1. Du behöver en usb-hubb med extern strömkälla.
2. Skulle köpa ett Class 10 minneskort, då du kommer köra operativsystemet från det, Transcend minneskort har fungerat bra för mig.
3. De TP-Link nätverks-usb-donglar jag använt har funkat för mig, har själv använt TL-WN725 och TL-WN722N, men eftersom modmypi säljer den du har i din lista så gissar jag att kommer att fungera för ändamålet.
4. Har använt mig Deltacos laddare, även om det varit andra modeller, någon har haft problem med att inte leverera tillräckligt med spänning, men eftersom modmypi säljer dem för att använda till en raspberry så gäller samma sak som för nätverksdongeln.
Kan vara bra att köpa mer än ett minneskort, speciellt om man skall testa saker, eller om man enkelt vill kunna köra mer än ett operativsystem.
SVT Play går att köra via raspbmc (xbmcversionen för raspberry), men det har hackat för mig.
Här finns en lista på hårdvara som fungerar eller inte fungerar ihop med en raspberry.
Jag skulle rekommendera antingen USB2-HUB-AG7 eller USB2-HUB4BC från Plugable för en usb-hub med extern strömkälla. Nackdelen är att man måste beställa dem från amazon.co.uk och att USB2-HUB-AG7 bara har en brittisk elkontakt (kräver konverterare).
Annars så fungerar de perfekt och kan med fördel också användas till att driva en raspberry.