Windows 7 64Bit Fryser sig efter 6-10timmars upptid

Permalänk

Windows 7 64Bit Fryser sig efter 6-10timmars upptid

Hej.
Efter att ha installerat om windows 7 64bit så har jag börjat få random freezes (en till två gånger per dag ungefär 6-10 timmar efter att datorn startat).

Det börjar med att ljudet saktas ner och sedan kommer igång igen och då kan jag inte göra något på skärmen (helt fryst förutom ljudet), och ungefär 10-20sekunder senare försvinner ljudet och jag kan inte göra något annat än slå av och på strömmen igen och då fungerar det i några timmar till.

BIOSen är uppdaterad till version F9 (senaste) jag har även testat med att installera om alla drivrutiner.
Jag har testat köra Memtestx86 och den har passerat alla tester flera gånger.
Jag har också testat att byta antivirus från AVG Internet Security 2013 till Microsoft Security Essentials.

Jag börjar få slut på idéer och funderar på att installera om datorn igen men med tanke på att det kom när jag installerade om datorn så tror jag inte det hjälper.

Mina temperaturer ligger på ungefär:
GPU: 35C
Moderkort: 33C
CPU: 41C
Core: 28C
Nordbryggan: 39C
HDD1-4: 28-30C

Hårdvara:
Antec DF-85 Case
Corsair TX V2 750W PSU
AMD Phenom II X6 1090T Black Edition (turbo är på 3.6GHz)
Cooler Master V8 CPU Kylare
ASUS GTX560TI
Corsair XMS3 1866MHz 4GB Vengeance CL9 (4st stickor)
Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+
D-Link DWL-G510 Rev C (trådlöst kort)
Western Digital Green Drive 1500GB
Corsair SSD Force Series GT 120GB (windows 7 ligger på denna disk och även reserved partitionen)
Corsair SSD Force Series 60GB
Seagate Baracuda 500GB

EDIT: Nu har jag hittat var mitt problem var.
Jag hade tydligen inte tagit bort allt från AVG och det låg kvar så jag hade inte tagit bort AVG helt innan men nu när det är borta så har jag inte haft någon frys på ungefär en vecka.

Permalänk
Vila i frid

I 99 fall av 100 är det grafikdrivarna som bråkar om memtest har körts utan problem. Ditt DWL-G510 är ju inte heller världens modernaste WiFi och dess drivare har inte uppdaterats sedan 2009.

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

I 99 fall av 100 är det grafikdrivarna som bråkar om memtest har körts utan problem. Ditt DWL-G510 är ju inte heller världens modernaste WiFi och dess drivare har inte uppdaterats sedan 2009.

Nu har jag installerat om alla drivrutiner och uppdaterat dem till senaste versionerna, får se om datorn fryser sig igen om 6-10timmar.
Mitt WIFI kort har jag inte haft problem med innan så jag tvivlar på att det är det.
Tack för svaret.

Permalänk

Windows fryser sig ändå fast jag har rensat och installerat om alla drivrutinerna igen, så det måste vara något annat som strular.

Edit: Kommer antagligen få installera om hela datorn igen (drygt), Ska dock testa köra prime95 imorgon och se om det passerar utan fel också.

Permalänk

Prime95 går också igenom utan problem (gjorde ett test på ca 4 och en halv timme). jag har också försökt med att stänga av Turbo mode för processorn utan att det blir något resultat.

Jag har också märkt om jag gör för mycket när datorn precis har startat kan jag få till samma fenomen att ljudet saktas ner likadant som när den håller på att frysa.

Tex om jag startar firefox med flikar med en youtube film igång samt öppnar något spel som world of warcraft/League of Legends/Tribes Ascend osv. (räcker med att bara öppna launchern för spelen) så saktas ljudet ner i drygt 4-5sekunder.