Permalänk
Medlem

Göra egen LED belysning med switch

Tjenare!

Jag hade velat gjort en egen LED belysning jag kan sätta i chassit runt sidan och har googlat runt men hittar inte direkt något.
Jag undrar simpelt om det är någon som vet vad som behövs, förutom en lödpenna och dioder och samt en guide, om någon vet en sådan.

Mvh!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av stylarn:

Tjenare!

Jag hade velat gjort en egen LED belysning jag kan sätta i chassit runt sidan och har googlat runt men hittar inte direkt något.
Jag undrar simpelt om det är någon som vet vad som behövs, förutom en lödpenna och dioder och samt en guide, om någon vet en sådan.

Mvh!

Lödkolv, lödtenn, kopplingstråd, LED-lampor (doh!), en bunte strömbegränsningsmotstånd (som du dimensionerar när du har specarna för de LED:s du ska stoppa i), brytare, och eventuellt ett kontaktdon att koppla in dina slingor till strömkällan med.

Någon guide behöver du knappast. Vet du vad du ska ha för LED:s, och vilken spänning du ska koppla in dem på, kan jag valla dig genom det hela om du citerar inlägget så jag vet att du svarat

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stylarn:

Tjenare!

Jag hade velat gjort en egen LED belysning jag kan sätta i chassit runt sidan och har googlat runt men hittar inte direkt något.
Jag undrar simpelt om det är någon som vet vad som behövs, förutom en lödpenna och dioder och samt en guide, om någon vet en sådan.

Mvh!

Kika lite här, lycka till

http://lysdioder.nu/index.php/att-koppla-lysdioder/
http://ledcalc.com/

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Lödkolv, lödtenn, kopplingstråd, LED-lampor (doh!), en bunte strömbegränsningsmotstånd (som du dimensionerar när du har specarna för de LED:s du ska stoppa i), brytare, och eventuellt ett kontaktdon att koppla in dina slingor till strömkällan med.

Någon guide behöver du knappast. Vet du vad du ska ha för LED:s, och vilken spänning du ska koppla in dem på, kan jag valla dig genom det hela om du citerar inlägget så jag vet att du svarat

Haha, jag har aldrig hållt på med detta förut. Löda har jag gjort, men att hålla på med El har jag ingen aning om.
Jag har inget material här hemma heller, förutom Lödpenna och tenn. Tack för erbjudandet. Slänger iväg ett PM när jag väl satt igång

Tackar! Få glo in på det lite mer

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop