Var hittar man äldre datorer? (x86)

Permalänk

Angående soptippen, vad är det för småaktiga paragrafryttare ni har där ni bor? Här frågar man och i 99 fall av 100 så är det bara att ta hem grejorna. Nu är det en liten håla iofs.

Permalänk

Soptunnor?
Har plockat med mig (med lov) 5st laptop 10 desktop (dom som man ofta ställde kärmen på) från div företag jag varit på.
266MHz är den "snabbaste" av dom.
Sitter just nu på en för ny dator, köpt någon månad sedan, bränd moderkort, övriga delar fungerar dock.

Glada att bli av med skiten säger dom, slipper betala återvinning också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Skrivet av Diversion:

Angående soptippen, vad är det för småaktiga paragrafryttare ni har där ni bor? Här frågar man och i 99 fall av 100 så är det bara att ta hem grejorna. Nu är det en liten håla iofs.

Yep, tvungen att skriva om det.
Det kostar rätt så mycket för kommunen att återvinna el skrot som datorer och tv, så jo har man tur så får man med sig datorer från soptippen.
Visst "lagen" säger annat, bara fråga först.. Värsta man får är ett nej.
Allt annat är stöld.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av akirasugoineko:

Sjukt irriterande att det inte är lagligt att ta saker ifrån soptippen. Jag har sett massa fina saker där men blivit rejält utskälld när dom ser mig snoka runt där Varför kan dom inte bara låta mig ta en eller två datorer. Vad gör det?

För fan! Du lever i ett slit och släng samhälle, du förstår väl att du inte kan ÅTERANVÄNDA saker eller? Jösses folk idag alltså.

( Sarkasm )

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Vi får dra ihop några grabbar och göra en "heist" mot en sopstation

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HP Elitebook 2570p Windows XP
HP Elitebook 2560p Windows vista
HP Elitebook 820 G3 Windows 7 - I5 Skylake

Permalänk

Jag har hittat massor med P2 och P3 datorer utanför folkuniversitetet vid observatorielunden Ibland hittar man datorer på gatan.

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Sugen på att hitta någon form av 286/386/486, det jag är ute efter är en 486dx2 men något liknande hade varit sjukt kul också!

Kollat runt på ebay men hittat väldigt lite, än mindre som fraktas till Sverige. Blocket hade nada idag.

Inte såpass entusiastisk att jag vill betala tusenlappar för det. Så var hittar man sådant här?

Jag orkar inte läsa igenom alla inlägg så sorry om någon annan redan nämnt detta. Men skolor kan ha såna gamla grejer liggandes. Jag var med och kastade ca 20st 486or som en skola i Stockholm hade liggandes i källaren.

Permalänk
Medlem

Det finns även en Victor V386M på Tradera (Uddevalla) just nu, utropspris 10 kr inkl. bildskärm och tangentbord, dock bara 3,5" diskettstation. Av säljarens beskrivning låter det som CMOS-inställningarna (fanns det sådana?) är slut och datorn inte startar, men med lite tur är det lätt åtgärdat.

Permalänk
Avstängd

I Piteå finns det iallafall reprisen som handskas med gamla datordelar. Jobbade en sommar med att plocka ihop datordelar på deras "avdelning" (Var typ en skrubb) och sälja för typ 20-50:- per dator. Det nyaste var en Pentium 4 som man hade problem att hitta DDR2 minnen till.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag har någon/några? fullt fungerande 286/386/486:or som jag skänker bort ifall du hämtar dem. Är i norra Stockholm.
Hör av dig till mailadress gm@blixtmail.se

Permalänk
Medlem

Jag har en gammal dammsammlare nere i källaren som är från Windows 95 tiden, var engång i tiden vit men är mera beige nu.
Tror den ska fungera.

Visa signatur

[CENTER]Chassi: Corsair 900D CPU: i5 3570k @ 4.5GHz MB: Z77 Extreme4 GPU: EVGA GTX680 SC Kylning: NexXxos UT60 480mm D5 pump
Mus & TB Corsair K60 / M95 |