Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av ronz:

Mja jag körde spegling så ingen är primär/sekundär

I praktiken blir det så. Ifall grafikkortet utgår från vad spelskärmen kommunicerar för egenskaper och du kör i exempelvis 1920x1080/60 Hz med en viss modeline (eller till exempel 75 Hz etc.) och grafikkortet försöker driva projektorn med samma modeline är det inte säkert projektorns kretsar kan bearbeta signalen eller fungera normalt i den frekvensen. Kan du på något sätt få grafikkortet att utgå från vad projektorn kommunicerar för modelines via EDID så kan det mycket väl vara så att skärmen synkar på samma modeline som projektorn. Detta kanske kan kräva att du växlar plats på anslutningarna.

Har tyvärr ingen dual-skärm-dator i närheten så jag kan inte ge handgripligare tips än så.

Permalänk
Inaktiv

(Med risk för att upprepa det andra redan frågat...)

Ska köra en HTPC drygt 9m från TV:n och kollar runt i HDMI-kabelträsket. Vissa rekommenderar Supra-kablar till "allt över 7m", andra kallar Supra-kablarna för "pure money wasted". T.o.m. här i tråden ratar folk "High-end-kablar", medan andra avgudar dem...

Mailade runt till olika återförsäljare och drygt 50/50 rekommenderar Supra och vice versa.

Problemet är väl att jag kommer tvingas dra kabeln längs "kabelmotorvägen" vid väggen, där både Ethernet-, ström- och antennkablar redan går... Vad säger ni? *...dilemma...*

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon204729:

(Med risk för att upprepa det andra redan frågat...)

Ska köra en HTPC drygt 9m från TV:n och kollar runt i HDMI-kabelträsket. Vissa rekommenderar Supra-kablar till "allt över 7m", andra kallar Supra-kablarna för "pure money wasted". T.o.m. här i tråden ratar folk "High-end-kablar", medan andra avgudar dem...

Mailade runt till olika återförsäljare och drygt 50/50 rekommenderar Supra och vice versa.

Problemet är väl att jag kommer tvingas dra kabeln längs "kabelmotorvägen" vid väggen, där både Ethernet-, ström- och antennkablar redan går... Vad säger ni? *...dilemma...*

Köp billigaste och prova. Funkar det inte returnera och köp ngt bättre. Köp på ClasOhlsson eller Kjell.com. De har öppet köp.

Permalänk
Medlem

Jag köpte Dustins billigaste HDMI märke (Deltaco).
Använder 10m för att köra mellan förstärkaren och projektorn @ 1080p 24p/60hz osv och jag har inte upplevt några problem

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Men ja den AKTIVA Deltaco hdmi kablen jag köpte på 10 meter funkar bra, inte haft nå problem alls
(1080p60hz)

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken