Permalänk
Medlem

Kanin's Bartop Arcade

Halloj. Håller på att bygga en arkadmaskin och tänkte göra en bygglogg för att kanske få lite tips och idéer på vägen.

Till maskinen använder jag hyperspin till alla emulatorer och spel. Kabinetten bygger jag av en mall på: http://bartoparcade.katorlegaz.com/

det är bartopen längst ner på sidan.

I-pac, joystick, trackball och knappar är köpt på: http://www.arcadeworlduk.com/

Kanin's Bartop Arcade

Permalänk
Medlem

Kan kolla med några vänner som kan ha en athlon 64 kylare kvar någonstans.
För övrigt KANIN!
Ordet för allt i min värld!

Permalänk
Medlem

Tack så mycket! Behöver bara fläkten i så fall.
Du är en stjärna Troberg!

Permalänk
Medlem

Grymt! älskar arkadmaskiner i alla former! har funderat länge på att bygga en och snart kanske det smäller till mitt största problem är jag bor i en trea med fru och 3 barn just "lite" trångt för ett större bygge...

Vad har du för hårdvara i maskinen? har ju enb och annan gammal burk liggandes men vad behöver man för power under huven?
(för t ex. nes, snes, neogeo, sega, osv.) sen udrar jag varför du sätter en trckball? tycker trackball är rätt skönt men finns det så många arkadspel som behöver en trackball så det blir lönt att sätta dit den?

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Det går alltid att göra plats för en arkadmaskin ;). Hårdvara ligger nu på galleriet. Anledningen till att jag har en trackball är att jag ska kunna röra mig i windows etc utan att behöva koppla in en extra mus. Jag har även tänkt att ha lite nyare spel på den som super meat boy och limbo etc. De nyare spelen kommer jag troligtvis att köra via steam och då måste jag ha någon variant av mus. :/

Jag vet inte riktigt vad gränsen går för hårdvara till en sådan här pryl. Men testa lägga ett snes spel på burkarna du har och se om de tål det.

Permalänk
Medlem

Sjukt häftigt bygge, lägg upp en del videoklipp på den senare!

Visa signatur

PC specs: Mobo: MSI Z87 G45 CPU: 4670k RAM: 8GB Kingston HyperX blu 1600mhz GPU: Sapphire radeon 7850 PSU: XFX Core 550W 80+ Bronze HDD1: Seagate Barracuda 1tb 7200rpm 64mb cache HDD2: WD Caviar Blue 500gb
Tangentbord: Qpad MX 85
Mus: QPAD 5K

Permalänk
Medlem

Tackar det ska jag :). En nob fråga: går det att lägga upp videor i galleriet eller måste man länka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanin22:

Det går alltid att göra plats för en arkadmaskin ;). Hårdvara ligger nu på galleriet. Anledningen till att jag har en trackball är att jag ska kunna röra mig i windows etc utan att behöva koppla in en extra mus. Jag har även tänkt att ha lite nyare spel på den som super meat boy och limbo etc. De nyare spelen kommer jag troligtvis att köra via steam och då måste jag ha någon variant av mus. :/

testa steam big screen, funkar bra på små skärmar också och där behövs ingen mus

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Jepp det var min plan :). Men tyvärr stödjer inte big picture windows xp :(. Jag vet att jag borde ha ett nyare os på den. Men hårddisken jag har på den är i sista laget så det känns inte så lönt att börja om innan den lägger av.