Världens största spel?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Twister86:

Om varje block i Minecraft är 1x1x1 meter , och det tar 820 timmar och gå från ena sidan till andra genom alla blocks , och om varje fotsteg man tar är en meter , då är min fråga, skulle jag kunna gå jorden runt på 820 timmar? Svaret är nej , så hur kan minecraft vara 3 gånger större än jorden i ytan?

Och sen den sidan som nån länkade till , hur kan Burnout Paradise vara större än World of warcraft ? Den staden man kör i Burnout Paradise är knappast så stor som World of Warcraft...

Skrivet av Ozko:

Lite bristande logik i ditt påstående, du rör dig inte lika fort i verkliga livet som du gör i Minecraft. Man måste räkna hur många block i x tid ens karaktär färdas i och jämföra det med hur långt en människa går i x tid.

Skrivet av Minsc S2:

Twister86:

Dessutom rör man sig som Ozko skrev betydligt snabbare i Minecraft än vad man gör i verkliga livet.

Fortfarande något som inte stämmer med siffrorna tror jag...
Skulle det ta 820 timmar att längs x eller y-axeln ta sig över hela kartan och avståndet som nämnts är 60 000 000 block a 1 meter så skulle man behöva springa i ca 73 km/h (eller ca 20 m/s) i spelet för att hinna från ena sidan till andra på den tiden. Något säger mig att man inte rör sig över 20 block per sekund när man sprintar i spelet...
Vad jag ser enligt minecraft wiki sprintar karaktären i ca 20 km/h (eller ca 5 m/s). Så, antingen tar det ca 3-4 gånger längre att gå över hela kartan i x (eller y) led, eller så är världen inte så stor som 60 000km²

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Fortfarande något som inte stämmer med siffrorna tror jag...
Skulle det ta 820 timmar att längs x eller y-axeln ta sig över hela kartan och avståndet som nämnts är 60 000 000 block a 1 meter så skulle man behöva springa i ca 73 km/h (eller ca 20 m/s) i spelet för att hinna från ena sidan till andra på den tiden. Något säger mig att man inte rör sig över 20 block per sekund när man sprintar i spelet...
Vad jag ser enligt minecraft wiki sprintar karaktären i ca 20 km/h (eller ca 5 m/s). Så, antingen tar det ca 3-4 gånger längre att gå över hela kartan i x (eller y) led, eller så är världen inte så stor som 60 000km²

om avståndet är 60 000 000 meter dvs 60 000 km så är ytan om den är kvadratisk 36 000 000 km²

Permalänk
Medlem

EVE är klart störst, men sedan är det mycket tomrum. Annars är det Minecraft.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

En ännu dummare bild men ack så mycket bättre

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Whippoorwill:

om avståndet är 60 000 000 meter dvs 60 000 km så är ytan om den är kvadratisk 36 000 000 km²

Yes. Det var ju slarvigt av mig!

Ser nu också att det nämnts andra siffror i tråden än de jag räknade med. Orkar inte ta reda på vad som stämmer här. Det är oavsett en rätt stor värld ;).

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

om man ser till land ytan som man kan ta sig runt på/till/i, så måste nog min röst gå till just cause 2, världen är GIGANTISKT, tyckte spel som oblivion, GTA spelen och liknande var mäktigt stora, men de känns fjuppiga i jämförelse.
dock så är just cause 2 inte det största då det gäller saker att kunna göra.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Mer intressant är spelet som har mest varierat innehåll. Nån som har något tips där?

Visa signatur
Permalänk

Far Cry 2 och 3 är riktigt stora. 2:an motsvarar 50 kvadratkilometer, och 3:an har jag för mig sägs vara betydligt mycket större.

Permalänk
Medlem

Var det inte i minecraft beta som världen hade en gräns..? Har för mig att dom tog bort den, men min röst landar iallafall på just cause 2

När jag spelade så visste jag inte att man kunde uppgradera fordonen förrens jag hade spelat klart, så jag drog så mycket upgrades som möjligt på flygplanet och det dröjde ju ändå typ 15min att åka across the map
Rätt detaljerad karta endå jämfört med tex armas "chernarus" som också är rätt stor

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

The elder scrolls världarna är riktigt stora

Permalänk
Medlem

WWII Online- Battleground Europe

Skrivet av wikipedia:

Gameplay takes place in a single game world, which is a 1/2 scale map of Western Europe. It is the largest MMOG game world map, at over 350,000 km2

Jobbigt när man spawnar i Frankrike och striderna är i Tyskland

Permalänk
Medlem

Mycket prat om Minecraft här inne, slänger in en liten länk till en riktigt cool sida, samt att man får en lite uppfattning om hur stort minecraft är.

Tips, zooma ut en bit

http://www.htwins.net/scale2/index.html

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem

om man läser på Everquest Next så står det

Citat:

EverQuest Next would be the "world's largest sandbox"

inte helt säker på vad det innebär.. men kommer antagligen bli väldigt stort

2013 är det enda release date jag har sett. så antar att det släpps i år.

Permalänk
Medlem

Om vi räknar på att EVE Online-världen är en perfekt sfär, med en radie på cirka 57,5 ljusår, så blir den totala volymen strax under 800,000 kubikljusår. Eller med lite smidigare enhet, ~6,74*10^44 km³. Tur att det finns warp gates.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Skrivet av VivoVivo123:

Far Cry 2 och 3 är riktigt stora. 2:an motsvarar 50 kvadratkilometer, och 3:an har jag för mig sägs vara betydligt mycket större.

Har lirat klart Far Cry 3; två öar som jag själv inte tycker är allt för stora.
Man springer lätt strand till strand på 10 minuter på den största ön.

Visa signatur

CPU: i5 3570K [Antec 620 V4]| GPU: MSI GTX 770 4GB OC TwinFrozr | MOBO: Gigabyte GA-Z77M-D3H |
PSU: be quite! L8 630W | RAM: Corsair Vengenace Quad 4x4Gb @ 1600Mhz | HDD: WD CG 2TB @ 5400RPM | SSD: Corsair Force 3 F120 120GB | LÅDA: FD Define Mini | SKÄRM: Dell S2340L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristerj:

Mycket prat om Minecraft här inne, slänger in en liten länk till en riktigt cool sida, samt att man får en lite uppfattning om hur stort minecraft är.

Tips, zooma ut en bit

Riktigt cool. Väntade på att "yo mama" skulle komma nånstans i närheten av Jupiter eller så men blev besviken

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Riktigt cool. Väntade på att "yo mama" skulle komma nånstans i närheten av Jupiter eller så men blev besviken

Hahahaha.... det vore helt suveränt
Men jag gillar sidan, enkel men ändå riktigt snyggt gjort på något sätt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristerj:

Tips, zooma ut en bit

Oj vad jag känner mig liten, obetydligt, och lite ledsen med en gång.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristerj:

Tips, zooma ut en bit

Den här är också bra för att få lite perspektiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Den här är också bra för att få lite perspektiv.

http://www.youtube.com/watch?v=HEheh1BH34Q

Dold text

Den hade väldigt lite med spel att göra.

OnT: Hur står sig till exempel Entropia Universe i jämförelse med andra stora spel?

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Oj vad jag känner mig liten, obetydligt, och lite ledsen med en gång.

Hahaha..... jepp kan ju få vem som helst att få mindrevärdskomplex
Tips 2, zooma in och inte ut, nu kommer du känna dig riktigt stooor

Visa signatur