Permalänk
Medlem

Nätaggsprobbs

Hmm.. Min burk har skffat sig en ful ovana. Den fungerar helt klanderfritt i de flesta fall men irriterar mig lite när man ska starta den. Problemet är nämligen att om jag stänger av dator normalt så går den inta att starta igen, såvida jag inte rycker ut kontakten i kanske 1 minut. Det händer inget, som om kontakten redan var ur... Inte så farligt problem (bara låta datorn stå på.. ) .... Men jag blir lite fundersam. Nån som vet vad det beror på ?

Visa signatur

| Just det. |
|#8792xx | "Är man dum i huvet får hela kroppen lida" |

Permalänk

har skrivit ett liknande inlägg om detta
har du nyligen installerat någon ny hårdvara ?
antagligen är det nätagget som inte klarar av att leverera den extra kraft som behövs vid uppstarten.. prova att dra ut lite prylar o starta då. ta tex ett imindre krävande graffekort eller dra ut cd-spelare o Hdd

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oC MasteR Jay
har skrivit ett liknande inlägg om detta
har du nyligen installerat någon ny hårdvara ?
antagligen är det nätagget som inte klarar av att leverera den extra kraft som behövs vid uppstarten.. prova att dra ut lite prylar o starta då. ta tex ett imindre krävande graffekort eller dra ut cd-spelare o Hdd

Det kunde man kanske kunna gissa sig till, men problemet uppstod först för 3 dagar sen och jag har inte installerat något nytt på ett halvår innan det... och det har fungerat felfritt till för 3 dar sen...
Mycket skumt system... Kanske nätagget som är påväg att rasa...

Visa signatur

| Just det. |
|#8792xx | "Är man dum i huvet får hela kroppen lida" |