Permalänk
Medlem

Biorriths lilla LAN

Detta är en uppdatering av mitt för galleri:
http://www.sweclockers.com/galleri/10301-lan-dator-pa-budget

Den kubiska formen fann jag helt enkelt irriterande, man kunde liksom inte ha den någonstans på LAN. Den kunde inte stå på bordet för den var för bred och på golvet var den bara i vägen.

Sedan snubblade jag över Zalman ZM-T2 när jag surfade rundor. Det var precis som jag ville ha det! En tower lösning som var så smal som möjligt och med litet djup. Billigt var det också, så jag gjorde slag i saken och beställde hem det.

Nu är det ju så att man kan inte bara flytta komponenterna rakt över, så precis som förra gången spårade det ur lite. Precis så som ni vill ha det

Bilderna är för det mesta fotade med en Canon 350Di samt i autoläge då det är allt jag behärskar.
Tyvärr har vissa bilder försvunnit på bla. sleeving av PSU samt montering av kylare på GPU, men jag tror ni klarar er ändå.

Vill ni ha bilder på något specifikt eller ur en annan vilken så hojta till i tråden.

/Biorrith

Specs:
Chassie - Zalman ZM-T2 Svart
Mobo - Asus P5E-VM HDMI
CPU - Intel C2Q Q6600
GPU - AMD HD4870 1GB
RAM - 4x1GB
HDD - Seagate 500GB - SATA
ODD - OEM DVD-brännare
PSU - AXP 500w
CPU-kylare - Corsair H50 med Scythe Gentle Typhoon 1450rpm
GPU-kylare - Scythe Mushashi

Kringutrustning:
BenQ-skärm 1680x1050, Microsoft tangentbord, optisk Microsoft mus och Plexgear 2.1 högtalare.

Edit: Datorn är numera uppgraderad med en Q9400 klockad till 3.4Ghz, 8GB RAM samt ett MSI GTX 660 Twin Frozr.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt 4p!
Det enda jag kan klaga på var fläktplatsen i sidan som förstörde men jag förstår din tanke då det lär bli väldigt varmt utan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4UWR:

Riktigt snyggt 4p!
Det enda jag kan klaga på var fläktplatsen i sidan som förstörde men jag förstår din tanke då det lär bli väldigt varmt utan!

Jepp, det var nordbryggans kylfläns som bokstavligen blev brännhet!

Permalänk
Medlem

Fint bygge!

Permalänk

Extremt snyggt
5P

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk

Snyggt bygge, synd att delarna inte var alltför bra :J

Visa signatur

<|> AMD Ryzen 7 1700x <|> ASUS GTX 960 Dual 3gb OC <|> 2x8gb Crucial Ballistix 2400mHz <|> ASUS Prime B350M-A <|> Samsung 840 EVO 120GB <|> Fractal Design Integra 550w 80+ Bronze <|> Phanteks P400 <|> AOC E2460S <|>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Max Kinnunen:

Snyggt bygge, synd att delarna inte var alltför bra :J

Måste säga att det var lite roligt att se ett bygge som inte har titeln Titan Sli.

Fint bygge och mycket modd, så det ska vara!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

HAHAHAHA, "Ser ut som skosnören", tveksamt om man kan träffa spiken mer perfekt än så...

Men att hon gillade färgerna mer, skärpning:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

Vilken fin h50! Kan det vara min gamla

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt, förutom sidopanelen. Annars ett riktigt gediget jobb!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

HAHAHAHA, "Ser ut som skosnören", tveksamt om man kan träffa spiken mer perfekt än så...

Men att hon gillade färgerna mer, skärpning:)

HAHA! Hennes kommentar och lite småhumor i galleriet gav dig nyss 5 fräsha poäng! ^^

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

Riktigt snyggt bygge, som en snubbe ovanför påpekade så är det skönt att se att snygga riggar som inte är "värsta-värsta"

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor33:

Måste säga att det var lite roligt att se ett bygge som inte har titeln Titan Sli.

Fint bygge och mycket modd, så det ska vara!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack så mycket! Det känns på något sätt roligt att bygga med begränsningar. Ta SMS-lån kan alla göra liksom.
Det enda som är köpt nytt i detta bygge är chassiet såklart samt en Gentle Typhoon.

Skrivet av SwedenVirre:

Vilken fin h50! Kan det vara min gamla

Jo men visst är det din gamla H50!

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen de där chassina, har ett själv. Byggkvaliten är inte i topp, men det är lätt och kompakt med hyfsat gott om plats inuti. Väldigt anpassat för moderna komponenter - enbart en 5.25"-plats till exempel.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekner:

Jag gillar verkligen de där chassina, har ett själv. Byggkvaliten är inte i topp, men det är lätt och kompakt med hyfsat gott om plats inuti. Väldigt anpassat för moderna komponenter - enbart en 5.25"-plats till exempel.

Ja jag kommer ihåg ditt galleri! Jag rådfrågade dig om vad du tyckte om chassiet som jag funderade på att köpa
Jag köpte ju dock som sagt T2 medan du har T1.

Permalänk
Medlem

Fin nyckelring!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd

nice gjort.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Hedersmedlem

Gillar att den går att starta som en bil!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Gillar att den går att starta som en bil!

Windows-lösen? Pfft! Du kan inte starta den alls! Den är ju byggt för LAN så

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Windows-lösen? Pfft! Du kan inte starta den alls! Den är ju byggt för LAN så

Behöver ju fortfarande windows lösen för att snabbt kunna Låsa Datorn när man ska gå på toa eller annat och slippa att alltid stänga av den för att undvika onödiga facebook inlägg/medelanden ;p

Permalänk
Medlem

Vilket chassie !
Snyggt resultat med

Visa signatur
Permalänk

Riktigt härligt bygge, påminner om när swec var hemmapulare och inte folk med massor med pengar! Är dock inte mycket för ''p12'' fläkten, men bjuder på en 4a.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeoCarlsson:

Riktigt härligt bygge, påminner om när swec var hemmapulare och inte folk med massor med pengar! Är dock inte mycket för ''p12'' fläkten, men bjuder på en 4a.

Haha, jag var själv lite si och så med fläkten. Men i slutändan tyckte jag det blev snyggast med en fläkt i akryl istället för en svart fläkt.
Kunde väl ha kört fläkten utan LEDs med lägre spänning (och lägre rpm) men jag vill gärna lysa upp insidan lite så det blev som det blev.

Men 4a är inte fy skam, tackar för det!

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Haha, jag var själv lite si och så med fläkten. Men i slutändan tyckte jag det blev snyggast med en fläkt i akryl istället för en svart fläkt.
Kunde väl ha kört fläkten utan LEDs med lägre spänning (och lägre rpm) men jag vill gärna lysa upp insidan lite så det blev som det blev.

Men 4a är inte fy skam, tackar för det!

Smaksak som sagt! Inga problem, faller mig i smaken i övrigt.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk

Jag har länge försökt hitta en lösning på det oundvikliga "LANproblemet"... packningen! Du har verkligen lyckats! En blir ruskigt sugen på att försöka sig på något liknande

I övrigt, ett riktigt snyggt bygge, helt klart värt en 5a!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BazookaBörje:

Jag har länge försökt hitta en lösning på det oundvikliga "LANproblemet"... packningen! Du har verkligen lyckats! En blir ruskigt sugen på att försöka sig på något liknande

I övrigt, ett riktigt snyggt bygge, helt klart värt en 5a!

Jepp! Inte alls djup, och väldigt smal. Och när jag traskade genom en byggvaruhandel hittade jag pricken över i, ett handtag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

"Bakgrundsbilden är en Photoshoppad Lamborghini Aventador:
http://www.fonstola.ru/pic/201212/1920x1..."

Aventador? Seriöst? Det är en Reventon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Aventador? Seriöst? Det är en Reventon

Jag ska inte säga emot dig, är du säker på att det är en Reventon, så kanske det är det.
Men det här är vad jag får fram när jag bildsöker på google.

Jag hittade även originalet.

Som sagt, jag säger inte att du har fel, men jag tror inte att du har rätt.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag ska inte säga emot dig, är du säker på att det är en Reventon, så kanske det är det.
Men det här är vad jag får fram när jag bildsöker på google.

Jag hittade även originalet.

Som sagt, jag säger inte att du har fel, men jag tror inte att du har rätt.....

Sorry, dom är så sjukt lika. Jag är så van vid att det bara är Reventon som har dom "baklyktorna". efter att kollat runt lite på nätet så:

Aventador: http://media.ho-form.se/2011/05/2012-Lamborghini-Aventador-LP...

Reventon: http://www.thesupercars.org/wp-content/uploads/2007/11/lambor...

Som du ser är det väldigt få skillnader, men ändå märkbara. Så ja, du hade rätt, så jag får be dig och hela tråden om ursäkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Sorry, dom är så sjukt lika. Jag är så van vid att det bara är Reventon som har dom "baklyktorna". efter att kollat runt lite på nätet så:

Aventador: http://media.ho-form.se/2011/05/2012-Lamborghini-Aventador-LP...

Reventon: http://www.thesupercars.org/wp-content/uploads/2007/11/lambor...

Som du ser är det väldigt få skillnader, men ändå märkbara. Så ja, du hade rätt, så jag får be dig och hela tråden om ursäkt

Ja, jag blev helt klart osäker när du sade till. Sökte, läste och grubblade i säkert 30 min