Någon med en webbserver att låna ut för liten användning?

Permalänk
Medlem

Någon med en webbserver att låna ut för liten användning?

Jag har fått hjälp med det jag sökte. Tack för er hjälp

Tjenare!

Jag är inte säker om detta blir postat i rätt forumkategori, men jag hoppas på det i alla fall.
Simpelt sagt letar jag efter någon som har en webbserver att låna ut, med relativt litet utrymme(behöver inte så mycket).

Jag kör nuvarande på 000webhost men hosten dör typ var 5te minut vilket gör det till ett riktigt skitjobb att försöka ladda upp filer.
Det som behövs på servern är stöd för PHP/MySQL/PHPmyadmin. Det som kommer finnas på servern är ett community för min "klan".

Jag har ett eget domän, så ifall det är möjligt att koppla domänet till servern(min del i alla fall) hade det varit grymt.
Vet inte riktigt vad jag kan ge tillbaks, men vi kan nog tala om något.

Tack på förhand.
Edit: såhär ser sidan ut iaf: http://www.h1f5.eu/
Så det enda som kommer finnas som kan ta upp "större" plats är väl profilbild antar jag.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Vila i frid

Det kostar 284 spänn per år hos ONE.COM och då är kostnaden för ompekningen av h1f5.eu inkluderad.

Permalänk

Du har många leverantörer att kolla på om du vill att det ska vara billigt

One.com
Inleed
BitCloud

Visa signatur

bitcloud | Som en webbyrå, fast bättre

Permalänk
Medlem

Köp en Raspberry Pi och sätt upp en egen webbserver. Hosta hos någon polare som har fast lina (vad som helst utom ADSL eller mobilt bredband).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har 10gb på one.com tills i oktober som jag inte nyttjar direkt. Bara du inte rör mina filer eller mina tabeller så kan du få nyttja den tills den tar slut

Permalänk
Medlem

Kan inte säga annat än att jag håller med usilusken. En raspberry pi kommer garanterat bli det biligaste alternativet om den ska ligga upp ett tag. Samt att man har full kontroll över den.

Sen är inte en PI något prestanda monster. Men det lät inte som om ni är i behov av det.

Mvh
Mattias

Permalänk
Medlem

ja varför inte hosta en webserver själv och när det är så billigt som under 300kr på ett år så tycker ja inte man ska tigga efter en host.

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

Köp en Raspberry Pi och sätt upp en egen webbserver. Hosta hos någon polare som har fast lina (vad som helst utom ADSL eller mobilt bredband).

Går väl att köra dyndns på adsl? Bandbredden kommer väl inte att vara största problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Går väl att köra dyndns på adsl? Bandbredden kommer väl inte att vara största problemet?

DynDNS är inga problem. Stora problemet ligger i låg uppload och stabilitet.

Det kommer funka, men man får en trevligare upplevelse med en fiber eller cable uppkoppling.

Mvh
Mattias

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stylarn:

Tjenare!

Jag är inte säker om detta blir postat i rätt forumkategori, men jag hoppas på det i alla fall.
Simpelt sagt letar jag efter någon som har en webbserver att låna ut, med relativt litet utrymme(behöver inte så mycket).

Jag kör nuvarande på 000webhost men hosten dör typ var 5te minut vilket gör det till ett riktigt skitjobb att försöka ladda upp filer.
Det som behövs på servern är stöd för PHP/MySQL/PHPmyadmin. Det som kommer finnas på servern är ett community för min "klan".

Jag har ett eget domän, så ifall det är möjligt att koppla domänet till servern(min del i alla fall) hade det varit grymt.
Vet inte riktigt vad jag kan ge tillbaks, men vi kan nog tala om något.

Tack på förhand.
Edit: såhär ser sidan ut iaf: http://www.h1f5.eu/
Så det enda som kommer finnas som kan ta upp "större" plats är väl profilbild antar jag.

Hej!

Om du har lite vana i linux kommandon så skulle jag rekomendera att du köper en Raspberry PI som tidigare föreslagits, och sen placerar den hos FSData i deras server hall (kostar inget för Raspberry PI, 1 statisk ip, och 100GB ut och 100GB in ingår. Läs mer på https://fsdata.se/server/raspberry-pi-colocation/

Kräver ju som sagt lite vana att knacka linux kommandon via ssh.

Annars är som sagt One.com vettiga, bra priser och bra stabilitet. (Dem har byggt om hela deras serversystem till ett redundant och lastbalanserat system för att unvika avbrott).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juckpuck:

ja varför inte hosta en webserver själv och när det är så billigt som under 300kr på ett år så tycker ja inte man ska tigga efter en host.

Nog för det är billigt, men för ett projekt som jag jobbar på för skojs skull tycker jag inte det är värt att lägga ut 300kr för det.
Tack till er alla som föreslagit olika saker, uppskattas verkligen.

Dock efter jag klagat som en tok på 000webhost verkar de ha fått någorlunda stabilitet tillbaks i alla fall, så det blir nog att hålla sig kvar där.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av stylarn:

Nog för det är billigt, men för ett projekt som jag jobbar på för skojs skull tycker jag inte det är värt att lägga ut 300kr för det.
Tack till er alla som föreslagit olika saker, uppskattas verkligen.

Dock efter jag klagat som en tok på 000webhost verkar de ha fått någorlunda stabilitet tillbaks i alla fall, så det blir nog att hålla sig kvar där.

Jag som trodde att alla som hade lite webbprojekt hade ett konto hos ett webbhotell.
Notera att du endast kan koppla 1 domän per konto på One.com (om det inte har ändrats..).

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Jag som trodde att alla som hade lite webbprojekt hade ett konto hos ett webbhotell.
Notera att du endast kan koppla 1 domän per konto på One.com (om det inte har ändrats..).

Vanligtvis kör jag via xampp, men vissa saker som funkar "offline" vill inte funka på samma sätt "online" och 000webhost har alltid varit bra för mig, men helt plötsligt(nån månad sedan) så börja deras servar att bli överbelastade.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Alltså, att köra en dator 24/7 kostar ju runt 100:- per månad, 1200:- per år i elkostnad - Att köpa hosting hos något budgetbolag typ one.com är ju en fantastisk affär.

Permalänk

Jag skulle verkligen kunna rekommendera ViLayer.com för detta endamål. Deras priser är svåra att slå och du får oändligt med data.
1.95 euro per månad för deras billigaste webhosting paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Alltså, att köra en dator 24/7 kostar ju runt 100:- per månad, 1200:- per år i elkostnad - Att köpa hosting hos något budgetbolag typ one.com är ju en fantastisk affär.

Visst är det så. Sedan har man även bonusen att slippa direkt exponera sina egna maskiner mot stora stygga internet med allt vad det innebär.

Men dom som kör egen webbserver hemma gör det nog för att dom tycker det är roligt sätter upp strömmen på "hobbykontot". Eller så betalar dom inte strömmen själva...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fnorken:

Visst är det så. Sedan har man även bonusen att slippa direkt exponera sina egna maskiner mot stora stygga internet med allt vad det innebär.

Men dom som kör egen webbserver hemma gör det nog för att dom tycker det är roligt sätter upp strömmen på "hobbykontot". Eller så betalar dom inte strömmen själva...

Problemet är inte att hosta själv och inte heller räkningen, utan att jag inte har någon dator för ändamålet.
Har försökt fått ett par gamla burkar här hemma att funka, men ingen utav dem passar för just detta då de två jag äger har för kassa nätkort. (Kan t.ex ladda ner i 100kbit med min 100mbit lina på dem)

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Skrivet av stylarn:

Nog för det är billigt, men för ett projekt som jag jobbar på för skojs skull tycker jag inte det är värt att lägga ut 300kr för det.

Skrivet av stylarn:

Problemet är inte att hosta själv och inte heller räkningen

Ok? Hursomhelst så finns det bra webbhotell från 120kr/år. Kör själv hos http://mebo.se sedan ett bra tag och det är väldigt värt pengarna. Det är skönt att slippa hålla på och joxa med egna servrar, det är kul ett tag men sen när man bara vill det skall funka är det skönt att låta nån annan göra det, särskilt när det är så billigt nu för tiden.