Sälja mobil risk med att visa IMEI Nr på bild?

Permalänk

Sälja mobil risk med att visa IMEI Nr på bild?

Hellojs!
Tänkte sälja min mobil på Tradera
har tagit lite bilder på den + originalkartongen mm där man tydligt ser IMEI nummer
Finns det nån risk med det, typ någon kan jävlas med att på nått vis anmäla den stulen eller liknande om man ser IMEI Numret på bilder ?
Eller skall man redigera/dölja numret på bilderna (vilket förvisso kan verka skumt)
Telefon är helt ärlig på alla sätt,undrade bara om det finns nån risk med det?
Någon som vet !

Permalänk
Avstängd

Det är nog cool lugnt att sälja telefonen med imei nr synligt. Även om nu någon skulle anmäla den stulen så har du original kartong och säkert kvitto för att spärra upp den om det MOT ALL förmodan skulle bli spärrad av att någon fiskrunkar gubbe skulle jävlas.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Isåfall måste man först göra en falsk polisanmälan, och sedan ringa dit man spärrar IMEI och säga "anmälningsnummret". Så du e nog rätt safe

Permalänk

Ok !
Stort Tack för snabba svar !

Permalänk
Hjälpsam

Med min foliehatt på skulle jag nog blurra IMEI numret på annons men bifoga om köpare frågar efter det. På så sätt är numret i alla fall inte public domain och du vet vilka som har tillgång till det.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI