Permalänk
Medlem

synd att man inte fick tigga

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Spelat cirka 20 timmar, kommit till lvl 14, unlockat allt som går att unlocka, spenderat ett hundratals burn cards och vunnit det som går att vinna.

Det är ett Call of Duty med free running och mechs. Skulle också vilja dra paralleller med Brink men det tycker jag ärlig talat är/var ett bättre spel. Å ena sidan är det en beta men jag är ändå lika uttråkad som med alla andra COD spel. Dom ska ha cred för att gjort ett bra multiplayer spel som säkert kommer sälja bra, men det är ingenting för mig. För kladdigt, för tungdrivet (det är ett source-engine spel men ändå så har det inte alls lika bra performance som Valve's spel), för mycket på skärmen... Och varför är min närmaste server West Europe och inte North Europe? Och varför har jag över 100 ping när jag connectar till North Europe men bara 50 till West Europe?...

Hade dock ändå köpt spelet för full pris om det kostade 30 euro men såklart, den världen lever vi inte i.

http://www.fast2play.se/category/3242/titanfall-ea-origin-key...

308kr, gäller i 40 minuter till.

Oneplay säljer det även för 309kr
http://www.oneplay.com/download/details/11381_Titanfall__PC_

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

jag spelade igår maxade direkt på lvl14 älskar den mer än jag trodde, skit skoj, det började mkt rörigt men sen insåg jag det fanns AI tillsammans med riktiga spelare och att i minimapen avslöjades att stora prickarna som var riktiga spelare. Sen så var det bara att jaga dem ^^

körde i eyefinity (5760x{1920 tror jag}) kändes mkt bättre o jämnare utspritt än att köra i 1920x1080

den hade många roliga saker som "burn cards" som hjälpte en att levla o minska cool downs på titan osv

tur man har redan sedan någon månad tillbaka köpt den xD

Visa signatur

i9-9900K, 32GB G.skill,Asus GeForce GTX 1080Ti Strix OC,Corsair Hydro H115i Platinum,MK ASUS PRIME Z390-A
Case: Corsair Obsidian 500D RGB SE
Keyboard: Corsair k70 RGB
Mouse: Logitech G502
MousePad:SteelSeries Qck Prism Cloth Gaming

Permalänk

Betan är förlängd, slutar 19 feb kl 6 pm PST vilket borde bli kl 3 på natten till torsdagen svensk tid.

https://twitter.com/Titanfallgame/status/435241566383259648

Intressant info i kommentarerna: Det kommer bli dedikerade servrar, info om detta de kommande månaderna (?).

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Har spelat lite mer än en timme av Titanfall nu. Jag var aldrig så hypead över det. Men det är riktigt kul tycker jag!

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med EA's chatt?
Betan dök inte upp på mitt Origin konto så tänkte kontakta dom om det, köade i vanlig ordning och nu har jag börjat chatta med någon Erickson - som inte svarar när jag skriver haha...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Gillar spelet skarpt, kommer definitivt att bli ett köp av detta. Vet någon om det kommer att finnas en vanlig text chatt i spelet vid release? Btw spelade in min senaste match där jag lekte runt lite med snipern, enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=vyup9oTsc0k&feature=youtu.be

Permalänk
Skrivet av Heavydreams:

Gillar spelet skarpt, kommer definitivt att bli ett köp av detta. Vet någon om det kommer att finnas en vanlig text chatt i spelet vid release? Btw spelade in min senaste match där jag lekte runt lite med snipern, enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=vyup9oTsc0k&feature=youtu.be

Bör finnas, står "Disabled in beta" i inställningarna.

Visa signatur

Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

kört en halv runda tills hosten krascha och tutorialen... känns som ett nerdummat ut/quake på en low gravity bana med väldigt få spelare... blev sugen på ut3/2004 igen

Kom och spela Crysis 3

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag funderade förut på att prova två andra Mech spel. Nämligen:
http://mwomercs.com/landingpad
https://www.playhawken.com/home

Har dock fortfarande inte prövat dem. Någon som vet hur dem står sig mot Titanfall? Då tänkte jag på striderna med titans.

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk

Jag har problem med eject sequence ur min titan. Har haft auto-eject länge och tänkte prova den manuella men får det inte att funka alls?
Står X i inställningarna samt på min HUD men jag skjuts inte ur. Har spammat och hållt inne. Till slut måste jag ändå trycka E och hamnar på marken. Vad gäller?

Edit: Ok hittade det, tre gånger snabbt på E för att manuellt skjuta ur. Antar X är för innan doomstate eller nåt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Näe fyfan vad roligt spel! Kommer köpas

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Najsman:

Betan är förlängd, slutar 19 feb kl 6 pm PST vilket borde bli kl 3 på natten till torsdagen svensk tid.

Intressant info i kommentarerna: Det kommer bli dedikerade servrar, info om detta de kommande månaderna (?).

Säkert samma sak som i senare cod-spelen, dvs dedikerade servrar att spela matchmaking på. Inga hyrbara eller självhostade. Men hoppas kan man ju

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacPain:

Jag funderade förut på att prova två andra Mech spel. Nämligen:
http://mwomercs.com/landingpad
https://www.playhawken.com/home

Har dock fortfarande inte prövat dem. Någon som vet hur dem står sig mot Titanfall? Då tänkte jag på striderna med titans.

Det är väldigt olika spel MWO är ett relativt low-pace spel emot dom andra två. Nog för att det finns snabba mechs där också men dom flesta är relativt sega.
Man får en mycket starkare känsla av att man sitter i en stor, fet mech i MWO. Vapnen känns verkligen kraftiga. Mycket roligt spel och spelas bäst med några polare med valfritt VOIP program. Då samarbete är ett måste i MWO.

Hawken körde jag bara under betan, lite mer likt hur titanerna i titanfall beter sig. Lite snabbare och mer mobila om man jämför med MWO. Tycker dock att vapnen i spelet kändes lite... konstiga?

I titanfall har du en väldigt mobil och adaptiv mech. Allafall den man kör i betan tycker jag är väldigt mobil emot de andra spelen. Känslan är dock inte riktigt desamma. Man får inte riktigt någon känsla av att man sitter i en stor mech som man kör i MWO.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Är inte alls såld, är kanske trött på hela genren snabba FPS. Det är kul tills man hamnar i topp 2 varenda match. Saknar fortfarande Co-Op eller mer samarbete på något sätt. Känslan av att jobba mot någonting tillsammans totalt uteblir eftersom man inte kan påverka de andra medspelarna.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk

om det är nogon som vill lira idag får ni jätte gärna adda mig kan lira efter jobb ända fram till fotbolls matchen ikv
"bmaloku"

Visa signatur

i9-9900K, 32GB G.skill,Asus GeForce GTX 1080Ti Strix OC,Corsair Hydro H115i Platinum,MK ASUS PRIME Z390-A
Case: Corsair Obsidian 500D RGB SE
Keyboard: Corsair k70 RGB
Mouse: Logitech G502
MousePad:SteelSeries Qck Prism Cloth Gaming

Permalänk
Skrivet av Mr Najsman:

Jag har problem med eject sequence ur min titan. Har haft auto-eject länge och tänkte prova den manuella men får det inte att funka alls?
Står X i inställningarna samt på min HUD men jag skjuts inte ur. Har spammat och hållt inne. Till slut måste jag ändå trycka E och hamnar på marken. Vad gäller?

Edit: Ok hittade det, tre gånger snabbt på E för att manuellt skjuta ur. Antar X är för innan doomstate eller nåt.

Man klickar X för att påbörja utskutningen. För att faktiskt skjuta ut sig måste man klicka E flera gånger i rad. Detta för att man inte ska råka klicka på X och skjutas ut.

Permalänk
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Man klickar X för att påbörja utskutningen. För att faktiskt skjuta ut sig måste man klicka E flera gånger i rad. Detta för att man inte ska råka klicka på X och skjutas ut.

Tack. Ja innan ens titan är doomed behövs X plus flera gånger E för att skjuta ut. När den är doomed räcker det att spamma E.

Kan skriva en sak till som jag inte fick rätt på omedelbart. För att använda wallhang/wallhook håller man inne höger musknapp (om man inte bundit om ads) för att hänga på en vägg. Man kan inte ads därifrån så om någon ser en är man i princip rökt om man hänger kvar.
Fick in en fin ninjakill med wallhang, förföljde en pilot som flydde ner för en trappa. Jag var på väg att följa efter men hoppade upp i hörnet över trappan istället. Mycket riktigt kom han cloakad upp för trappan efter ett tag, kändes fint med några skott i ryggen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Najsman:

Tack. Ja innan ens titan är doomed behövs X plus flera gånger E för att skjuta ut. När den är doomed räcker det att spamma E.

Kan skriva en sak till som jag inte fick rätt på omedelbart. För att använda wallhang/wallhook håller man inne höger musknapp (om man inte bundit om ads) för att hänga på en vägg. Man kan inte ads därifrån så om någon ser en är man i princip rökt om man hänger kvar.
Fick in en fin ninjakill med wallhang, förföljde en pilot som flydde ner för en trappa. Jag var på väg att följa efter men hoppade upp i hörnet över trappan istället. Mycket riktigt kom han cloakad upp för trappan efter ett tag, kändes fint med några skott i ryggen

Tackar, visste inte att man kunde göra så. Något mer som inte nämns i tutorial?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Titanfall känns/ser ut som CoD med mech och parkour för mej. Men det kan bli kul iaf, även om jag gillar Crysis 3 mer.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Titanfall känns/ser ut som CoD med mech och parkour för mej.

Precis vad det är, och det är klockrent

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Någon mer som har serverproblem? Står bara och laddar och till slut står det connection to server lost och man åker tillbaka till Lobbyn. Kommer in kanske 1 gång på 10försök.

mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Testade idag och tyckte spelet känns extremt som COD med parkour. Inte imponerad, tyckte hela spelet kändes billigt?!? Trist...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Inget spel som lockade direkt, väldigt enformigt och utan känsla.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr Najsman:

Faan såg detta precis nu. Blir nån timmes lirande då. (upptäckte jag hade titanfall i mina spel efter ha kollat mailen men inte fått mail då.. sen när jag såg jag redan hade det var det 1 timma kvar den 18de)

edit Var ju hyfsat kul. Vardelos grafik dock. Och mitt tangentbord blev engelskt for n'rvarande efter spelat lite.
http://www.youtube.com/watch?v=wIQyFmnJgts&feature=youtu.be

Permalänk
Medlem

Rätt kul.
Det är snabbare än värdelösa pensionärs fps som BF och COD.

Jag var intresserad då det påminde om UT i fart, walljumps.

Men det var inte i UT's fart eller skillnivå på något sätt.

Kommer nog köpa det ändå.

Permalänk
Medlem

Rörigt, grötigt samt fult. Testade ytterligare en timme. Tycker att moderna spel borde vara mer nytänkande än såhär. man har blivit bortskämd med destruction (BF-serien), är det inte dags att fler anammar detta snart? Hatar när man spelar och inser att alla miljöer endast agerar statisk kuliss.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Var längesen jag hade så här kul i ett FPS.
Snygg, snabbt och sjukt kul.
Känns som ett potentiellt GOTY för mig.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av anon99565:

Faan såg detta precis nu. Blir nån timmes lirande då. (upptäckte jag hade titanfall i mina spel efter ha kollat mailen men inte fått mail då.. sen när jag såg jag redan hade det var det 1 timma kvar den 18de)

edit Var ju hyfsat kul. Vardelos grafik dock. Och mitt tangentbord blev engelskt for n'rvarande efter spelat lite.
http://www.youtube.com/watch?v=wIQyFmnJgts&feature=youtu.be

Ser ut som du försöker spotta folk från din titan med q, dök upp en shield lite då och då Jag gör det själv ibland och ödslar min smoke.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr Najsman:

Ser ut som du försöker spotta folk från din titan med q, dök upp en shield lite då och då Jag gör det själv ibland och ödslar min smoke.

hehe jo. Battlefieldskadad