Permalänk
Medlem

Hjälp med köp av gaming dator

Hej!

En tråd som denna är säkert inget ovanligt här så tänkte försöka på min lycka.
Tänkte att jag skulle köpa en ny spel dator och har i dagsläget inte den blekaste vad som är bra att köpa. Är nämligen inte så insatt i det här med datorkomponenter längre som jag var förut.

Så min fråga är om någon vänlig själ där ute skulle kunna plocka ihop en dator åt mig, vore fantastiskt snällt!
Min budget kan sträcka sig upp mot 15,000-17,000kr kanske till och med 20,000.
Hade velat testa på att ha dubbla grafikkort för första gången, SSD disk till windows, en snabb hdd för spel, en eller två stora lagringsdiskar och en skärm (kollar mycket på starcraft streams och där är det mycket reklam för Eizo skärmar, är de bra? eller är det 100hz skärm man ska satsa på?) ett bra kylt chassi som också dämpar ljud en del.

Spel som jag kör som mest är Starcraft 2, Diablo 3 och LoL. Vill även kunna spela alla dessa super krävande spel med och självklart kunna köra nya Rome total war 2 när det kommer!

Alltså,

  • Dubbla grafikkort

  • SSD disk för OS

  • Hårddisk för spel

  • Lagringshårddisk(ar)

  • Skärm

  • Chassi

Och självfallet allt annat som PSU och processor

Vore så grymt tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig med detta!
Tack på förhand!
God jul och gott nytt år!
Mvh
Eric

Permalänk
Medlem

Äh, dubbla kort är bara en massa krångel och du kommer absolut inte dippa under 60 FPS i spelen du ska spela. Om du inte spelar några snabba FPSer så är det en skärm med VA panel du ska ha, då den erbjuder djup svärta och trevliga kontraster. Om du är väldigt känslig för input lag så kan däremot Dell U2312HM definitivt vara nåt.

paketet: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2673545/2012-12-12

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för svaret och för datorn du plockat ihop! Ska kolla runt lite till innan jag bestämmer mig.
Nej men den där BenQ skärmen ska vara bra har jag hört så den blir det!