradera i fortsättningen så är en ny kylare alltid bra, jag tyckte filmen vart tuff och hela albumet såg ok, därför jag poängsatt de. ja men din polares dator är säkert skitdålig, och klarar MC, dock äter MC ram minnen och en burk har lätt för bli varm, så sluta gnäll om din/hans dator och se skillnad på lite hjälpsamma tips eller tjat!

Ingen behöver tipsa oss om att man skall byta ut stockkylaren, jag har aldrig haft en stockkylare i mina datorer, dock så har jag mina datorer till mer än minecraft och surf. Den kylaren duger till det han skall göra, och RAM minne har han gott om. Dessutom gnällde jag inte, jag frågade varför folk tjatade, det är inte gnäll. Men nu så har jag förklarat varför vi har stockkylare i ungefär 4 gånger, tycker det borde räcka

Dock så såg jag inte var du tipsade nånstans förutom det med att det var en framtids försäkring, du gnällde ju om att stock kylaren låter förjävligt. Du vet när folk redan innan har kommenterat om den så behöver inte en till ppeka den, det blir bara jobbigt att svara och säga samma sak. Så om nån orkar läsa detta, kommentera inte om stockkylaren mer.

MVH