Permalänk
Medlem

ASUS P8P67 Deluxe fryser INNAN POST

Tjabba!

Sitter och försöker lista ut en lösning på ett problem som jag har haft i nån månad nu, mitt moderkort ASUS P8P67 Deluxe tar fruktansvärt lång tid på sig INNAN POST, sedan när den väl har kört POST så rullar den hur fint som helst.

Jag har läst lite om att det är nått kaiko med GTX680 och Moderkortet, så jag uppdaterade mitt bios till senaste som skall fixa "Fixed Nvidia GTX 680 hang when runing with UEFI driver."

Men tji fick jag för jag har provat köra senaste WHQL drivaren på mitt grafikkort och det hjälper inte, jag har provat köra den seanste BETA drivaren, funkar inte heller, jag kör nu den drivaren som kom några dagar innan BIOS uppdateringen kom funkar inte heller.

Börjar bli lite smått läss på detta... Är det någon som har några tips eller har någon erfarenhet av detta som kan flika in, för jag är typ slut på ideer.

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Kan lägga till att om jag stänger av datorn genom att hålla inne powerknappen tills den dör, och sedan startar den så startar han utan några problem...

Hur jäkla mysko som helst...

EDIT

Nu tror jag det har löst sig, Nvidia släppte nya WHQL drivare igår, installerade de innan jag gick och la mig, samt gjorde en inställning i bios så att default GPU skulle vara PCIE och imorse så startade datorn precis som den skulle! Hoppas det håller i sig såhär

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W