Nya HP Microserver Gen8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kallhäll
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Calby:

Släng upp Seafile!

Skickades från m.sweclockers.com

Men är denna bara att ladda upp på serven och köra eller måste man installera den i något OS för att det ska rulla? Verkar även kosta vilket jag inte riktigt hade tänkt mig. Ska inte vara en ersättare till smugmug utan mer ett komplement.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Perrablerra:

Men är denna bara att ladda upp på serven och köra eller måste man installera den i något OS för att det ska rulla? Verkar även kosta vilket jag inte riktigt hade tänkt mig. Ska inte vara en ersättare till smugmug utan mer ett komplement.

Seafile är gratis.

Du får installera de i tex Ubuntu och köra de i en VM..

Visit NohaTech to read guides and news regarding server softwares like NGINX, SSMTP, Seafile, Wordpress, Server and Network security, Calibration, MariaDB and much more.
Visit https://nohatech.se for more information.

Supermicro X9SCI-LN4F | Xeon E3-1270v2 | 32GB RAM | LSI 9211-8i (IT) | Windows Server 2016 Hyper-V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kallhäll
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Calby:

Seafile är gratis.

Du får installera de i tex Ubuntu och köra de i en VM..

Aha. Ja isf ska jag försöka. Tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Perrablerra:

Aha. Ja isf ska jag försöka. Tack

Har en komplett guide på NohaTech.se

Bara att söka på seafile

Visit NohaTech to read guides and news regarding server softwares like NGINX, SSMTP, Seafile, Wordpress, Server and Network security, Calibration, MariaDB and much more.

Supermicro X9SCI-LN4F | Xeon E3-1270v2 | 32GB RAM | LSI 9211-8i (IT) | Windows Server 2016 Hyper-V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hyperterminal
Registrerad
Sep 2008

Nu har jag inte letat uppdateringar på min Gen8 på ett tag, och nu när jag väl ska kolla ha jag helt glömt bort hur man enklast kollar efter uppdateringar? Jag har tagit ner SUM 8 (Smart update manager), och startar .bat-filen på servern men när jag väljer Interactive mode så under localhost guided update så får jag Inventory of baseline, failed to add baseline C:\Users\Administrator\Downloads\sum800\Sum - is an invalid loacation. The selected location must have one or more components

Någon som kan förklara hur man enklast uppdaterar ev. mjukvara i servern?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Har fått möjlighet att köpa en Intel 600p M.2 SSD 1TB billigt, skulle det funka att använda den i min Gen 8 med ett sånt här kort? https://www.inet.se/produkt/5406030/adapter-delock-pcie-m-2-p...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lindås
Registrerad
Okt 2005

@Zormac: Ja det skulle jag tro, jag har en samsung nvme i en liknande adapter i en av mina servrar och esxi plockar upp kortet utan problem.

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lindås
Registrerad
Okt 2005

@56KV90: Om du har en FTP eller dylikt som jag kan ladda upp en iso på så är det absolut det enklaste sättet att uppdatera en HP-server

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av 56KV90:

Nu har jag inte letat uppdateringar på min Gen8 på ett tag, och nu när jag väl ska kolla ha jag helt glömt bort hur man enklast kollar efter uppdateringar? Jag har tagit ner SUM 8 (Smart update manager), och startar .bat-filen på servern men när jag väljer Interactive mode så under localhost guided update så får jag Inventory of baseline, failed to add baseline C:\Users\Administrator\Downloads\sum800\Sum - is an invalid loacation. The selected location must have one or more components

Någon som kan förklara hur man enklast uppdaterar ev. mjukvara i servern?

Du måste köra det som administrator

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2017

Ny iLO, version 2.55(a) - 5:e Februari 2018

https://support.hpe.com/hpsc/swd/public/detail?swItemId=MTX-6325ea9b58fd4191abac45a154

This version adds support for the following features and enhancements:

* The Self-signed SSL certificate can now be regenerated.
* New iLO RESTful API command to allow an auxiliary power cycle of the server on the next host power down.
* Added THERM_TRIP events, OS_STOP_SHUTDOWN, OS_NMI, ACPI, PCI-E Bus Error and CPU error logs to the SEL.
* Added OEM type SEL event with IML info on critical events.
* Improved reliability of Embedded Media attach and diagnostics.