Permalänk
Medlem

BSOD vid uppdatering av windows 7

Har hjälpt polaren att montera sin nya dator och får problemet med bsod vid uppdatering av windows.

Specs:

CPU: Intel Core i5-4670K (ingen OC)
Moderkort: Asus Z87-Pro
Minne: Corsair Vengeance LP 8 GB
Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 780
CPU-kylare: Noctua NH-U14S
SSD: Samsung 840 Pro 256 GB
Hårddisk: WD Green WD20EZRX 2 TB
Chassi: Fractal Design Define R4
Nätaggregat: Corsair AX760 760 W

Vi har testat att installera via både USB och DVD men får liknande problem vid uppdatering, BCCode: 124 är det vi får upp.
Eftersom jag inte är så jättebra på mjukvarufronten så vänder jag mig nu till er! visste inte om jag skulle lägga denna tråden i win7 forumet eller här så jag chansade.

Vet inte riktigt vad man behöver för information för felsökning så jag ska försöka hitta allt som behövs!

Mvh
Brugden

Permalänk
Hedersmedlem

Alla drivrutiner installerade från moderkortsskivan innan försök till uppdatering?

Om det är gjort, kör memtest. Kan vara hårdvarufel.

Testa att installera varje uppdatering enskilt och se vilken som orsakar felet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Om det inte är något fel på hårdvaran så kan du testa Fix it http://support.microsoft.com/mats/windows_update/

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Alla drivrutiner installerade från moderkortsskivan innan försök till uppdatering?

Om det är gjort, kör memtest. Kan vara hårdvarufel.

Testa att installera varje uppdatering enskilt och se vilken som orsakar felet.

Japp, allt från moderkortskivan är installerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Om det inte är något fel på hårdvaran så kan du testa Fix it http://support.microsoft.com/mats/windows_update/

Ska testas! tror inte det är något fel på hårdvaran då den plockades upp ur lådorna igår (får man väl hoppas iallafall)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Brugden:

Ska testas! tror inte det är något fel på hårdvaran då den plockades upp ur lådorna igår (får man väl hoppas iallafall)

Delar är mest sannolika att gå sönder i början eller slutet av sin levnad, så kallad badkarskurva, så ta inget för givet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Delar är mest sannolika att gå sönder i början eller slutet av sin levnad, så kallad badkarskurva, så ta inget för givet.

Låter klokt, är memtest avancerat? Har nämligen aldrig behövt använda det förut.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Brugden:

Låter klokt, är memtest avancerat? Har nämligen aldrig behövt använda det förut.

Bara att bränna ISO på skiva (som image) eller lägga på USB-sticka och boota från. Inte svårt alls. Låt köra några timmar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Bara att bränna ISO på skiva (som image) eller lägga på USB-sticka och boota från. Inte svårt alls. Låt köra några timmar.

Tror vi identiferat problemet. När vi slutade att uppdatera IE med windows update så upphörde alla problem. GG microsoft!