Windows live mail - Svart bakgrund
Hej!
Min morfar har fått problem med sitt Windows live mail. Efter att ha installerat de uppdateringar som fanns till hans dator så fick hans email klient en svart bakgrund vilket gjorde allt blev väldigt svårt att läsa. Menyraden såg fortfarande normal ut och även vissa andra saker men raden där man kan välja inkorg osv var svart med brun/gul text. Även så blev alla mail också svåra att läsa. Jag använder för det mesta Mac så är inte bra på Windows. Testade med att återställa datorn till innan vi uppdaterade och det funkade, då såg allt normalt ut. Testade sedan att uppdatera igen men blev samma resultat med svart bakgrund. Efter detta så började jag att installera en uppdatering och åt gången och med den första uppdateringen som kallades "viktig" så gick det bra. Sedan testade jag nästa uppdatering som var en för Internet Explorer 10, vilket jag inte alls trodde skulle på verka Live mail, med då blev bakgrunden ännu en gång svart. Tänkte då att att han lika gärna kan strunta i att uppdatera IE eftersom han ändå använder Chrome så kryssade i alla uppdateringar förutom just den med IE. Ännu en gång så blev mail klienten svart.
Har googlat runt lite och hittat andra som har problem med att skärmen blir svart i Windows live mail, men jag tycker inte att det verkar som problemet är det samma. För de flesta andra så verkar hela skärmen bli svart men på denna dator så funkar allt som det ska förutom just det att färgen ändras så att all text i princip blir oläsbar. Och att avråda honom från att uppdatera sin dator är ju inte bra idé eftersom många uppdateringar är viktiga för säkerheten. Vad tror ni problemet kan vara?
Tack på förhand!
/Rikulls