Permalänk
Medlem

Logitech tangentbord till iPad lagt av

Hej!
För cirka ett år sedan så köpte jag ett tangentbordsfodral till min iPad 3, närmare bestämt ett Solar Keyboard Folio. Funkat skitbra, tills i förrgår, sjätte juni.
Det skvätte vatten på tangentbordet och iPaden. Jag och min kompis storebror som skvätte vattnet torkade rent extremt noga, och efter det fungerade tangentbordet normalt. Nu var klockan runt 16.00, och jag skulle inte ha iPaden mer så jag stängde ned den. Nu idag tänkte jag surfa lite på den, och nu fungerar inte tangentbordet. Det är inte slut på batteri eftersom det laddas av ljus. Det är inte vattnet (tror jag) eftersom det funkade galant efter torkningen. Jag är säker på att inget vatten fanns kvar efter torkningen. Nu är jag rädd att ta kontakt med ElGiganten/Logitech då jag faktiskt utsatt det för vatten, måste väl finnas indikatorer för detta eller? Jag personligen tycker att det verkar som en jätteoturlig slump att detta inträffar just nu, jag tror inte att det är vattnets fel. Vad tror ni? Hur ska jag gå till väga med detta?

EDIT: Nubhar det verkligen börjat spöka.
Jag upptäckte nu att det fungerar som det ska i "Media Mode", men så fort jag ställer upp det i skrivarposition så frånkopplas Bluetoothanslutningen. Om jag ställer ned den till Media Mode igen kopplas de ihop, men om jag ställer upp igen så, ja, ni förstår.

Det kan väl inte ha med fukt att göra? Då borde väl allt ha fått kortslutning och vägrat fungera över huvud taget?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler