Vad menas med detta i Catalyst control Center ?

Permalänk

Vad menas med detta i Catalyst control Center ?

I fliken prestanda finns en meny som heter AMD CrossfireX. Klickar man på den då kommer man till ett val som heter - "Aktivera AMD CrossfireX". Under den finns yttligare ett val att kryssa i och den heter - "Aktivera AMD CrossfireX för program som saknar associerad programprofil"
Nu undrar jag vad denna fyller för funktion ? Ska man ha den ikryssad eller är det lika bra att inte ha det ? Kan också seja att denna meny finns i Windows 8. 7an vet jag inte men tror inte det iallafall.

Permalänk
Medlem

Du har 2 grafikkort, kryssa i för att använda båda.

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Skrivet av destoxes:

Du har 2 grafikkort, kryssa i för att använda båda.

Men har du läst vad jag skrivit eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Men har du läst vad jag skrivit eller ?

Oj, missupfattade hela frågan. My misstake

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Skrivet av destoxes:

Oj, missupfattade hela frågan. My misstake

Lugnt blir så ibland
Är det ingen som vet ?

Permalänk
Medlem

Testa att spela ett spel som inte stödjer crossfirex när det är ikryssat. Jag kan bara köra crossfire i spel som bf3, metro, wow mm. sånna som enbart stödjer dx11-10 men inte dx9.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 B55 | 8Gb DDR3 OCZ Reaper CL6 | X2 6870 | Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av goppie:

Testa att spela ett spel som inte stödjer crossfirex när det är ikryssat. Jag kan bara köra crossfire i spel som bf3, metro, wow mm. sånna som enbart stödjer dx11-10 men inte dx9.

Stödjer inte Metro dx9?