Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2005

Fallout 4

Då arbetet med Skyrim nu officiellt är avslutat kan jag inte tänka mig annat än att det är dags för Fallout 4.

Vad vet vi så långt? Vad finns det för önskemål? Rykten?

Jag vet att om utvecklarna inte gör bort sig och de tidigare spelen är något att gå på, så kommer jag lägga 400-500 timmar på det här spelet.

#fallout

NES.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2012

Har det inte varit något rykte om att folk från bethesda varit och fotat i boston?
så det får en ju att fundera om nästa fallout utspelar sig där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Jul 2003

Bra intiativ att starta tråden, läste själv på IGN förut att Skyrim var avslutat och det är ju inte så långt undan att tankarna går åt detta håll.

Ser hemskt mycket framemot en 4a i serien och det är ett givet köp. Bara att hoppas det kommer till hösten när man ändå håller sig inne och inte sommaren så man inte blir ännu blekare o fetare

Intel Core i5-3570K | Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 16GB | Intel SSD 330 Series 60GB, Seagate Barracuda Green 2TB | MSI Z77A-G43 | Fractal Design R4 White | Silver Power SP-SS850 850W | Corsair H80i | Dell U2414H | QPAD 5K Pro | Qpad QH-90 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av waterslidehero:

Har det inte varit något rykte om att folk från bethesda varit och fotat i boston?

Ok, konstigt att det skulle vara i just boston de fotade :/

hursom, undrar hur FO4 blir, och undrar om det kommer använda Id tech 5...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av azmodan:

Bra intiativ att starta tråden, läste själv på IGN förut att Skyrim var avslutat och det är ju inte så långt undan att tankarna går åt detta håll.

Ser hemskt mycket framemot en 4a i serien och det är ett givet köp. Bara att hoppas det kommer till hösten när man ändå håller sig inne och inte sommaren så man inte blir ännu blekare o fetare

Till hösten? Så snart?
Tror ni dom suttit och smygprogramerat på detta och kan lasta över mer folk för att få ut det innan 2014?

Ser i vilket fall som hellst fram emot detta.

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009

Skulle varit kul om de gick tillbaks till rötterna istället för hur trean och new vegas blev, men det lär ju aldrig hända tyvärr.

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Mensträsk
Registrerad
Jan 2013

Jag la 10 timmar på Fallout 3 och ca 150 timmar på New Vegas. Bethesda slaktar Fallout IP:n och vet fan inte vad dom håller på med.

Jag har alltså inget som helst förtroende för Bethesda när det gäller Fallout 4.

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nässjö
Registrerad
Jun 2010

Så länge de samarbetar med Steam så det blir lättare med moddar osv är jag nöjd. Äger FO 3 och new vegas men pallar inte modda dem, har inte heller tid för det och i orginalen ser allt ut som köttbullar i brunsås från IKEA...

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Någon stad i sverige
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Luminous:

Ok, konstigt att det skulle vara i just boston de fotade :/

hursom, undrar hur FO4 blir, och undrar om det kommer använda Id tech 5...

Blir nog en uppdaterad version av "Gamebryo" Id Tech 5 vart ju ingen höjdare heller för den delen

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005

Jag kom in ny i Fallout-serien iom släppet av Fallout 3 och älskade det direkt ...
Frågan är: Vad har jag missat? Märker att det är många fans av tidigare Fallout som inte gillar 3:an. Är det verkligen så illa eller är det bara nostalgins fula tryne som visar sig?
Får fortfarande ont i magen när jag tänker på Bethesda-kontoret i Fallout 3.. hemsökt. Läskigt.

Skulle väl vara skoj med mer utbyggt "DIY" i Fallout 4. Modda ihop egna grejer. Fordon kanske skulle vara lattjo att lägga till också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Terra
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av DunderKlumpen:

Skulle varit kul om de gick tillbaks till rötterna istället för hur trean och new vegas blev, men det lär ju aldrig hända tyvärr.

Skulle varit underbart men det kan vi nog drömma om...

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 + 2 x Scythe GT 1850rpm | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW | Sony 46" LCD Full HD | HTC Vive ]
[ Huawei P20 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Nov 2012

Det fanns inget bättre än att spela 1an och 2an med lägsta intelligens. Konversationerna var så episka.

Dator: GPU ASUS Radeon R9 290 DC2 | CPU FX-8320 3.5GHz | MOBO Gigabyte GA-970A-UD3P | RAM Corsair Vengeance 8GB CL9 1600MHz | PSU Corsair CX 750M 80+ Bronze Modulär | SSD Samsung Basic 840-Series 120gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Kenta777:

Skulle väl vara skoj med mer utbyggt "DIY" i Fallout 4. Modda ihop egna grejer. Fordon kanske skulle vara lattjo att lägga till också.

Det lätt som en god ide.
Skulle vara grymt kul ifall man kunde få leta delar och sedan reparera bilar/motorcyklar eller kanske till och med bygga något eget.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

Hoppas hoppas de släpper ett nytt fallout

Skickades från m.sweclockers.com

Survival of Earthquake skåne 2008

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Aug 2011

Älskar Fallout 3, helt klart bland mina top 5 genom alla tider. Dock tycker jag det känns lite svårt att gå tillbaka till efter man har vant sig vid deras senare landvinningar i Skyrim (tungt moddat så klart)... Fallout 4 blir spännande att se (om det nu är det dom jobbar med).

Har dock aldrig förmått mig att spela New Vegas trots att jag äger det sen ett år tillbaka...

Case: Fractal Design Arc MoBo: Asus SaberTooth P67 B3 CPU: Intel Core i5 2500k @4.5 GHz Cooler: Noctua NH-D14 GFX: Asus Geforce GTX 690 RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz SSD: Intel 320 series 160GB HDD: WD Caviar Green 2 TB PSU: Corsair TXV2 650W Monitor: LG IPS231P Accessories: Steelseries Sensei ¤ MS Sidewinder X4 ¤ Steelseries Siberia V2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Jul 2003
Skrivet av Holic:

Till hösten? Så snart?
Tror ni dom suttit och smygprogramerat på detta och kan lasta över mer folk för att få ut det innan 2014?

Ser i vilket fall som hellst fram emot detta.

Misstänker starkt att det är "tjuvstartat" på iaf, nu är jag ju dessvärre ingen guru inom ämnet men det var ju trots allt ett bra tag sen New Vegas kom ut och att först nu dra igång med en uppföljare känns...oplanerat Hoppas o tror det kommer ett tillskott till serien i år iaf

Intel Core i5-3570K | Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 16GB | Intel SSD 330 Series 60GB, Seagate Barracuda Green 2TB | MSI Z77A-G43 | Fractal Design R4 White | Silver Power SP-SS850 850W | Corsair H80i | Dell U2414H | QPAD 5K Pro | Qpad QH-90 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Okt 2012

Fallout 3 är nog ett av mina favoritspel genom tiderna. Hoppas Bethesta lyckas återskapa samma känsla igen. Tyckte att New Vegas var lite meh...

Fractal Design Define C | Asus Maximus VI Hero | Intel Core I7 4770K | Asus GTX 1080 Strix | Corsair Vengeance LP 32GB | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Evo 1TB | WD Green 2TB x 2 | Noctua NH-U14S | ASUS PG278QR | Ducky One TKL RGB | Logitech G403 | Sennheiser HD 650 | Objective2+Odac | Røde NT-USB + Røde PSA1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tanzcentrum, Stuttgart
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av DunderKlumpen:

Då är det Wasteland 2 som gäller! Jäklar vad jag längtar!

http://wasteland.inxile-entertainment.com/

Das Haus, det bästa inom House.

| ASRock X370 Gaming Pro Fatal1ty | Ryzen 1700@4Ghz | 32GB DDR4 3200 CL14 | MSI 1080ti Gaming X | Samsung 960 Pro 1tb M.2 SSD | Dell UP3017 2560x1600 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lerum
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av kokkojambo:

Har du förbokat? Undrar nämligen när open beta startar. Sjukt sugen på det!

Självutnämnd proffsfilosof och hårdvaruguru.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av Kenta777:

Jag kom in ny i Fallout-serien iom släppet av Fallout 3 och älskade det direkt ...
Frågan är: Vad har jag missat? Märker att det är många fans av tidigare Fallout som inte gillar 3:an. Är det verkligen så illa eller är det bara nostalgins fula tryne som visar sig?

Falout 2 brukar av många anses vara ett av de absolut bästa spelen någonsin, så bara nostalgi handlar det inte om. Visst, det handlar till viss del om nostalgi (tror få skulle "klara av" det isometriska perspektivet och de relativt sega striderna idag), men i grund och botten var de två första Fallout-spelen extremt bra sett till story, setting, spelglädje och humor.

Det jag tror många ogillade med Fallout 3 var att det blev ett RPG-FPS på samma sätt som TES-serien istället för det mer klassiska rollspelsstuket med turbaserade rundor i ettan och tvåan. Det var även lite mer "familjevänligt" på så sätt att det till vissa delar kändes censurerat jämfört med de äldre. Men visst, Fallout 3 är ett bra spel så jag förstår inte de som totalsågade det, New Vegas kändes mer som de äldre spelen dock och var i mitt tycke betydligt bättre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2007

Hört rykten om att det skulle utspela sig i San Francisco

Intel Pentium Gold 4415U @2.3ghz | 8gb 2133mhz DDR4 | Intel HD Graphics 610 | Sandisk 128gb M.2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Antor:

Jo det låter som det klassiska tankarna. Hoppas bara inte att man gör en fps av nästa Fallout.. jag gillar turbaserat stridssystem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tanzcentrum, Stuttgart
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av Maskrosbarnet:

Har du förbokat? Undrar nämligen när open beta startar. Sjukt sugen på det!

Ja, jag bidrog med tillräckligt för att få beta access när det är dags.
De där killarna VET hur ett bra RPG görs. När jag ser och hör på intervjuer med utvecklarna, så är det nästan som att de läser ens tankar.
Sen har de ju ett väldigt bra "track record" när det gäller denna typ av spel.

Das Haus, det bästa inom House.

| ASRock X370 Gaming Pro Fatal1ty | Ryzen 1700@4Ghz | 32GB DDR4 3200 CL14 | MSI 1080ti Gaming X | Samsung 960 Pro 1tb M.2 SSD | Dell UP3017 2560x1600 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Jag gillar alla Fallout-spelen lika mycket, så jag är inget annat än taggad om det skall komma ett Fallout 4

Du har redan tackat ja!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stugan
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Kenta777:

Får fortfarande ont i magen när jag tänker på Bethesda-kontoret i Fallout 3.. hemsökt. Läskigt.

Tempot, npc-erna, karaktärerna och handlingen var unikt i Fallout 1&2. Många saker var faktiskt bättre där än i 3-an, till exempel att du kunde uppgradera dina vapen "laser sniper rifle" i new reno vill jag minnas och att du kunde köpa en egen bil sedan småsaker som att gå boxningsmatcher, fightingmatcher, hela brotherhood of steele som är borta ur Fallout 3 där du kunde uppgradera dig själv med inplantat och operera dig till en cyborg mer eller mindre. Kändes som att det fanns mer att göra i 2-an än i 3-an i vissa aspekter.

Personligen gillade jag Fallout 3 och har spelat igenom det många gånger.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av Kenta777:

Du har missat två av de bästa spelen någonsin!

Jag startar fortfarande upp och spelar spelen ibland (brukar bli en genomspelning om året), så nej det är inte bara nostalgi. Det kommer jag antagligen aldrig göra igen med varken trean eller new vegas.

Skrivet av kokkojambo:

Jao, fast det känns inte riktigt samma ändå... Men jag håller tummarna.

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Aug 2001
Skrivet av waterslidehero:

Spelet börjar med en rad terrorist-bombningar vid ett marathonlopp...

Dator, en till dator, en bärbar dator, en till bärbar dator, en platta - fast den är en dator, o.s.v.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Tarasus:

Eller på en postapokalyptisk Koreahalvö...

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Aug 2001
Skrivet av Shudnawz:

Eller på en postapokalyptisk Koreahalvö...

Vad har det med Boston att göra?!:-)

Dator, en till dator, en bärbar dator, en till bärbar dator, en platta - fast den är en dator, o.s.v.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lerum
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Tarasus:

OT: Hm, too soon?

OnT: Hade vart riktigt ballt å kämpa mot mutanter och raiders i New York!

Självutnämnd proffsfilosof och hårdvaruguru.