"Surrande krasch" under multiplayer i BF3

Permalänk
Medlem

"Surrande krasch" under multiplayer i BF3

Tjenare!

Jag har nyligen upplevt ett problem med att spela Battlefield 3. Det har fungerat alldeles utmärkt tills någon månad sedan då spelet helt plötsligt frös och ett högt surrande ljud lät från mina högtalare. Jag kan inte "alt-tabba", "crl-ald-del:a" det heller utan måste helt enkelt starta om datorn manuellt.
Något som jag har läst om i några andra trådar är att det kan ha något att göra med realtek ljud och eftersom jag nyligen också inskaffa ett Xonar Phoebus (ROG) ljudkort som fungerar perfekt så börjar jag misstänka att det kan ha något med det att göra men jag vill inte koppla ur det för att kolla innan jag har hört med andra så att jag inte behöver göra något i onödan om svaret finns här.

Hoppas någon kan besvara denna skumma kraschen så jag kan återgå till att lira lite BF3!
Tack på förhand!
M.V.H. Axel

Permalänk
Medlem

Har varit med om liknande.Tanka ned alla senaste drivare till ljudkortet och grafikkortet. Funkar det inte efter det så prova installera om BF3

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Har varit med om liknande.Tanka ned alla senaste drivare till ljudkortet och grafikkortet. Funkar det inte efter det så prova installera om BF3

Jag gjorde en total dator återställning och installerade samma grafik drivrutin (som jag också hade innan, då problemet uppstod) men jag har nu inte drivrutinen till ljudkortet installerat utan har standard windows high defention sound. Detta gör att jag kan spela BF3 hur länge som helst utan att det kraschar. Jag vill såklart helst kunna använda mitt ljudkort när jag spelar BF3.

Jag ska se om det finns några nya uppdateringar till ljudkortet, tack för tipset!