noob/data frågor om diablo 2

Permalänk
Medlem

noob/data frågor om diablo 2

hejsan, har klarat av diablo 3 så nu tänkte jag att det är d2 som återstår. jag hade en jävlans problem med att få igång det hela. man till slut fick jag, genom att högerklicka på genvägen och skriva " -w" i slutet på mål, fixade även data exeveringskydd eller hur det nu stavas. undrar om jag kan förstora diablo 2 då jag spelar i ett litet fönster? finns det andra sätt att fixa det?
kan bli lite jobbigt att spela med liten skärm med det går, skulle dock uppskatta om det fanns andra sätt att fixa d2.
om jag försöker köra d2 utan att göra något så får jag unhandled exception.

och nu till noob frågorna.

jag vill klara ut hela spelet, inklusive expantionen. har installerat all. men hur fungerar expantionen? måste jag klara ut spelet innan jag kan köra den? eller måste jag bocka av något så att jag kan köra orginalet först och sedan expantionen`? måste jag göra en ny gubbe om jag ska köra expantionen eller behåller jag samma gubbe?

har windows 7.

Visa signatur

GPU: asus gtx 670 4gb (överklockad) CPU: intel i3470 PSU Cooler Master GX 650W Moder Teresa MSI B75MA-P45

Permalänk
Medlem

Har samma problem som du och inte löst det... expansionen är bara ny act typ och någon ny karaktär har jag för mig så du kör på från start med den gubben du vill spela med

Permalänk
Inaktiv

Prövat att köra i kompabilitetsläge?

För övrigt, har du klarat D3 på softcore så återstår hardcore.

Permalänk
Medlem

När du skapar en ny karaktär så kan du välja om den ska vara expansion eller ej.

En expansionskaraktär kan spela fem akter på tre svårighetsnivåer , en icke expansion även kallad classic kan spela dom fyra första akterna på tre svårighetsnivåer.

Förutom att det finns en akt till per svårighetsnivå så tillkommer även en hel hoper saker , samt att både expansion och classic finns som ladder och non ladder där det också finns smärre skillnader.

Jag rekommenderar nedanstående länkar för vidare fördjupning.

http://diablo.incgamers.com/forums/forum.php
http://classic.battle.net/diablo2exp/

Edit: Har du installerat från skiva ? i.s.f. rekommenderar jag att du registrerar din nyckel och laddar ner en digital kopia från Blizzard.

Edit2: Du kan konvertera en classic gubbe till expansion men inte tvärtom.

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Al3xswe:

Har samma problem som du och inte löst det... expansionen är bara ny act typ och någon ny karaktär har jag för mig så du kör på från start med den gubben du vill spela med

en kille fick hjälpa mig, om du högerklickar på genvägen som du har på skrivbordet och klickar på egenskaper så finns det en rad som heter mål. på slutet ska du skriva" -w" men mellanslag, så ska du se att det funkar. men då kommer du att spela på en liten ruta... men funkar om man bara vill dryga igenom spelet

Visa signatur

GPU: asus gtx 670 4gb (överklockad) CPU: intel i3470 PSU Cooler Master GX 650W Moder Teresa MSI B75MA-P45

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Prövat att köra i kompabilitetsläge?

För övrigt, har du klarat D3 på softcore så återstår hardcore.

nja... klarade d3 på inferno soft, så är nöjd

har testat alla kompativa lägen, spelar ingen roll... däremot så funkar warcraft 3 nästintill endast som xp sp3

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

När du skapar en ny karaktär så kan du välja om den ska vara expansion eller ej.

En expansionskaraktär kan spela fem akter på tre svårighetsnivåer , en icke expansion även kallad classic kan spela dom fyra första akterna på tre svårighetsnivåer.

Förutom att det finns en akt till per svårighetsnivå så tillkommer även en hel hoper saker , samt att både expansion och classic finns som ladder och non ladder där det också finns smärre skillnader.

Jag rekommenderar nedanstående länkar för vidare fördjupning.

http://diablo.incgamers.com/forums/forum.php
http://classic.battle.net/diablo2exp/

Edit: Har du installerat från skiva ? i.s.f. rekommenderar jag att du registrerar din nyckel och laddar ner en digital kopia från Blizzard.

Edit2: Du kan konvertera en classic gubbe till expansion men inte tvärtom.

har skrivit in cd key i blizzar och fixat det därifrån. men tack för förklarningen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Al3xswe:

Nej, det är nya klasser och nya items också.

Men man kan välja om man vill ha med expasiongrejerna eller ej.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbitch:

en kille fick hjälpa mig, om du högerklickar på genvägen som du har på skrivbordet och klickar på egenskaper så finns det en rad som heter mål. på slutet ska du skriva" -w" men mellanslag, så ska du se att det funkar. men då kommer du att spela på en liten ruta... men funkar om man bara vill dryga igenom spelet

Vill inte spela på liten ruta det är drygt xD

Permalänk

Skumt. Både wc3 och diablo 2 funkar utmärkt på min windows 7 dator utan kompabilitetslägen. Testat att patcha manuellt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Diablo 2 och Diablo 2 LoD finns som digital download nuförtiden. Ska funka på Windows 2000, Windows XP och Windows Vista. Så det lär ju funka på Windows 7 med.

Visa signatur

Dator: (Kommer senare)

Permalänk
Medlem

PlugY är en käck mod om man kör single player i alla fall.
http://plugy.free.fr/en/index.html

Gör bl.a. så du får större inventory (10*10 rutor) , och kan speca om när som helst om du vill.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbitch:

hejsan, har klarat av diablo 3 så nu tänkte jag att det är d2 som återstår. jag hade en jävlans problem med att få igång det hela. man till slut fick jag, genom att högerklicka på genvägen och skriva " -w" i slutet på mål, fixade även data exeveringskydd eller hur det nu stavas. undrar om jag kan förstora diablo 2 då jag spelar i ett litet fönster? finns det andra sätt att fixa det?
kan bli lite jobbigt att spela med liten skärm med det går, skulle dock uppskatta om det fanns andra sätt att fixa d2.
om jag försöker köra d2 utan att göra något så får jag unhandled exception.

och nu till noob frågorna.

jag vill klara ut hela spelet, inklusive expantionen. har installerat all. men hur fungerar expantionen? måste jag klara ut spelet innan jag kan köra den? eller måste jag bocka av något så att jag kan köra orginalet först och sedan expantionen`? måste jag göra en ny gubbe om jag ska köra expantionen eller behåller jag samma gubbe?

har windows 7.

-w i mål rutan står för "windowed" så det är inte konstigt att du kör i liten skärm. Testa istället kompabilitetsläge.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Spelade i fullscreen förra sommaren (såg förjävligt ut, kanske för bra skärm? ;), hur kommer det sig att det inte fungerar för folk nu? Win8 eller?

Spelade för någon dag sen men kör -w sedan flera år tillbaka pga flera skärmar osv.
Tänker dock låta minnen vara minnen och inte spela det nå mer, blir mest störd på upplösningen (har spelat med moddat client och 2560x1440, var inte samma känsla )

Expansionen gör ganska stor skillnad på hela spelet, men det du söker är nog att den lägger in en 5e act (som folk redan sagt).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.