Permalänk
Medlem

Balanserat köp?

Hallå allesammans!

Jag hade tänkt att köpa en ny dator, eller moderkortet samt processor är 3 månader gamla (begagnade).
CPUn och moderkortet får jag får ett väldigt bra pris, därför tänkte jag köpa dem.

Jag undrar här, är detta köp balanserat och kommer det fungera bra i spel som BF3, CoD Black ops 2 och WoW?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3236135/nydator

Jag har en extra 250Gb HDD här hemma, så lagring är inget problem.
Processorn presterar "inte så bra" i stock-klockningen så jag kan alltid överklocka den då resten av systemet inte drar så mycket.

Men vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 LE REV B3 PSU: Corsair CX 600W V2 80+ CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz GPU: MSI GeForce GTX 560 Ti 1024MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENEGEANCE BLUE HDD: 1TB Western Digital Caviar Black OS: Windows 7 Home Premium 64 bit

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av fl0wztar:

Grejen är ju att jag inte köper moderkortet och processorn från Inet.se, dom köper jag begagnat för 900kr.
Kundvagnen var bara till för att visa hur hela datorn var och hur delarna skulle fungera tillsammans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Byt minnen till dessa http://www.inet.se/produkt/5315300/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-1...
Annars bra delar. Lite snål HDD bara.

Mjo, hade gärna haft en 500Gb istället för två 250Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bgHunter:

Mjo, hade gärna haft en 500Gb istället för två 250Gb

Det tar slut fort. Inte för mig kanske, men jag är lite knäpp också. (Har runt 10 TB disk.) Det bara blev så att man köpte en ny disk ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Det tar slut fort. Inte för mig kanske, men jag är lite knäpp också. (Har runt 10 TB disk.) Det bara blev så att man köpte en ny disk ibland.

Jag har haft min 250Gb-disk ett bra tag nu, har fortfarande 50Gb ledigt och jag känner inte att jag kommer lagra mycket mer på den.
Men det är inte helt fel att skaffa en till disk