Windows 11 25H2 ute nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboDanne:

Släpps det i omgångar eller liknande?

Japp. Det brukar det göra hos MS

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ja då, det går det. T.ex. via Rufus. Det är också bara ett krav vid första uppstarten, du kan återgå till lokalt konto efter första uppstarten, det har alltid gått

Gött tack, har alltid kört med Rufus eller oobe tricket men Microsoft verkar vilja ta bort den möjligheten helt.
Skönt att det funkar än så länge iaf

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Min dator verkar ha fastnat på 23H2. Går inte att få ut någon information om det är något i min hårvara som blockerar uppdateringen. Har haft andra datorer där det stått tydligt att SSD (Western Digital) blockerar uppdateringen och behöver en ny firmware.

Själv är jag på 22H2 och ingen aning varför den inte uppdaterar. Har egentligen inget emot det heller för sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Min dator verkar ha fastnat på 23H2. Går inte att få ut någon information om det är något i min hårvara som blockerar uppdateringen. Har haft andra datorer där det stått tydligt att SSD (Western Digital) blockerar uppdateringen och behöver en ny firmware.

Skrivet av norrgrd:

Själv är jag på 22H2 och ingen aning varför den inte uppdaterar. Har egentligen inget emot det heller för sig.

Öppna mappen C:\$WINDOWS.~BT\Sources\Panther

Öppnad filen APPRAISER_HumanReadable.xml med t.ex. notepad.

Leta efter <Property Name="SdbBlockType" Value="BlockUpgrade" Ordinal="1" /> och se vilket program/service/drivrutin som omnämns i samband med denna string.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | LG OLED 42C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrgrd:

Du borde nog bry dig.

Windows 11, version 22H2 (Home and Pro editions) reached its end of support on October 8, 2024,
https://learn.microsoft.com/en-us/lifecycle/announcements/win...

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED