Samsung S2 till mindre surfplatta tips?

Permalänk

Samsung S2 till mindre surfplatta tips?

Är nu i färd med att byta min Samsung S2 till nått nytt
och är inne på en "phablet" med 7" eller möjligen 8" skärm (helst 7" eftersom 8" kanske blir i största laget att släpa med sig överallt Eller?)
Har redan en surfplatta asus infinity tf700 transformer så rekommendationer om en 10" är inte av intresse.

Surfar mest (youtube mm) lyssna på musik,använda som navigator (alltså gps är ett krav) skriva notes, spela lite småspel via appar när man sitter på tåget eller bussen,och den skall ha en hyffsad kamera på baksidan och inte minst stödja röstsamtal som en vanlig mobil, eftersom jag kommer flytta mitt simkort till den,ringer rätt sällan men vill iallafall kunna ha den möjligheten

Har sneglat lite på Samsung galaxy tab 2 7" 3G men verkar som den är en utgående modell,kanske inte så kul att köpa en "gammal" sak och dom nyare verkar som dom inte stödjer vanliga röstsamtal?
Någon som har tips om likvärdig,är det nått nytt skoj som är på gång som man kanske ska vänta in istället
Någon som har lite bra tips och råd?
Hoppas på iallafall ett bra tips!
Tack !

Permalänk
Medlem

http://www.swedroid.se/asus-fonepad-recension/ Saknar dock kamera. Men blir nog svårt att hitta en surfplatta med bra kameror de flesta jag testat har haft ganska dåliga.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb